Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Achizitie intracomunitara: Obligatii si autofactura

O societate comerciala platitoate de TVA si inregistrata in ROI, achizitioneaza de pe platforma amazon componente PC care sunt achitate cu cardul societatii.
Acestea sunt livrate la sediul societatii prin curier. Pentru o parte din componente sunt primite facturi (invoice) eliberate de Amazon UK, posesoare a unui cod VAT valid si facturate fara TVA, insa pentru unele componente, singurele acte sunt niste chitante (receipt) pe care sunt mentionate denumirea componentei si valoarea acesteia.


Pentru componentele la care nu avem invoice, se aplica taxare inversa si se declara in 390 la achizitii de bunuri la codul de tara UK cu valoarea din receipt la cursul BNR din data receptiei?

Achizitia intracomunitara este definita la art. 130 indice 1 din Codul fiscal, ca fiind obtinerea dreptului de a dispune, ca si un proprietar, de bunuri mobile corporale expediate sau transportate la destinatia indicata de cumparator, de catre furnizor, de catre cumparator sau de catre alta persoana, in contul furnizorului sau al cumparatorului, catre un stat membru, altul decat cel de plecare a transportului sau de expediere a bunurilor.

Conform art. 126 alin. (3) sunt operatiuni impozabile si urmatoarele operatiuni efectuate cu plata, pentru care locul este considerat a fi in Romania, potrivit art. 1321 :

a) o achizitie intracomunitara de bunuri, altele decat mijloace de transport noi sau produse accizabile, efectuata de o persoana impozabila ce actioneaza ca atare sau de o persoana juridica neimpozabila, care nu beneficiaza de derogarea prevazuta la alin. (4), care urmeaza unei livrari intracomunitare efectuate in afara Romaniei de catre o persoana impozabila ce actioneaza ca atare si care nu este considerata intreprindere mica in statul sau membru, si careia nu i se aplica prevederile art. 132 alin. (1) lit. b) cu privire la livrarile de bunuri care fac obiectul unei instalari sau unui montaj sau ale art. 132 alin. 2) cu privire la vanzarile la distanta;
(......).

Cartea Verde a Contabilitatii 2016
Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Vezi detalii

Capcanele comertului online
Capcanele comertului online

Vezi detalii

Contabilitatea microintreprinderilor
Contabilitatea microintreprinderilor

Vezi detalii



Asadar, daca bunurile sunt expediate sau transportate dintr-un stat membru in Romania iar furnizorul nu este considerat intreprindere mica in statul sau membru si livrarii nu i se aplica prevederile cu privire la livrarile de bunuri care fac obiectul unei instalari sau unui montaj sau cu privire la vanzarile la distanta, societatea efectueaza o achizitie intracomunitara taxabila. Pentru achizitia intracomunitara efectuata societatea este obligata la plata TVA in Romania conform art. 151 din Codul fiscal.

Potrivit art. 155 indice 1 alin. (1), persoana impozabila sau persoana juridica neimpozabila, obligata la plata taxei in conditiile art. 150 alin. (2) - (4) si (6) si ale art. 151, trebuie sa autofactureze operatiunile respective pana cel mai tarziu in a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care ia nastere faptul generator al taxei, in cazul in care persoana respectiva nu se afla in posesia facturii emise de furnizor/prestator.

In cazul unei achizitii intracomunitare de bunuri, conform art. 135 din Codul fiscal, faptul generator intervine la data la care ar interveni faptul generator pentru livrari de bunuri similare, in statul membru in care se face achizitia.

In cazul unei achizitii intracomunitare de bunuri, exigibilitatea taxei intervine la data emiterii facturii prevazute in legislatia altui stat membru la articolul echivalent art. 155 alin. (14) sau, dupa caz, la data emiterii autofacturii prevazute la art. 155 alin. (8) ori in cea de-a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care a intervenit faptul generator, daca nu a fost emisa nicio factura/autofactura pana la data respectiva.

Asadar, pentru achizitia intracomunitara efectuata societatea are obligatia de a emite o autofactura pana cel mai tarziu in a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care bunurile au fost livrate, daca aceasta nu se afla in posesia facturii emise de furnizor.
In conformitate cu prevederile art. 157 alin. (2) din Codul fiscal, societatea inregistrata in scopuri de TVA conform art. 153 va evidentia in decontul de TVA, atat ca taxa colectata, cat si ca taxa deductibila, in limitele si in conditiile stabilite la art. 145-147 indice 1, taxa aferenta achizitiilor intracomunitare efectuate.

Achizitia intracomunitara de bunuri taxabile se inscrie in Declaratia recapitulativa (formularul 390) pentru luna in care intervine exigibilitatea TVA.

irina Dumitrescu - EconomistCursul de schimb utilizat pentru determinarea in lei a bazei impozabile este cursul din data exigibilitati taxei, indiferent de data la care au fost receptionate bunurile.


Irina DUMITRESCU,
Economist
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 24 Iulie 2013


Votati articolul "Achizitie intracomunitara: Obligatii si autofactura":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Contractele de achizitie publica autentificate ? - plati nelegale ?

Intrebare: 1. - in perioada anilor 2003-2007,
Contractele de achizitie publica/de vanzare-cumparare - de bunuri
( intre o persoana fizica si o institutie publica )
trebuiau autentificate la Notariat ?
- daca nu au fost autentificate, ce valoare juridica au ?
Sunt nule sau au putut produce efecte ?
- altfel nu se poate plati pretul convenit ? si ar fi o plata nelegala ?

2.- dar Contractele de vanzare-cumparare - de bunuri
( intre 2 persoane fizice )
trebuiau autentificate la Notariat ?

Raspuns: Codul civil si Codul de procedura civila... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 24 Iulie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • ATENTIE! Codul fiscal s-a modificat prin OUG 84/2016. Noile prevederi din 2017

    • Va aducem la cunostinta ca in Monitorul Oficial  nr. 977 din 6 decembrie 2016 a fost publicata Ordonanta de Urgenta nr. 84 din 16 noiembrie 2016 (OUG 84/2016) pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal. Prin noul act pe care il puteti consulta integral mai jos se modifica atat Codul fiscal, cat si Codul de procedura fiscala, cu precizarea ca mai multe prevederi au aplicabilitate imediata. Va prezentam, prin cele ce urmeaza, une...» citeste mai departe aici

  • 32 de acte administrative si fiscale pot fi trimise electronic de ANAF catre contribuabili. Ordinul 3097/2016

    • Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online.    De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau ...» citeste mai departe aici

  • Documente control inopinat in domeniul HORECA. Ce acte trebuie pregatite?

    • Redam mai jos lista publicata de ANAF cu principalele documente solicitate de inspectori la un control operativ si inopinat derulat la contribuabilii din domeniul "Hoteluri si alte facilitati de cazare". 1. Documentele care atesta "fiscalizarea" aparatului de marcat electronic si cele in legatura cu obligatiile care revin utilizatorilor de astfel de aparate, cum sunt: - declaratia de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale - cartea d...» citeste mai departe aici

  • Termen 15 decembrie: plata celei de a II-a rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole si CASS 2016

    • Pana joi, 15 decembrie 2016, contribuabilii obligatia sa efectueze plata celei de a doua rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit, precum si a contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS) aferente acestor venituri, pentru anul 2016. Contribuabilii care realizeaza venituri de aceasta natura datoreaza impozit de 16% si contributie de asigurari sociale de sanatate, in cota de 5,5% asupra venitului stabilit pe baza normelor...» citeste mai departe aici

  • Aprobarea prealabila AGA pentru instrainarea activelor. Ce inregistrari contabile se fac?

    • Conform art. 241 alin. (1) din Legea 297/2004 privind piata de capital, stabilim care este modul de calcul referitor la valoarea care depaseste pe durata unui exercitiu financiar 20% din totalul activelor imobilizate, mai putin creantele, in vederea instrainarii unui activ imobilizat al societatii. Potrivit art. 241 alin. (1) din Legea 297/2004, actele de dobandire, instrainare, schimb sau de constituire in garantie a unor active din categoria activelor imobilizate ale societatii, a...» citeste mai departe aici

  • Casa de ajutor reciproc si acordare tichete cadou. Cum facem monografia contabila?

    • In randurile de mai jos, subiectul il reprezinta Casa de Ajutor Reciproc a Salariatilor (asociatie cu o dubla calitate atat de ONG, cat si de Institutie Financiara Nebancara) care, prin hotararea Consiliului Director, decide sa acorde in luna decembrie tichete cadou salariatilor, membrilor din Consiliul Director si din Comisia de Cenzori. Vom vedea ce tratament fiscal se aplica si care sunt monografia contabila si limita de acordare pentru tichete cadou oferite salariatilor, membril...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
X