Autoritatile fiscale s-au confruntat in ultima perioada cu solicitari prin email din partea contribuabililor, fara sa fie respectate prevederile legale in materie. Drept urmare, autoritatile de drept fac urmatoarele precizari:
Potrivit prevederilor art. 19 din Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) nr. 1.338/2008 pentru aprobarea Procedurii privind indrumarea si asistenta contribuabililor de catre organele fiscale, "pentru a beneficia de asistenta prin email, contribuabilii trebuie sa formuleze solicitarea in mod clar si concis si vor include datele de identificare prevazute la art. 14 alin. (1) din acelasi act normativ, respectiv: numele si prenumele sau denumirea societatii, domiciliul fiscal, precum si codul de identificare fiscala".
Conform prevederilor art. 1 alin. (2) si ale art. 3 din Ordinul presedintelui ANAF nr. 1.338/2008 pentru aprobarea Procedurii privind indrumarea si asistenta contribuabililor de catre organele fiscale, coroborate cu cele ale art. 33 din Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru a beneficia de asistenta in scris sau prin e-mail, contribuabilii trebuie sa se adreseze organelor fiscale in evidenta carora sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe.
Sursa: DGFP Valcea
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Registrul de Evidenta Fiscala PFA