Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Impozitul pe profit, venit si salarii"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Impozitul pe profit, venit si salarii

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Impozitul pe profit, venit si salarii".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale

Cum declaram un teren detinut in baza unui contract de comodat la Registrul Comertului si la ANAF?

Vom analiza mai jos cazul unei societati care ia in folosinta (contract de comodat) un teren agricol de la o persoana fizica. Societatea va folosi acest teren pentru agricultura. Vom stabili astfel daca e necesar ca societatea sa declare acest contract/teren ca punct de lucru la ANAF si la Registrul Comertului.

Solutia consultantului:

In "Codul de procedura fiscala, la art. 74 alin. (1) si (3), se prevede:

"(1) Contribuabilii au obligatia de a declara organului fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in termen de 30 de zile, infiintarea de sedii secundare.
(3) In sensul prezentului articol, prin sediu secundar se intelege un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea contribuabilului, cum ar fi: birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea."

In normele date in aplicarea acestui articol se prevede:

Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015
Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

OMFP 3055/2009 a fost abrogat!
OMFP 3055/2009 a fost abrogat!

Vezi detalii



"71.2. Declararea sediilor secundare se face prin completarea datelor corespunzatoare din declaratia privind sediile secundare. Declaratia se depune la organul fiscal competent care va inregistra informatiile respective in registrul contribuabililor fara a atribui cod de identificare propriu sediilor secundare astfel declarate.

71.3. Contribuabilii care, potrivit legii, au obligatii de plata la sedii secundare vor inregistra sediile secundare la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla situate acestea, prin completarea si depunerea declaratiei de inregistrare fiscala. Declaratia va fi insotita de o copie de pe certificatul de inregistrare fiscala a contribuabilului de care apartine sediul secundar si de pe dovada detinerii cu titlu legal a spatiului."

Pe de alta parte, la administratia financiara nu se primeste declaratia pentru punctul de lucru, reglementata de OMFP 1329/2004, in lipsa dovezii ca a fost declarat si la Registrul comertului.

In concluzie, avind in vedere ca terenul este un loc, un spatiu unde se desfasoara activitate ce poata fi considerata fapta de comert si de pe care se obtin venituri, opinez ca trebuie declarat atit la Registrul Comertului in raza caruia se afla terenul, cit si la Administratia Financiara, in raza careia se afla sediul social al firmei.
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 03 Iulie 2013


Votati articolul "Cum declaram un teren detinut in baza unui contract de comodat la Registrul Comertului si la ANAF?":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Impozit forfetar PFA transport marfa

Intrebare: Buna,
Am un PFA in domeniul transport marfa si nu stiu cum platesc acum impozitul, adica care este cota procentuala. Oricum eu am declarat un impozit estimat pentru acest an, cum fac acum? Trebuie sa depun ceva undeva sau ma anunta ei? va multumesc

Raspuns: Pe langa declaratia 220 pe care ati depus-o mai trebuia sa depuneti si Formularul 600...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 03 Iulie 2013 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Scutirea de TVA pentru livrari de constructii si terenuri

    • Sunt scutite de TVA conform art. 141 alin. (2) lit. f) din Codul fiscal sunt scutite de TVA fara drept de deducere livrarile de constructii/parti de constructii si a terenurilor pe care sunt construite, precum si a oricaror altor terenuri. De aceasta scutire poate beneficia orice persoana impozabila din punct de vedere al TVA (persoana fizica, persoana juridica, institutie publica). Prin exceptie, scutirea nu se aplica pent...» citeste mai departe aici

  • Baza de calcul a impozitului pe veniturile microintreprinderilor

    • Baza impozabila a impozitului pe veniturile microintreprinderilor o constituie veniturile din orice sursa, respectiv totalul veniturilor trimestriale care sunt inregistrate in creditul conturilor din clasa a 7-a «Conturi de venituri», din care: 1.    se scad urmatoarele categorii de venituri: - veniturile aferente costurilor stocurilor de produse; - veniturile aferente costurilor serviciilor in curs de executie;...» citeste mai departe aici

  • Senatul a eliminat reducerea accizei la combustibili din 2016

    • Comisia de buget din Senat a eliminat din proiectul Codului fiscal masura privind reducerea accizei la combustibili, din 2016. Ministrul Finantelor Publice, Eugen Teodorovici, a declarat ca aceasta masura ar fi reprezentat un efort pe buget mai mic cu peste trei miliarde lei. "Acciza la combustibili propusa de noi in Codul fiscal sa fie redusa de anul viitor a fost eliminata de Senat, de Comisia de buget, saptamana aceasta. Asta inseamna un efort pe buget mai mic cu 3 trei mili...» citeste mai departe aici

  • Romania Fiscului bine facut- utopia devine realitate cu ajutorul specialistilor Rentrop&Straton

    • Da, "Romania Fiscului bine facut" exista! 37 de specialisti in legislatie si fiscalitate demonstreaza acest lucru, incepand din 22 aprilie. Puteti vedea pe www.fisc.ro. "Romania Fiscului bine facut" este o campanie sustinuta de Rentrop&Straton, liderul informatiilor de specialitate din Romania, impreuna cu grupul sau de specialisti in legislatie si fiscalitate di...» citeste mai departe aici

  • Veti putea rezerva online numele viitoarei firme

    • Directorul  general al Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC), Silvia Calin-Mihalcea, a declarat recent ca serviciul online de rezervare a denumirii unei societati ar putea fi activ la finalul acestui an, venind astfel in sprijinul celor care doresc sa infiinteze o societate si vor sa faca rezervare online pentru numele societatii, pentru o perioada de 90 de zile, dupa ce se va achita in prealabil o taxa. "In prezent, operatiunea de rezervare a denumirii societa...» citeste mai departe aici

  • Avans spre decontare catre angajat. Ce plafon se aplica in aceasta situatie?

    • O firma trebuie sa trimita un avans spre decontare catre un angajat, prin banca, deoarece acesta nu se afla la sediu. In conditiile in care avansul este de 9.500 lei, stabilim daca potrivit prevederilor din Legea 70/2015, se pot plati de catre firma 9.500 lei sau aceasta e limitata la suma de 5.000 lei. Potrivit art. 1 din Legea nr. 70/2015, operatiunile de incasari si plati efectuate de persoanele prevazute la acest articol se vor realiza numai prin instrumente de plata fara numera...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Impozitul pe profit, venit si salarii
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Impozitul pe profit, venit si salarii".
X