Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Modernizare cladire si cota de impozit pe cladiri. Cum respectam procedura?

In contextul prevederilor punctului 54(1) din Normele de aplicare ale Codului Fiscal pe care le redam mai jos, vom stabili daca o modernizare adusa unei cladiri a carei valoare este mai mica de 25% din valoarea cladirii poate fi considerata o reevaluarea a cladirii respective astfel incat cota de impozitare sa fie redusa la 1.5%, avand in vedere ca acesta cladire nu a mai fost reevaluata in ultimii 3-5 ani fiscali.

De asemenea, vom stabili si care e solutia in cazul in care valoarea modernizarii este mai mare de 25% din valoarea cladirii. Vom vedea astfel daca normele de la pct. 54 se refera strict la modernizarile aduse cladirilor de catre locator (chirias) sau daca normele se refera si la cladirile care sunt in proprietatea persoanei juridice.

Prezentam astfel urmatorul caz practic:


Cladire proprietatea societate - val ctb 200 000 lei

Anul achizitiei 2007

Nu au fost facute reevaluari.

Totul despre decontari
Totul despre decontari

Vezi detalii

Marea Carte Verde a  Monografiilor Contabile 2016
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2016

Vezi detalii

Contabilitatea activitatilor agricole
Contabilitatea activitatilor agricole

Vezi detalii




Dat fiind faptul ca in cursul anului 2013 se fac modernizari in valoare de 50.500 lei, vom vedea daca aceasta modernizare poate fi considerata reevaluare in sensul reducerii cotei de impozitare la 1.5%. De asemenea, daca valoarea modernizarii este de 20.000 lei, vom vedea daca aceasta mai este considerata reevaluare in sensul reducerii cotei de impozitare la 1.5%.

Cod fiscal


ART. 253 Calculul impozitului datorat de persoanele juridice

(3^1) In cazul cladirii la care au fost executate lucrari de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere, de catre locatar, din punct de vedere fiscal, acesta are obligatia sa comunice locatorului valoarea lucrarilor executate pentru depunerea unei noi declaratii fiscale, in termen de 30 de zile de la data terminarii lucrarilor respective.

54. (1) Prin lucrari de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere, astfel cum sunt mentionate la art. 253 alin.(3) din Codul fiscal, se inteleg acele lucrari care au ca rezultat cresterea valorii cladirii respective cu cel putin 25%.



Solutia consultantului:

Cu privire la impozitul pe cladiri, potrivit art. 253 din Codul fiscal, in cazul persoanelor juridice, impozitul se calculeaza prin aplicarea unei cote de impozitare asupra valorii de inventar a cladirii.

In cazul unei cladiri care a fost reevaluata, conform reglementarilor contabile, valoarea impozabila a cladiri este valoarea contabila rezultata in urma reevaluarii, inregistrata ca atare in contabilitatea proprietarului - persoana juridica.

In cazul unei cladiri care nu a fost reevaluata, cota impozitului pe cladiri se stabileste de consiliul local/Consiliul General al Municipiului Bucuresti intre:

a) 10% si 20% pentru cladirile care nu au fost reevaluate in ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referinta;
b) 30% si 40% pentru cladirile care nu au fost reevaluate in ultimii 5 ani anteriori anului fiscal de referinta.

Aceasta cota se aplica la valoarea de inventar a cladirii inregistrata in contabilitatea persoanelor juridice, pana la sfarsitul lunii in care s-a efectuat prima reevaluare. Fac exceptie cladirile care au fost amortizate potrivit legii.

Astfel, impozitul pe cladiri datorat de persoanele juridice care nu au efectuat reevaluarea conform reglementarilor contabile in ultimii 3 ani, respectiv 5 ani anteriori anului fiscal de referinta se calculeaza pe baza cotei stabilite, prin hotarare a consiliului local, intre 10% si 20%, respectiv 30% si 40%, care se aplica la valoarea de inventar a cladirii inregistrata in contabilitatea persoanelor juridice, conform reglementarilor contabile in vigoare. De la aceste prevederi nu sunt exceptate persoanele juridice care au efectuat investitii asupra cladirilor. De aceea apreciem ca, cota majorata a impozitului pe cladiri se aplica in cazul cladirilor care nu au fost reevaluate conform reglementarilor contabile, indiferent daca asupra acestora au fost efectuate sau nu investitii.

Daca societatea aplica Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene aprobata prin OMFP 3055/2009 conform pct. 121 din aceste reglementari, reevaluarea cladirii se poate efectua la sfarsitul exercitiului financiar, astfel incat aceasta sa fie prezentata in contabilitate la valoarea justa, cu reflectarea rezultatelor acestei reevaluari in situatiile financiare intocmite pentru acel exercitiu. Amortizarea calculata pentru cladirea astfel reevaluata se inregistreaza in contabilitate incepand cu exercitiul financiar urmator celui pentru care s-a efectuat reevaluarea.
In ceea ce priveste cheltuielile ulterioare aferente imobilizarilor corporale, astfel cum prevede pct. 106 si 107 din aceleasi reglementari contabile, acestea trebuie recunoscute, de regula, drept cheltuieli in perioada in care au fost efectuate.

Costul reparatiilor efectuate la imobilizarile corporale, in scopul asigurarii utilizarii continue a acestora, trebuie recunoscut ca o cheltuiala in perioada in care este efectuata.
Sunt recunoscute ca o componenta a activului, sub forma cheltuielilor ulterioare, investitiile efectuate la imobilizarile corporale. Acestea trebuie sa aiba ca efect imbunatatirea parametrilor tehnici initiali ai acestora si sa conduca la obtinerea de beneficii economice viitoare, suplimentare fata de cele estimate initial. Obtinerea de beneficii se poate realiza fie direct prin cresterea veniturilor, fie indirect prin reducerea cheltuielilor de intretinere si functionare.

Asadar, indiferent daca asupra imobilizarilor corporale sau efectuat sau nu investitii ce au fost recunoscute ca o componenta a acestora, societatea poate efectua reevaluarea imobilizarilor corporale in vederea prezentarii acestora in contabilitate la valoarea justa. Prin valoare justa se intelege suma pentru care activul ar putea fi schimbat de bunavoie intre parti aflate in cunostinta de cauza in cadrul unei tranzactii cu pretul determinat obiectiv.

Dupa efectuarea reevaluarii, cu privire la impozitul pe cladiri, valoarea impozabila a acesteia va fi valoarea contabila rezultata in urma reevaluarii.


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 17 Iulie 2013


Votati articolul "Modernizare cladire si cota de impozit pe cladiri. Cum respectam procedura?":
Rating:

Nota: 3.9 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Monografie contabila activitate de transport

Intrebare: Pentru o societate cu activitate de transport (neinreg la TVA ) efectuat cu un auto 5+1 locuri si un auto 8+1 locuri cu un soferi care au permis de profesionist .
Transportul este efectuat ocazional pentru diverse persoane fizice care vor sa plece in Italia, Germania in vizita vacanta, la munca etc , si uneori transporta si pachete sau diverse obiecte ( aragaz, masina de spalat,etc) persoanelor fizice la intoarcere .
Doresc sa va intreb in ce baza inregistrez veniturile in contabilitate persoanele fizice nu doresc facturi, daca achizitionez bilete este ok?
Am nevoie de casa de marcat, de licenta de transport?
imi puteti spune ce declaratii se depun in aceasta situatie la ANAF, trebuie sa se inreg la TVA si in ROI ?

Raspuns: In cazul in care transportati international persoane, aveti nevoie de aviz si acreditare si puteti...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 17 Iulie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Declaratia 394, dosar de 8 pagini si toate informatiile utile pentru completare si depunere

    • Prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2264/2016 (OPANAF 2264/2016) publicat in M.Of. nr.578/2016, se modifica Ordinul presedintelui ANAF nr.3769/23.12.2015 publicat in M.Of. nr.11/07.01.2016 referitor la modelul si continutului formularului "Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuat...» citeste mai departe aici

  • Regimul fiscal al ajutoarelor acordate salariatilor. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • In ceea ce priveste impozitul pe veniturile din salarii, codul fiscal exclude din categoria veniturilor impozabile urmatoarele ajutoare acordate in conditiile prevazute de contractul de munca: - ajutoarele de inmormantare, - ajutoarele pentru bolile grave si incurabile, - ajutoarele pentru dispozitive medicale, - ajutoarele pentru nastere - ajutoarele pentru pierderi produse in gospodariile proprii ca urmare a calamitatilor naturale Aceeasi pr...» citeste mai departe aici

  • Sesiune noua ANAF: Primii pasi la ANAF, dupa inregistrarea la Oficiul National al Registrului Comertului

    • Va informam ca la jumatatea saptamanii in curs a avut loc o noua sesiune de dezbatere dedicata contribuabililor persoane fizice, de data aceasta cu tema "Primii pasi la ANAF, ulterior inregistrarii la Oficiul National al Registrului Comertului". Redam mai jos unele dintre cele mai importante intrebari la care a raspuns ANAF in cadrul sesiunii de consultanta amintite: Intrebare contribuabil: Daca infiintez o firma noua pot sa ma inscriu in registrul operatorilor i...» citeste mai departe aici

  • Emitere chitanta. Cum procedam la facturarea clientilor?

    • In randurile de mai jos, stabilim daca este corect sa se emita o chitanta pentru incasarea unei facturi de client, persoana juridica, in conditiile in care detine casa de marcat la locul vanzarii sau daca trebuie emis numai bon fiscal indiferent de felul persoanei fizice sau juridice. Este corect sa emiteti chitanta in cazul incasarii unei facturi de client persoana juridica , chiar daca detineti casa de marcat la locul vanzarii. Art.1 alin.(1)  si (2) din OUG 28/1999...» citeste mai departe aici

  • Noutati privind Ziua Nationala a Contabilului Roman

    • CECCAR reaminteste in aceasta perioada ca ziua de 21 septembrie este sarbatorita in fiecare an, potrivit Normelor nr.12726/2004, in mod unitar, la nivelul filialelor CECCAR, cu scopul promovarii imaginii, a intereselor si rolului contabilului intr-o economie de piata concurentiala. La aniversare sunt asteptati toti profesionistii contabili din Romania, membri ai CECCAR sau angajati in diverse ramuri ale economiei. Cu totii prezenti la ziua contabilului vor demonstra, inca odata, ca&...» citeste mai departe aici

  • An financiar diferit de anul calendaristic. Ce formulare folosim pentru situatia financiara?

    • In analiza de mai jos, vom vedea care este situatia financiara care se depune arhivata la S1042 an fiscal diferit de cel calendaristic.Situatia activelor, datoriilor(F10) si contul de profit si pierdere (F20) trebuie sa contina trei coloane pentru primul an de raportare. Vom vedea daca exista formular tip pe care-l poate descarca firma sau daca trebuie realizat de aceasta in format WordExcel. Se vor avea in vedere prevederile art. VI din OMFP 4160/2015 privind modificarea si complet...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X