Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Teste ceccar

Cum declaram un teren detinut in baza unui contract de comodat la Registrul Comertului si la ANAF?

Vom analiza mai jos cazul unei societati care ia in folosinta (contract de comodat) un teren agricol de la o persoana fizica. Societatea va folosi acest teren pentru agricultura. Vom stabili astfel daca e necesar ca societatea sa declare acest contract/teren ca punct de lucru la ANAF si la Registrul Comertului.

Solutia consultantului:

In "Codul de procedura fiscala, la art. 74 alin. (1) si (3), se prevede:

"(1) Contribuabilii au obligatia de a declara organului fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in termen de 30 de zile, infiintarea de sedii secundare.
(3) In sensul prezentului articol, prin sediu secundar se intelege un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea contribuabilului, cum ar fi: birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea."

In normele date in aplicarea acestui articol se prevede:

Cartea Verde a Contabilitatii Institutiilor Publice, editia noua 2015
Cartea Verde a Contabilitatii Institutiilor Publice, editia noua 2015

Vezi detalii

Cartea rosie a fiscalitatii 2015. Aflati ce greseli fiscal-contabile puteti comite
Cartea rosie a fiscalitatii 2015. Aflati ce greseli fiscal-contabile puteti comite

Vezi detalii

Pe Gaura Cheii: Ministerul de Finante. Informatii si sfaturi legislative
Pe Gaura Cheii: Ministerul de Finante. Informatii si sfaturi legislative

Vezi detalii



"71.2. Declararea sediilor secundare se face prin completarea datelor corespunzatoare din declaratia privind sediile secundare. Declaratia se depune la organul fiscal competent care va inregistra informatiile respective in registrul contribuabililor fara a atribui cod de identificare propriu sediilor secundare astfel declarate.

71.3. Contribuabilii care, potrivit legii, au obligatii de plata la sedii secundare vor inregistra sediile secundare la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla situate acestea, prin completarea si depunerea declaratiei de inregistrare fiscala. Declaratia va fi insotita de o copie de pe certificatul de inregistrare fiscala a contribuabilului de care apartine sediul secundar si de pe dovada detinerii cu titlu legal a spatiului."

Pe de alta parte, la administratia financiara nu se primeste declaratia pentru punctul de lucru, reglementata de OMFP 1329/2004, in lipsa dovezii ca a fost declarat si la Registrul comertului.

In concluzie, avind in vedere ca terenul este un loc, un spatiu unde se desfasoara activitate ce poata fi considerata fapta de comert si de pe care se obtin venituri, opinez ca trebuie declarat atit la Registrul Comertului in raza caruia se afla terenul, cit si la Administratia Financiara, in raza careia se afla sediul social al firmei.
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei:


Votati articolul "Cum declaram un teren detinut in baza unui contract de comodat la Registrul Comertului si la ANAF?":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Ce se intampla cu D394?

Intrebare: Ca unitate de service auto efectuam reparatii cf politelor de asigurare, intocmim factura si deviz pe numele clientului pers. fizica sau juridica, decontarea fiind facuta de societatea de asigurari unde este facuta polita de asigurare.
Intrebarea mea... Beneficiarul in acest caz nu-si primeste factura, ea mergand la asigurator, persoana juridica inregistrata in scopuri de TVA, nu-si inregistreaza in contabilitate factura, dar noi raportam in D394 aceste livrari, ce se intampla la control incrucisat?
Mentionez ca firma de asigurari nu-i platitoare de TVA, deci acel TVA ramane undeva in aer? Am vorbit la societatea de asigurari si nu accepta ca ei sa apara ca beneficiari pe document.

Raspuns: Factura de service este intocmita pe numele societatii in cauza , iar societatea are obligatia de a...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 03 Iulie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".
X