Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Cum declaram un teren detinut in baza unui contract de comodat la Registrul Comertului si la ANAF?

Formulare Impozitedeclarare terencontract de comodatRegistrul ComertuluiCodul de procedura fiscala
Vom analiza mai jos cazul unei societati care ia in folosinta (contract de comodat) un teren agricol de la o persoana fizica. Societatea va folosi acest teren pentru agricultura. Vom stabili astfel daca e necesar ca societatea sa declare acest contract/teren ca punct de lucru la ANAF si la Registrul Comertului.

Solutia consultantului:

In "Codul de procedura fiscala, la art. 74 alin. (1) si (3), se prevede:

"(1) Contribuabilii au obligatia de a declara organului fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in termen de 30 de zile, infiintarea de sedii secundare.
(3) In sensul prezentului articol, prin sediu secundar se intelege un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea contribuabilului, cum ar fi: birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea."

In normele date in aplicarea acestui articol se prevede:

Agricultura. Monografii contabile specifice
Agricultura. Monografii contabile specifice

Vezi detalii

Top 100 de spete fiscal-contabile 2017
Top 100 de spete fiscal-contabile 2017

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii



"71.2. Declararea sediilor secundare se face prin completarea datelor corespunzatoare din declaratia privind sediile secundare. Declaratia se depune la organul fiscal competent care va inregistra informatiile respective in registrul contribuabililor fara a atribui cod de identificare propriu sediilor secundare astfel declarate.

71.3. Contribuabilii care, potrivit legii, au obligatii de plata la sedii secundare vor inregistra sediile secundare la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla situate acestea, prin completarea si depunerea declaratiei de inregistrare fiscala. Declaratia va fi insotita de o copie de pe certificatul de inregistrare fiscala a contribuabilului de care apartine sediul secundar si de pe dovada detinerii cu titlu legal a spatiului."

Pe de alta parte, la administratia financiara nu se primeste declaratia pentru punctul de lucru, reglementata de OMFP 1329/2004, in lipsa dovezii ca a fost declarat si la Registrul comertului.

In concluzie, avind in vedere ca terenul este un loc, un spatiu unde se desfasoara activitate ce poata fi considerata fapta de comert si de pe care se obtin venituri, opinez ca trebuie declarat atit la Registrul Comertului in raza caruia se afla terenul, cit si la Administratia Financiara, in raza careia se afla sediul social al firmei.
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 03 Iulie 2013


Votati articolul "Cum declaram un teren detinut in baza unui contract de comodat la Registrul Comertului si la ANAF?":
Rating:

Nota: 3.36 din 5 din 7 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Microintreprindere,probleme legate de deducerea cheltuielilor

Intrebare: Buna seara,

Sunt noua in acest domeniu si am cateva nelamuriri pentru care sper sa primesc raspunsuri de la d-voastra.
1.o microintreprindere, platitoare de TVA, cum isi va inregistra cheltuielile cu combustibilul, piese de schimb si alte cheltuieli? Stiu ca la calculul impozitului pe venit nu se iau in considerare cheltuielile dar,in rest?Se inregistreaza ca la o firma platitoare de impozit pe profit???

2.societatea are un buldoexcavator cu care presteaza servicii de sapare santuri,fundatii,etc.Alimentarea acestuia se face pe baza de bon fiscal...TVA-ul este deductibil 100% in acest caz???Trebuie mentionat pe bonul fiscal altceva in afara de CUI-ul firmei???
Trebuie emis vreun act justificativ,gen faie de parcurs sau ceva???

3.pe langa buldoexcavator societatea are si o masina folosita atat in folosul firmei (deplasarea la pct.de lucru) cat si in interes personal.In acest caz cheluielile cu combustibilul,piesele de schimb,etc sunt deductibile in proportie de 50%???
Imi puteti spune, va rog, care ar fi inregistrarea contabila a unui bon de combustibil in valoare de 100 lei cu TVA inclus???

Multumesc

Raspuns: Cheltuielile sunt inregistrate ca deductibile sau nedeductibile conform incadrarii cheltuielii si a...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 03 Iulie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • MFP aduce noi precizari referitoare la taxa de solidaritate

    • In legatura cu solicitarile aparute in mass media referitoare la contributia de solidaritate sociala, Ministerul Finantelor Publice face urmatoarele precizari: Contributia pentru solidaritate sociala (taxa de solidaritate - n.r.) nu este o taxa noua, ci o contributie sociala corelata cu masura privind reducerea numarului contributiilor sociale si cu necesitatea asigurarii prestatiilor sociale de care beneficiaza salariatii in conformitate cu principiile care st...» citeste mai departe aici

  • Obligatia platii TVA in cazul importului de bunuri. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Pentru importurile de bunuri TVA se datoreaza in statul in care are loc importul. Pentru importurile de bunuri care au locul in Romania obligatia platii TVA este a importatorului.  Importatorul care are obligatia platii taxei pentru un import de bunuri taxabil este: a) cumparatorul catre care se expediaza bunurile la data la care taxa devine exigibila la import sau, in absenta acestui cumparator, proprietarul bunurilor la aceasta...» citeste mai departe aici

  • Florin Jianu: Taxa de solidaritate nu are o destinatie clara si va produce o bulversare a mediului de afaceri

    • Taxa de solidaritate nu are o destinatie clara si va produce o bulversare a mediului de afaceri, in special a IMM-urilor, apreciaza presedintele Consiliul National pentru intreprinderile Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), Florin Jianu. Conform comunicatului oficial citat de Agerpres, odata cu introducerea unei taxe de solidaritate de 2% platita de angajator, toti angajatorii sunt trecuti automat in clasa de risc cel mai ridicat, in privinta producerii riscului de accidente de m...» citeste mai departe aici

  • Stocuri lipsa la inventar, neimputabile si asigurate. Ce regim fiscal se aplica?

    • In cazul urmator, subiectul analizei noastre il reprezinta o societate in cadrul careia in urma inventarului s-a constatat minus in gestiune (stocuri-produse finite) pe care managementul il cosidera neimputabil. Compania are incheiate contracte de asigurare pentru toate stocurile la nivelul maxim al stocului.  Prin cele ce urmeaza, vom vedea daca acest minus de inventar este o cheltuiala deductibila asa cum prevede art. 25 pct. 4 lit c) din Codul fiscal. Iata r...» citeste mai departe aici

  • Doua acte normative privind actele fiscale, modificate de ANAF

    • ANAF a anuntat recent ca modifica si completeaza doua acte normative referitoare la documente administrativ-fiscale si procedurale. Mai exact, Agentia Nationala de Administrare Fiscala va modifica, printr-un proiect de ordin supus dezbaterii publice, OPANAF nr. 1155/2016 privind emiterea prin intermediul centrului de imprimerie masiva a unor acte administrativ-fiscale si procedurale. De asemenea, lista actelor administrativ-fiscale emise de ANAF, reglementat...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile