Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Modernizare cladire si cota de impozit pe cladiri. Cum respectam procedura?

ProceduriInregistrari si Politici Contabilereevaluareamortizareinventarcota impozit cladiri
In contextul prevederilor punctului 54(1) din Normele de aplicare ale Codului Fiscal pe care le redam mai jos, vom stabili daca o modernizare adusa unei cladiri a carei valoare este mai mica de 25% din valoarea cladirii poate fi considerata o reevaluarea a cladirii respective astfel incat cota de impozitare sa fie redusa la 1.5%, avand in vedere ca acesta cladire nu a mai fost reevaluata in ultimii 3-5 ani fiscali.

De asemenea, vom stabili si care e solutia in cazul in care valoarea modernizarii este mai mare de 25% din valoarea cladirii. Vom vedea astfel daca normele de la pct. 54 se refera strict la modernizarile aduse cladirilor de catre locator (chirias) sau daca normele se refera si la cladirile care sunt in proprietatea persoanei juridice.

Prezentam astfel urmatorul caz practic:


Cladire proprietatea societate - val ctb 200 000 lei

Anul achizitiei 2007

Nu au fost facute reevaluari.

Declaratia 101. Modificari de ultima ora
Declaratia 101. Modificari de ultima ora

Vezi detalii

Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule

Vezi detalii

PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017

Vezi detalii




Dat fiind faptul ca in cursul anului 2013 se fac modernizari in valoare de 50.500 lei, vom vedea daca aceasta modernizare poate fi considerata reevaluare in sensul reducerii cotei de impozitare la 1.5%. De asemenea, daca valoarea modernizarii este de 20.000 lei, vom vedea daca aceasta mai este considerata reevaluare in sensul reducerii cotei de impozitare la 1.5%.

Cod fiscal


ART. 253 Calculul impozitului datorat de persoanele juridice

(3^1) In cazul cladirii la care au fost executate lucrari de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere, de catre locatar, din punct de vedere fiscal, acesta are obligatia sa comunice locatorului valoarea lucrarilor executate pentru depunerea unei noi declaratii fiscale, in termen de 30 de zile de la data terminarii lucrarilor respective.

54. (1) Prin lucrari de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere, astfel cum sunt mentionate la art. 253 alin.(3) din Codul fiscal, se inteleg acele lucrari care au ca rezultat cresterea valorii cladirii respective cu cel putin 25%.



Solutia consultantului:

Cu privire la impozitul pe cladiri, potrivit art. 253 din Codul fiscal, in cazul persoanelor juridice, impozitul se calculeaza prin aplicarea unei cote de impozitare asupra valorii de inventar a cladirii.

In cazul unei cladiri care a fost reevaluata, conform reglementarilor contabile, valoarea impozabila a cladiri este valoarea contabila rezultata in urma reevaluarii, inregistrata ca atare in contabilitatea proprietarului - persoana juridica.

In cazul unei cladiri care nu a fost reevaluata, cota impozitului pe cladiri se stabileste de consiliul local/Consiliul General al Municipiului Bucuresti intre:

a) 10% si 20% pentru cladirile care nu au fost reevaluate in ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referinta;
b) 30% si 40% pentru cladirile care nu au fost reevaluate in ultimii 5 ani anteriori anului fiscal de referinta.

Aceasta cota se aplica la valoarea de inventar a cladirii inregistrata in contabilitatea persoanelor juridice, pana la sfarsitul lunii in care s-a efectuat prima reevaluare. Fac exceptie cladirile care au fost amortizate potrivit legii.

Astfel, impozitul pe cladiri datorat de persoanele juridice care nu au efectuat reevaluarea conform reglementarilor contabile in ultimii 3 ani, respectiv 5 ani anteriori anului fiscal de referinta se calculeaza pe baza cotei stabilite, prin hotarare a consiliului local, intre 10% si 20%, respectiv 30% si 40%, care se aplica la valoarea de inventar a cladirii inregistrata in contabilitatea persoanelor juridice, conform reglementarilor contabile in vigoare. De la aceste prevederi nu sunt exceptate persoanele juridice care au efectuat investitii asupra cladirilor. De aceea apreciem ca, cota majorata a impozitului pe cladiri se aplica in cazul cladirilor care nu au fost reevaluate conform reglementarilor contabile, indiferent daca asupra acestora au fost efectuate sau nu investitii.

Daca societatea aplica Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene aprobata prin OMFP 3055/2009 conform pct. 121 din aceste reglementari, reevaluarea cladirii se poate efectua la sfarsitul exercitiului financiar, astfel incat aceasta sa fie prezentata in contabilitate la valoarea justa, cu reflectarea rezultatelor acestei reevaluari in situatiile financiare intocmite pentru acel exercitiu. Amortizarea calculata pentru cladirea astfel reevaluata se inregistreaza in contabilitate incepand cu exercitiul financiar urmator celui pentru care s-a efectuat reevaluarea.
In ceea ce priveste cheltuielile ulterioare aferente imobilizarilor corporale, astfel cum prevede pct. 106 si 107 din aceleasi reglementari contabile, acestea trebuie recunoscute, de regula, drept cheltuieli in perioada in care au fost efectuate.

Costul reparatiilor efectuate la imobilizarile corporale, in scopul asigurarii utilizarii continue a acestora, trebuie recunoscut ca o cheltuiala in perioada in care este efectuata.
Sunt recunoscute ca o componenta a activului, sub forma cheltuielilor ulterioare, investitiile efectuate la imobilizarile corporale. Acestea trebuie sa aiba ca efect imbunatatirea parametrilor tehnici initiali ai acestora si sa conduca la obtinerea de beneficii economice viitoare, suplimentare fata de cele estimate initial. Obtinerea de beneficii se poate realiza fie direct prin cresterea veniturilor, fie indirect prin reducerea cheltuielilor de intretinere si functionare.

Asadar, indiferent daca asupra imobilizarilor corporale sau efectuat sau nu investitii ce au fost recunoscute ca o componenta a acestora, societatea poate efectua reevaluarea imobilizarilor corporale in vederea prezentarii acestora in contabilitate la valoarea justa. Prin valoare justa se intelege suma pentru care activul ar putea fi schimbat de bunavoie intre parti aflate in cunostinta de cauza in cadrul unei tranzactii cu pretul determinat obiectiv.

Dupa efectuarea reevaluarii, cu privire la impozitul pe cladiri, valoarea impozabila a acesteia va fi valoarea contabila rezultata in urma reevaluarii.


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 17 Iulie 2013


Votati articolul "Modernizare cladire si cota de impozit pe cladiri. Cum respectam procedura?":
Rating:

Nota: 3.9 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Valoare TVA nedeductibila la valoarea reziduala

Intrebare: In luna sept 2011 am achitat o factura proforma in care solicitasem lichidarea anticipata la un leasing. Pe factura proforma a aparut rata-principala si venituri comision lichidare anticipata in valoare de 2798.55 +tva 671.65 euro. Dupa cateva zile au fost trimise 2 facturi -una cu plata avans si diferenta de curs iar cealalta cu valoarea reziduala, amandoua fiind facturi cu tva. Am dedus tva la amandoua conform facturilor. Actele de la Leasing le-am ridicat in aprilie 2012 in care este specificata data 04.2012. Spuneti-mi ce am de facut cu acea valoare de TVA care era nedeductibila de la valoarea reziduala? Cum sa fac corectia? Ce declaratii trebuie sa modific? Mentionez ca am depus bilantul pe 2011. Va multumesc mult.

Raspuns: regularizarile se fac prin 635=4427 decont tva... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 17 Iulie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Fisa de post Contabil. Model 2017

    • In speranta ca veti gasi acest model util, va prezentam mai jos Fisa de post Contabil (Model 2017), cu posibilitatea de a descarca fisa de post pentru contabil si in format pdf. I.    Identificarea postului 1.    Numele si prenumele titularului: ............ 2.   Denumirea postului: Contabil ...» citeste mai departe aici

  • Sinteza Contabilul.ro: Noile afaceri vizate de ANAF, viza CECCAR 2017 si cine nu mai depune D 392

    • In ultima perioada au fost aprobate mai multe modificari in domeniul contabil si fiscal. Amintim dintre aceste noutati faptul ca magazinele online vor fi verificate mai atent de ANAF in perioada urmatoare, anuntul facut de CECCAR in atentia membrilor inactivi, categoriile de contribuabili care nu mai depun D 392A si D 392B, precum si sesiunea online ANAF care a avut ca tema Declaratia 205 si Declaratia 207. Magazinele online vor deveni tinta ANAF in perioada urmatoar...» citeste mai departe aici

  • Ce fapte sunt considerate evaziune fiscala si cum se pedepsesc?

    • Faptele ce constituie evaziune fiscala sunt prevazute la art. 9 din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale ca fiind urmatoarele fapte savarsite in scopul sustragerii de la indeplinirea obligatiilor fiscale: ascunderea bunului ori a sursei impozabile sau taxabile; omisiunea, in tot sau in parte, a evidentierii, in actele contabile ori in alte documente legale, a operatiunilor comerciale efectuate sau a...» citeste mai departe aici

  • Tichete cadou acordate salariatilor. Cum va arata monografia contabila?

    • Prin cele de mai jos, stabilim care este suma maxima care se poate acorda unui angajat sub forma tichetelor cadou intr-un an si pentru ce evenimente se acorda. De asemenea, vom vedea cum intocmim monografia contabila. Legea nr. 193/2006 precizeaza ca tichetele cadou se pot utiliza pentru campanii de marketing, studiul pietei, promovarea pe piete existente sau noi, pentru protocol, pentru cheltuielile de reclama si publicitate, precum si pentru cheltuieli sociale. H.G. nr. 1317/2006 ...» citeste mai departe aici

  • Ce conditii impun trecerea la plata impozitului pe venit in 2017?

    • In cazul de mai jos, o societate cu activitate exclusiv de agricultura (0111) are o cifra de afaceri de 805.000 lei in decembrie 2016 si are KS de 160.000 lei. Stabilim daca devine platitoare de impozit pe venit de la 01.02.2017. Potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015, cu modificarile ulterioare, o microintreprindere este in anul 2017, acea persoana juridica care a indeplinit cumulativ, la 31 decembrie 2016, conditiile prevazute la art. 47.   Incepand cu anul 20...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Declaratiile informative 392 nu se depun in 2017

    • Codul fiscal instituie obligatiile persoanelor impozabile din punct de vedere al TVA de a depune anual declaratii informative privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul precedent, pentru indeplinirea obligatiei Romaniei de a calcula baza TVA pentru resursele proprii ale bugetului Uniunii Europene. Aceste obligatii sunt prevazute la art. 324 alin. (4), (5) si (6) din Codul fiscal. Este vorba de formularele 392A, 392B si 393: Form...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X