Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Modernizare cladire si cota de impozit pe cladiri. Cum respectam procedura?

ProceduriInregistrari si Politici Contabilereevaluareamortizareinventarcota impozit cladiri

In contextul prevederilor punctului 54(1) din Normele de aplicare ale Codului Fiscal pe care le redam mai jos, vom stabili daca o modernizare adusa unei cladiri a carei valoare este mai mica de 25% din valoarea cladirii poate fi considerata o reevaluarea a cladirii respective astfel incat cota de impozitare sa fie redusa la 1.5%, avand in vedere ca acesta cladire nu a mai fost reevaluata in ultimii 3-5 ani fiscali.

De asemenea, vom stabili si care e solutia in cazul in care valoarea modernizarii este mai mare de 25% din valoarea cladirii. Vom vedea astfel daca normele de la pct. 54 se refera strict la modernizarile aduse cladirilor de catre locator (chirias) sau daca normele se refera si la cladirile care sunt in proprietatea persoanei juridice.

Prezentam astfel urmatorul caz practic:


Cladire proprietatea societate - val ctb 200 000 lei

Anul achizitiei 2007

Nu au fost facute reevaluari.

Impozitul pe venit si Declaratia unica
Impozitul pe venit si Declaratia unica

Vezi detalii

Ghid GDPR pentru cabinetele medicale
Ghid GDPR pentru cabinetele medicale

Vezi detalii

Ghid GDPR pentru casele de schimb valutar
Ghid GDPR pentru casele de schimb valutar

Vezi detalii




Dat fiind faptul ca in cursul anului 2013 se fac modernizari in valoare de 50.500 lei, vom vedea daca aceasta modernizare poate fi considerata reevaluare in sensul reducerii cotei de impozitare la 1.5%. De asemenea, daca valoarea modernizarii este de 20.000 lei, vom vedea daca aceasta mai este considerata reevaluare in sensul reducerii cotei de impozitare la 1.5%.

Cod fiscal


ART. 253 Calculul impozitului datorat de persoanele juridice

(3^1) In cazul cladirii la care au fost executate lucrari de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere, de catre locatar, din punct de vedere fiscal, acesta are obligatia sa comunice locatorului valoarea lucrarilor executate pentru depunerea unei noi declaratii fiscale, in termen de 30 de zile de la data terminarii lucrarilor respective.

54. (1) Prin lucrari de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere, astfel cum sunt mentionate la art. 253 alin.(3) din Codul fiscal, se inteleg acele lucrari care au ca rezultat cresterea valorii cladirii respective cu cel putin 25%.



Solutia consultantului:

Cu privire la impozitul pe cladiri, potrivit art. 253 din Codul fiscal, in cazul persoanelor juridice, impozitul se calculeaza prin aplicarea unei cote de impozitare asupra valorii de inventar a cladirii.

In cazul unei cladiri care a fost reevaluata, conform reglementarilor contabile, valoarea impozabila a cladiri este valoarea contabila rezultata in urma reevaluarii, inregistrata ca atare in contabilitatea proprietarului - persoana juridica.

In cazul unei cladiri care nu a fost reevaluata, cota impozitului pe cladiri se stabileste de consiliul local/Consiliul General al Municipiului Bucuresti intre:

a) 10% si 20% pentru cladirile care nu au fost reevaluate in ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referinta;
b) 30% si 40% pentru cladirile care nu au fost reevaluate in ultimii 5 ani anteriori anului fiscal de referinta.

Aceasta cota se aplica la valoarea de inventar a cladirii inregistrata in contabilitatea persoanelor juridice, pana la sfarsitul lunii in care s-a efectuat prima reevaluare. Fac exceptie cladirile care au fost amortizate potrivit legii.

Astfel, impozitul pe cladiri datorat de persoanele juridice care nu au efectuat reevaluarea conform reglementarilor contabile in ultimii 3 ani, respectiv 5 ani anteriori anului fiscal de referinta se calculeaza pe baza cotei stabilite, prin hotarare a consiliului local, intre 10% si 20%, respectiv 30% si 40%, care se aplica la valoarea de inventar a cladirii inregistrata in contabilitatea persoanelor juridice, conform reglementarilor contabile in vigoare. De la aceste prevederi nu sunt exceptate persoanele juridice care au efectuat investitii asupra cladirilor. De aceea apreciem ca, cota majorata a impozitului pe cladiri se aplica in cazul cladirilor care nu au fost reevaluate conform reglementarilor contabile, indiferent daca asupra acestora au fost efectuate sau nu investitii.

Daca societatea aplica Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene aprobata prin OMFP 3055/2009 conform pct. 121 din aceste reglementari, reevaluarea cladirii se poate efectua la sfarsitul exercitiului financiar, astfel incat aceasta sa fie prezentata in contabilitate la valoarea justa, cu reflectarea rezultatelor acestei reevaluari in situatiile financiare intocmite pentru acel exercitiu. Amortizarea calculata pentru cladirea astfel reevaluata se inregistreaza in contabilitate incepand cu exercitiul financiar urmator celui pentru care s-a efectuat reevaluarea.
In ceea ce priveste cheltuielile ulterioare aferente imobilizarilor corporale, astfel cum prevede pct. 106 si 107 din aceleasi reglementari contabile, acestea trebuie recunoscute, de regula, drept cheltuieli in perioada in care au fost efectuate.

Costul reparatiilor efectuate la imobilizarile corporale, in scopul asigurarii utilizarii continue a acestora, trebuie recunoscut ca o cheltuiala in perioada in care este efectuata.
Sunt recunoscute ca o componenta a activului, sub forma cheltuielilor ulterioare, investitiile efectuate la imobilizarile corporale. Acestea trebuie sa aiba ca efect imbunatatirea parametrilor tehnici initiali ai acestora si sa conduca la obtinerea de beneficii economice viitoare, suplimentare fata de cele estimate initial. Obtinerea de beneficii se poate realiza fie direct prin cresterea veniturilor, fie indirect prin reducerea cheltuielilor de intretinere si functionare.

Asadar, indiferent daca asupra imobilizarilor corporale sau efectuat sau nu investitii ce au fost recunoscute ca o componenta a acestora, societatea poate efectua reevaluarea imobilizarilor corporale in vederea prezentarii acestora in contabilitate la valoarea justa. Prin valoare justa se intelege suma pentru care activul ar putea fi schimbat de bunavoie intre parti aflate in cunostinta de cauza in cadrul unei tranzactii cu pretul determinat obiectiv.

Dupa efectuarea reevaluarii, cu privire la impozitul pe cladiri, valoarea impozabila a acesteia va fi valoarea contabila rezultata in urma reevaluarii.


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ProceduriInregistrari si Politici Contabilereevaluareamortizareinventarcota impozit cladiri

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 17 Iulie 2013


Votati articolul "Modernizare cladire si cota de impozit pe cladiri. Cum respectam procedura?":
Rating:

Nota: 3.25 din 5 din 6 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Ridicare dividende numerar - plafon

Intrebare: Buna seara. Daca am de ridicat dividende in valoare de 50.000 lei din anul trecut, nu le pot ridica numerar....eventual fractionat max. 10.000 lei ? zi?? Am citit acum ceva de noile modificari la plafonul de plati cu numerar si erau incluse si dividendele...ca nu se pot face plati fractionate.
Va multumesc.

Raspuns: Alocarea dividendelor numerar este introdusa in categoria platilor plafonate la 10000 lei cumulat cu...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 17 Iulie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Monografie contabila: Sponsorizarea

    • Operatiunile de sponsorizare si mecenat sunt reglementate prin Legea privind sponsorizarea nr. 34/1994, cu modificarile si completarile ulterioare. Tratamentul fiscal al acestora este prevazut de Codul fiscal.   Sponsorizarea reprezinta actul juridic prin care doua persoane convin cu privire la transferul dreptului de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare pentru sustine rea unor activitati fara scop lucrativ desfasurate de catre beneficiarul spons...» citeste mai departe aici

  • Norme de aplicare CASS redus pentru persoane scutite de impozit. OPANAF 1450/2018

    • Va informam ca in Monitorul Oficial nr.507 din 20 iunie 2018, a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr.1450 din data de 7 iunie 2018 referitor la aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor art.I si III din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.3/2018 privind unele masuri fiscal-bugetare. Prin ordinul mentionat mai sus, se aduc precizari suplimentare cu privire la aplicarea prevederilor OUG nr.3/2018, ordonanta prin care a fost stabilita, prin derogare de la ...» citeste mai departe aici

  • ANAF va efectua anchete administrative in comun cu autoritati fiscale din alte state UE, pentru combaterea fraudelor cu TVA

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) va face anchete administrative in comun cu autoritati fiscale din alte state UE, pentru a combate fraudele cu TVA. Ministrii de finante reuniti in Consiliul UE au convenit asupra masurilor de consolidare a cooperarii administrative pentru a imbunatati prevenirea fraudei in materie de TVA, potrivit StartupCafe.ro. ...» citeste mai departe aici

  • MFP: operatorii economici din domeniul transportului ar putea primi ajutor de la stat in ceea ce priveste accizele la motorina

    • La finalul saptamanii trecute, Guvernul a aprobat o propunere facuta de MFP (Ministerul Finantelor Publice) - Memorandumul cu tema: ”Incadrarea schemei de ajutor de stat reprezentand diferenta dintre nivelul standard al accizelor si nivelul accizelor diferentiat pentru motorina utilizata drept combustibil pentru motor in baza alin. (9) si (10) ale art. 342 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, in politicile economico-bugetare si fin...» citeste mai departe aici

  • Facturi neinregistrate in contabilitate. Cum se procedeaza?

    • In activitatea unei firme se poate intampla sa ramana facturi neinregistrate in contabilitate din cauza neatentiei. Cum se poate proceda cand este depistata aceasta greseala? Care sunt urmatorii pasi pentru corectarea erorii contabile? Pentru a afla raspunsul la aceste nelamuriri, vom lua drept exemplu urmatoarea speta. In urma unui control de la SPIT (Serviciul Public de Impozite si Taxe) pe ultimi 5 ani, s-au gasit doua facturi nepredate la contabilitate din perioada 201...» citeste mai departe aici

  • Angajatii Millennials impun noi standarde pentru asigurarile medicale private

    • Construirea unei cariere intr-o singura companie este, pentru Millennials, o notiune contradictorie cu dorintele lor de a explora cat mai multe optiuni profesionale, comparativ cu generatiile predecesoare ale caror expectante vizau promovarea in cadrul unei singure organizatii. Biroul de Statistica a Muncii a raportat faptul ca, pentru precursori, mandatul mediu in cadrul unei firme este de 4,6 ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X