Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Achizitie intracomunitara: Obligatii si autofactura

O societate comerciala platitoate de TVA si inregistrata in ROI, achizitioneaza de pe platforma amazon componente PC care sunt achitate cu cardul societatii.
Acestea sunt livrate la sediul societatii prin curier. Pentru o parte din componente sunt primite facturi (invoice) eliberate de Amazon UK, posesoare a unui cod VAT valid si facturate fara TVA, insa pentru unele componente, singurele acte sunt niste chitante (receipt) pe care sunt mentionate denumirea componentei si valoarea acesteia.


Pentru componentele la care nu avem invoice, se aplica taxare inversa si se declara in 390 la achizitii de bunuri la codul de tara UK cu valoarea din receipt la cursul BNR din data receptiei?

Achizitia intracomunitara este definita la art. 130 indice 1 din Codul fiscal, ca fiind obtinerea dreptului de a dispune, ca si un proprietar, de bunuri mobile corporale expediate sau transportate la destinatia indicata de cumparator, de catre furnizor, de catre cumparator sau de catre alta persoana, in contul furnizorului sau al cumparatorului, catre un stat membru, altul decat cel de plecare a transportului sau de expediere a bunurilor.

Conform art. 126 alin. (3) sunt operatiuni impozabile si urmatoarele operatiuni efectuate cu plata, pentru care locul este considerat a fi in Romania, potrivit art. 1321 :

a) o achizitie intracomunitara de bunuri, altele decat mijloace de transport noi sau produse accizabile, efectuata de o persoana impozabila ce actioneaza ca atare sau de o persoana juridica neimpozabila, care nu beneficiaza de derogarea prevazuta la alin. (4), care urmeaza unei livrari intracomunitare efectuate in afara Romaniei de catre o persoana impozabila ce actioneaza ca atare si care nu este considerata intreprindere mica in statul sau membru, si careia nu i se aplica prevederile art. 132 alin. (1) lit. b) cu privire la livrarile de bunuri care fac obiectul unei instalari sau unui montaj sau ale art. 132 alin. 2) cu privire la vanzarile la distanta;
(......).

Autorizatiile si documentele esentiale de functionare
Autorizatiile si documentele esentiale de functionare

Vezi detalii

Grile fiscale pentru examentul de consultant fiscal
Grile fiscale pentru examentul de consultant fiscal

Vezi detalii

Preturi de transfer conform Noului Cod fiscal
Preturi de transfer conform Noului Cod fiscal

Vezi detalii



Asadar, daca bunurile sunt expediate sau transportate dintr-un stat membru in Romania iar furnizorul nu este considerat intreprindere mica in statul sau membru si livrarii nu i se aplica prevederile cu privire la livrarile de bunuri care fac obiectul unei instalari sau unui montaj sau cu privire la vanzarile la distanta, societatea efectueaza o achizitie intracomunitara taxabila. Pentru achizitia intracomunitara efectuata societatea este obligata la plata TVA in Romania conform art. 151 din Codul fiscal.

Potrivit art. 155 indice 1 alin. (1), persoana impozabila sau persoana juridica neimpozabila, obligata la plata taxei in conditiile art. 150 alin. (2) - (4) si (6) si ale art. 151, trebuie sa autofactureze operatiunile respective pana cel mai tarziu in a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care ia nastere faptul generator al taxei, in cazul in care persoana respectiva nu se afla in posesia facturii emise de furnizor/prestator.

In cazul unei achizitii intracomunitare de bunuri, conform art. 135 din Codul fiscal, faptul generator intervine la data la care ar interveni faptul generator pentru livrari de bunuri similare, in statul membru in care se face achizitia.

In cazul unei achizitii intracomunitare de bunuri, exigibilitatea taxei intervine la data emiterii facturii prevazute in legislatia altui stat membru la articolul echivalent art. 155 alin. (14) sau, dupa caz, la data emiterii autofacturii prevazute la art. 155 alin. (8) ori in cea de-a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care a intervenit faptul generator, daca nu a fost emisa nicio factura/autofactura pana la data respectiva.

Asadar, pentru achizitia intracomunitara efectuata societatea are obligatia de a emite o autofactura pana cel mai tarziu in a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care bunurile au fost livrate, daca aceasta nu se afla in posesia facturii emise de furnizor.
In conformitate cu prevederile art. 157 alin. (2) din Codul fiscal, societatea inregistrata in scopuri de TVA conform art. 153 va evidentia in decontul de TVA, atat ca taxa colectata, cat si ca taxa deductibila, in limitele si in conditiile stabilite la art. 145-147 indice 1, taxa aferenta achizitiilor intracomunitare efectuate.

Achizitia intracomunitara de bunuri taxabile se inscrie in Declaratia recapitulativa (formularul 390) pentru luna in care intervine exigibilitatea TVA.

irina Dumitrescu - EconomistCursul de schimb utilizat pentru determinarea in lei a bazei impozabile este cursul din data exigibilitati taxei, indiferent de data la care au fost receptionate bunurile.


Irina DUMITRESCU,
Economist
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 24 Iulie 2013


Votati articolul "Achizitie intracomunitara: Obligatii si autofactura":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cladiri mixte spatii persoane fizice

Intrebare: Incadrarea cladirilor in categoria ,, destinatie mixta ,, este valabila doar pt persoanele fizice care au in spatiu deschis un sediu firma ?
Cele juridice nu au astfel de destinatii ?

Raspuns: Destinatia mixta este interpretata ca imobil care este inregistrat ca rezidential in care se...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 24 Iulie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Analiza zilei: Consecintele neaplicarii masurilor de simplificare

    • Taxarea inversa se aplica pentru urmaoarele operatiuni, daca  atat furnizorul, cat si beneficiarul sunt inregistrati in scopuri de TVA conform art. 316 din Codul fiscal:    a) livrarea urmatoarelor categorii de bunuri:    1. deseuri feroase si neferoase, de rebuturi feroase si neferoase, inclusiv produse semifinite rezultate din prelucrarea, fabricarea sau topirea acestora;    b) livrarea de masa lemnoa...» citeste mai departe aici

  • Lipsuri neimputabile. Ce tratament fiscal si contabil aplicam?

    • In randurile de mai jos, vom vedea care este opinia specialistului in ce priveste tratamentul fiscal si contabil corect pentru cheltuiala si TVA-ul aferente unor produse lipsa din gestiune si neimputabile. Incepand cu 01 ianuarie 2016, conform art. 25 alin. (4) lit. c) din Codul fiscal aprobat prin legea 227/2015, nu sunt deductibile cheltuielile privind bunurile de natura stocurilor sau a mijloacelor fixe amortizabile constatate lipsa din gestiune ori degradate, neimputabile, precu...» citeste mai departe aici

  • Modificarea sistemului de impunere pe veniturile microintreprinderii in cursul anului. Ce declaratii se impun?

    • Incepand cu 1 ianuarie 2016, prin Legea nr. 227/20151 privind Codul fiscal, au fost modificate regulile de aplicare a sistemului de impunere pe veniturile microintreprinderii atat in ceea ce priveste conditiile de aplicare si cotele de impunere, cat si regulile privind schimbarea regimului de impunere. Sistemul de impunere este obligatoriu pentru persoanele juridice romane care, la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent, indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii: ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X