Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Achizitie intracomunitara: Obligatii si autofactura

TVAachizitie intracomunitarefacturicodul fiscal
O societate comerciala platitoate de TVA si inregistrata in ROI, achizitioneaza de pe platforma amazon componente PC care sunt achitate cu cardul societatii.
Acestea sunt livrate la sediul societatii prin curier. Pentru o parte din componente sunt primite facturi (invoice) eliberate de Amazon UK, posesoare a unui cod VAT valid si facturate fara TVA, insa pentru unele componente, singurele acte sunt niste chitante (receipt) pe care sunt mentionate denumirea componentei si valoarea acesteia.


Pentru componentele la care nu avem invoice, se aplica taxare inversa si se declara in 390 la achizitii de bunuri la codul de tara UK cu valoarea din receipt la cursul BNR din data receptiei?

Achizitia intracomunitara este definita la art. 130 indice 1 din Codul fiscal, ca fiind obtinerea dreptului de a dispune, ca si un proprietar, de bunuri mobile corporale expediate sau transportate la destinatia indicata de cumparator, de catre furnizor, de catre cumparator sau de catre alta persoana, in contul furnizorului sau al cumparatorului, catre un stat membru, altul decat cel de plecare a transportului sau de expediere a bunurilor.

Conform art. 126 alin. (3) sunt operatiuni impozabile si urmatoarele operatiuni efectuate cu plata, pentru care locul este considerat a fi in Romania, potrivit art. 1321 :

a) o achizitie intracomunitara de bunuri, altele decat mijloace de transport noi sau produse accizabile, efectuata de o persoana impozabila ce actioneaza ca atare sau de o persoana juridica neimpozabila, care nu beneficiaza de derogarea prevazuta la alin. (4), care urmeaza unei livrari intracomunitare efectuate in afara Romaniei de catre o persoana impozabila ce actioneaza ca atare si care nu este considerata intreprindere mica in statul sau membru, si careia nu i se aplica prevederile art. 132 alin. (1) lit. b) cu privire la livrarile de bunuri care fac obiectul unei instalari sau unui montaj sau ale art. 132 alin. 2) cu privire la vanzarile la distanta;
(......).

Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri

Vezi detalii

 Achizitii. Ghid fiscal-contabil
Achizitii. Ghid fiscal-contabil

Vezi detalii

Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii

Vezi detalii



Asadar, daca bunurile sunt expediate sau transportate dintr-un stat membru in Romania iar furnizorul nu este considerat intreprindere mica in statul sau membru si livrarii nu i se aplica prevederile cu privire la livrarile de bunuri care fac obiectul unei instalari sau unui montaj sau cu privire la vanzarile la distanta, societatea efectueaza o achizitie intracomunitara taxabila. Pentru achizitia intracomunitara efectuata societatea este obligata la plata TVA in Romania conform art. 151 din Codul fiscal.

Potrivit art. 155 indice 1 alin. (1), persoana impozabila sau persoana juridica neimpozabila, obligata la plata taxei in conditiile art. 150 alin. (2) - (4) si (6) si ale art. 151, trebuie sa autofactureze operatiunile respective pana cel mai tarziu in a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care ia nastere faptul generator al taxei, in cazul in care persoana respectiva nu se afla in posesia facturii emise de furnizor/prestator.

In cazul unei achizitii intracomunitare de bunuri, conform art. 135 din Codul fiscal, faptul generator intervine la data la care ar interveni faptul generator pentru livrari de bunuri similare, in statul membru in care se face achizitia.

In cazul unei achizitii intracomunitare de bunuri, exigibilitatea taxei intervine la data emiterii facturii prevazute in legislatia altui stat membru la articolul echivalent art. 155 alin. (14) sau, dupa caz, la data emiterii autofacturii prevazute la art. 155 alin. (8) ori in cea de-a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care a intervenit faptul generator, daca nu a fost emisa nicio factura/autofactura pana la data respectiva.

Asadar, pentru achizitia intracomunitara efectuata societatea are obligatia de a emite o autofactura pana cel mai tarziu in a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care bunurile au fost livrate, daca aceasta nu se afla in posesia facturii emise de furnizor.
In conformitate cu prevederile art. 157 alin. (2) din Codul fiscal, societatea inregistrata in scopuri de TVA conform art. 153 va evidentia in decontul de TVA, atat ca taxa colectata, cat si ca taxa deductibila, in limitele si in conditiile stabilite la art. 145-147 indice 1, taxa aferenta achizitiilor intracomunitare efectuate.

Achizitia intracomunitara de bunuri taxabile se inscrie in Declaratia recapitulativa (formularul 390) pentru luna in care intervine exigibilitatea TVA.

irina Dumitrescu - EconomistCursul de schimb utilizat pentru determinarea in lei a bazei impozabile este cursul din data exigibilitati taxei, indiferent de data la care au fost receptionate bunurile.


Irina DUMITRESCU,
Economist
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 24 Iulie 2013


Votati articolul "Achizitie intracomunitara: Obligatii si autofactura":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Care este perioada maxima de delegare?

Intrebare: Extras din Codul Muncii Art. 44. [durata delegarii] :
(1) Delegarea poate fi dispusa pentru o perioada de cel mult 60 de zile calendaristice in 12 luni si se poate prelungi pentru perioade succesive de maximum 60 de zile calendaristice, numai cu acordul salariatului.
Intrebare: cum se procedeaza in cazul in care este necesara o noua deplasare in decursul celor 12 luni, deci dupa ce salariatul a efectuat cele 120 zile? Nu se mai pot plati cheltuielile de deplasare (diurna)? Multumesc.

Raspuns: Delegarea poate tine de activitatea prestata, fiind prevazuta in fisa postului si poate fi...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 24 Iulie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Poprire pe salariu si limite in vigoare. Ce trebuie sa stiti in calitate de salariat sau angajator

    • Informatii precum cele de mai jos sunt utile atat in calitate de salariat, cat si in calitater de angajator. A cunoaste temeinic legislatia inseamna a avea intotdeauna un avanataj de partea dumneavoastra, indiferent de orice parte a baricadei v-ati afla. Astfel, in analiza de azi, avem ca exemplu situatia in care pentru un salariat cu contract de munca timp partial, functie de baza, s-a primit adresa poprire de la ANAF. Vom vedea cat se retine din salariu (din brut sau net) si daca tichetele ...» citeste mai departe aici

  • Protocol intre CECCAR si Camera Consultantilor Fiscali: Recunoasterea reciproca a cursurilor de pregatire profesionala

    • Va facem cunoscut faptul ca, incepand cu 21 aprilie 2017, a intrat in vigoare protocolul incheiat intre C.E.C.C.A.R. si CAMERA CONSULTANTILOR FISCALI, pentru recunoasterea reciproca a cursurilor de pregatire profesionala. Conform acestui document, membrilor comuni ai celor doua organisme profesionale, li se vor putea recunoaste CURSURILE DE FISCALITATE efectuate in cadrul uneia dintre ele, pe baza de adeverinte, in limita a 10 ore de prega...» citeste mai departe aici

  • Atentionari noi privind depunerea situatiilor financiare anuale pana la 30 mai 2017

    • Au fost publicate principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare pentru anul 2016 si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici, ce au fost aprobate prin Ordinul MFP nr. 166/2017. Astfel, depun situatii financiare anuale in termen de 150 de zile de la incheierea exercitiului financiar pana cel tarziu la data de 30 mai 2017, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institute...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Cand putem efectua plati in valuta pe teritoriul Romaniei?

    • Pe teritoriul Romaniei operatiunile in valuta se efectueaza cu respectarea prevederilor Regulamentului BNR nr. 4/2005 privind regimul valutar, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare. In ceea ce priveste platile intre rezidenti si nerezidenti regulamentul stabileste ca operatiunile valutare curente si de capital se efectueaza in mod liber intre rezidenti si nerezidenti, in valuta si in moneda nationala (leu). Cu privire la platile in...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Esalonarea la plata a datoriilor catre ANAF in 2017

    • Pentru neachitarea la termenul de scadenta de catre debitor a obligatiilor fiscale principale, se datoreaza dupa acest termen dobanzi si penalitati de intarziere. Agentia Nationala de Administrare Fiscala vine in sprijinul dumneavoastra, informandu-va ca, pentru a va putea achita obligatiile fiscale restante, puteti beneficia de facilitati, cum ar fi acordarea de inlesniri la plata. Astfel, organele fiscale pot acorda urmatoarele inlesniri la plata: - esalonarea la plata, ...» citeste mai departe aici

  • Proiect ANAF privind procedura de poprire conturi

    • Avand in vedere necesitatea comunicarii rapide si eficiente cu institutiile de credit, in ceea ce priveste comunicarea actelor de executare prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta, se impune crearea cadrului legal pentru implementare acestui obiectiv. Potrivit art. 47 alin. (8) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, "in cazul actelor administrative fiscale emise de cat...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X