Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

ANAF a publicat integral OG 16 din 2013

Taxe si Impozitemodificari Codul FiscalOG 16/2013ANAFreducerea TVA
ANAF a publicat pe site-ul propriu Ordonanta Guvernului nr. 16 din 30 iulie 2013 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare, publicata in Monitorul Oficial nr. 490 din 2 august 2013.

Va reamintim mai jos, prin intermediul continutului acestui act normativ, care sunt reglementarile noi incluse in Codul fiscal in 2013, odata cu aprobarea OG 16/2013.

Ordonanta Guvernului Nr. 16 din 30 iulie 2013 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri fiscal-bugetare publicata in Monitorul Oficial nr. 490 din 2 august 2013

in temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 1 pct. I.3 si 6 din Legea nr. 182/2013 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante, Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.

ART. I
Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori
Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori

Vezi detalii

Promotii si politici de discount
Promotii si politici de discount

Vezi detalii



1. La articolul 11, alineatele (1^1) - (1^4) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"(1^1) Contribuabilii declarati inactivi conform art. 78^1 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care desfasoara activitati economice in perioada de inactivitate, sunt supusi obligatiilor privind plata impozitelor si taxelor prevazute de prezenta lege, dar, in perioada respectiva, nu beneficiaza de dreptul de deducere a cheltuielilor si a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate. Pentru achizitiile de bunuri si/sau servicii efectuate in perioada in care persoana nu are un cod valabil de TVA, destinate operatiunilor care urmeaza a fi efectuate dupa data inregistrarii in scopuri de TVA care dau drept de deducere potrivit titlului VI, se ajusteaza in favoarea persoanei impozabile, prin inscrierea in primul decont de taxa prevazut la art. 156^2 depus de persoana impozabila dupa inregistrarea in scopuri de TVA, sau, dupa caz, intr-un decont ulterior, taxa aferenta:

a) bunurilor aflate in stoc si serviciilor neutilizate, constatate pe baza de inventariere, in momentul inregistrarii;

b) activelor corporale fixe, inclusiv bunurilor de capital pentru care perioada de ajustare a deducerii nu a expirat, precum si activelor corporale fixe in curs de executie, constatate pe baza de inventariere, aflate in proprietatea sa in momentul inregistrarii. In cazul activelor corporale fixe, altele decat bunurile de capital, se ajusteaza taxa aferenta valorii ramase neamortizate la momentul inregistrarii. in cazul bunurilor de capital se aplica prevederile art. 149;

c) achizitiilor de bunuri si servicii care urmeaza a fi obtinute, respectiv pentru care exigibilitatea de taxa a intervenit conform art. 134^2 alin. (2) lit. a) si b) inainte de data inregistrarii si al caror fapt generator de taxa, respectiv livrarea/prestarea, are loc dupa aceasta data.

(1^2) Beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la contribuabili dupa inscrierea acestora ca inactivi in Registrul contribuabililor inactivi/reactivati conform art. 78^1 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, nu beneficiaza de dreptul de deducere a cheltuielilor si a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor respective, cu exceptia achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita si/sau a achizitiilor de bunuri/servicii de la persoane impozabile aflate in procedura falimentului potrivit Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile si completarile ulterioare.

(1^3) Contribuabilii carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 153 alin. (9) lit. b) - e) nu beneficiaza, in perioada respectiva, de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate, dar sunt supusi obligatiei de plata a TVA colectate, in conformitate cu prevederile titlului VI, aferenta operatiunilor taxabile desfasurate in perioada respectiva. Pentru achizitiile de bunuri si/sau servicii efectuate in perioada in care persoana nu are un cod valabil de TVA, destinate operatiunilor care urmeaza a fi efectuate dupa data inregistrarii in scopuri de TVA care dau drept de deducere potrivit titlului VI, se ajusteaza in favoarea persoanei impozabile, prin inscrierea in primul decont de taxa prevazut la art. 156^2 depus de persoana impozabila dupa inregistrarea in scopuri de TVA, sau, dupa caz, intr-un decont ulterior, taxa aferenta:

a) bunurilor aflate in stoc si serviciilor neutilizate, constatate pe baza de inventariere, in momentul inregistrarii;
b) activelor corporale fixe, inclusiv bunurilor de capital pentru care perioada de ajustare a deducerii nu a expirat, precum si activelor corporale fixe in curs de executie, constatate pe baza de inventariere, aflate in proprietatea sa in momentul inregistrarii. In cazul activelor corporale fixe, altele decat bunurile de capital, se ajusteaza taxa aferenta valorii ramase neamortizate la momentul inregistrarii. in cazul bunurilor de capital se aplica prevederile art. 149;

c) achizitiilor de bunuri si servicii care urmeaza a fi obtinute, respectiv pentru care exigibilitatea de taxa a intervenit conform art. 134^2 alin. (2) lit. a) si b) inainte de data inregistrarii si al caror fapt generator de taxa, respectiv livrarea/prestarea, are loc dupa aceasta data.

(1^4) Beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la contribuabilii carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 153 alin. (9) lit. b) - e) si au fost inscrisi in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 153 a fost anulata nu beneficiaza de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor respective, cu exceptia achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita si/sau a achizitiilor de bunuri de la persoane im pozabile aflate in procedura falimentului potrivit Legii nr. 85/2006, cu modificarile si completarile ulterioare."

2. La articolul 20^1 alineatul (4), dupa litera a^1) se introduce o noua litera, litera a^2), cu urmatorul cuprins:

"a^2) societati aflate sub incidenta legislatiei croate, denumite <>, <> si alte societati constituite in conformitate cu legislatia croata si care sunt supuse impozitului pe profit in Croatia;".

3. La articolul 27^1, alineatul (12) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(12) Dispozitiile prezentului articol transpun prevederile Directivei 2009/133/CE a Consiliului din 19 octombrie 2009 privind regimul fiscal comun care se aplica fuziunilor, divizarilor, divizarilor partiale, cesionarii de active si schimburilor de actiuni intre societatile din state membre diferite si transferului sediului social al unei societati europene sau societati cooperative europene intre statele membre."

4. La titlul II, in anexa "Lista societatilor la care se face referire in art. 27^1 alin. (3) pct. 12 lit. a)", dupa litera c) se introduce o noua litera, litera c^1), cu urmatorul cuprins:

"c^1) societatile infiintate in baza legii croate, cunoscute ca <>, <> si alte societati constituite in conformitate cu legislatia croata si care sunt supuse impozitului pe profit in Croatia;".

5. Articolul 58^1 se abroga.

6. La articolul 124^20 litera a) paragraful (iii), dupa ultima liniuta se introduce o noua liniuta, cu urmatorul cuprins:

"- porez na dobit, in Croatia;".

7. La articolul 124^26, dupa litera y) se introduce o noua litera, litera z), cu urmatorul cuprins:

"z) societati aflate sub incidenta legislatiei croate, denumite <>, <> si alte societati constituite in conformitate cu legislatia croata si care sunt supuse impozitului pe profit in Croatia."

8. La articolul 140 alineatul (2), dupa litera f) se introduce o noua litera, litera g), cu urmatorul cuprins:

"g) livrarea urmatoarelor bunuri:

1. toate sortimentele de paine, precum si urmatoarele specialitati de panificatie:

cornuri, chifle, batoane, covrigi, minibaghete, franzelute si impletituri, care se incadreaza in
grupa produse de brutarie la codul CAEN/CPSA 1071;

2. faina alba de grau, faina semialba de grau, faina neagra de grau si faina de secara, care se incadreaza la codul CAEN/CPSA 1061;

3. triticum spelta, grau comun si meslin, care se incadreaza la codul NC 1001 99 00, si secara, care se incadreaza la codul NC 1002 90 00, prevazute in anexa I la Regulamentul (CEE) nr. 2.658/87 al Consiliului din 23 iulie 1987 privind Nomenclatura tarifara si statistica si Tariful Vamal Comun, astfel cum a fost modificata prin Regulamentul de punere in aplicare (UE) nr. 927/2012 al Comisiei din 9 octombrie 2012."

9. La articolul 150, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(3) Taxa este datorata de orice persoana inregistrata conform art. 153 sau 153^1, careia i se livreaza produsele prevazute la art. 132 alin. (1) lit. e) sau f), daca aceste livrari sunt realizate de o persoana impozabila care nu este stabilita in Romania sau nu este considerata a fi stabilita pentru respectivele livrari de bunuri pe teritoriul Romaniei conform prevederilor art. 125^1 alin. (2), chiar daca este inregistrata in scopuri de TVA in Romania conform art. 153 alin. (4) sau (5)."

10. La articolul 153 alineatul (9), litera c) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"c) daca asociatii/administratorii persoanei impozabile sau persoana impozabila insasi au inscrise in cazierul fiscal infractiuni si/sau faptele prevazute la art. 2 alin. (2) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, de la data comunicarii deciziei de anulare de catre organele fiscale competente. in cazul societatilor reglementate de Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se dispune anularea inregistrarii persoanei in scopuri de TVA numai in situatia in care asociatii majoritari sau, dupa caz, asociatul unic au inscrise in cazierul fiscal infractiuni si/sau faptele prevazute la art. 2 alin. (2) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;".

11. La articolul 153 alineatul (9^1), literele b) - d) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"b) la solicitarea persoanei impozabile, in situatia prevazuta la alin. (9) lit. c), daca inceteaza situatia care a condus la anulare, de la data comunicarii deciziei de inregistrare in scopuri de TVA. in cazul societatilor reglementate de Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ai caror asociati din cauza carora s-a dispus anularea inregistrarii in scopuri de TVA nu sunt majoritari la momentul solicitarii reinregistrarii, persoana impozabila poate solicita reinregistrarea chiar daca nu a incetat situatia care a condus la anularea inregistrarii conform alin. (9) lit. c);

c) la solicitarea persoanei impozabile, in situatia prevazuta la alin. (9) lit. d), de la data comunicarii deciziei de inregistrare in scopuri de TVA, pe baza urmatoarelor informatii/documente furnizate de persoana impozabila:
1. prezentarea deconturilor de taxa nedepuse la termen;
2. prezentarea unei cereri motivate din care sa rezulte ca se angajeaza sa depuna la
termenele prevazute de lege deconturile de taxa;
d) la solicitarea persoanei impozabile, in situatia prevazuta la alin. (9) lit. e), pe baza unei declaratii pe propria raspundere din care sa rezulte ca va desfasura activitati economice. Data inregistrarii in scopuri de TVA a persoanei impozabile este data comunicarii deciziei de inregistrare in scopuri de TVA."

12. La articolul 153, alineatul (9^2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(9^2) Agentia Nationala de Administrare Fiscala organizeaza Registrul persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 si Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 153 a fost anulata. Registrele sunt publice si se afiseaza pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. inscrierea in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 153 a fost anulata se face de catre organul fiscal competent, dupa comunicarea deciziei de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA, in termen de cel mult 3 zile de la data comunicarii. Data anularii inregistrarii in scopuri de TVA inscrisa in decizie este data prevazuta la art. 153 alin.

(9). Anularea inregistrarii in scopuri de TVA produce la furnizor/prestator efectele prevazute la art. 11 alin. (1^1) si (1^3) de la data prevazuta la art. 153 alin. (9) si in cazul beneficiarului produce efectele prevazute la art. 11 alin. (1^2) si alin. (1^4) din ziua urmatoare datei operarii anularii inregistrarii in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 153 a fost anulata."

13. La articolul 153, dupa alineatul (9^2) se introduc doua noi alineate, alineatele (9^3) si (9^4), cu urmatorul cuprins:

"(9^3) Cand se constata ca persoana impozabila a fost inregistrata in scopuri de TVA conform art. 153 de organele fiscale, ca urmare a unei erori, aceasta inregistrare se anuleaza din oficiu sau la cererea persoanei impozabile de organele fiscale competente, incepand cu data inscrisa in decizia de indreptare a erorii. Pe perioada cuprinsa intre data inregistrarii si data anularii inregistrarii in scopuri de TVA:

a) persoana impozabila care a fost inregistrata eronat in scopuri de TVA actioneaza in calitate de persoana inregistrata in scopuri de TVA, cu exceptia situatiei in care inregistrarea eronata a fost generata de organul fiscal, caz in care persoana impozabila poate aplica regimul special de scutire pentru intreprinderile mici prevazut la art. 152;

b) dreptul de deducere a TVA aferente achizitiilor efectuate de beneficiari de la persoanele impozabile respective se exercita in limitele si in conditiile prevazute la art. 145 - 147^1.

(9^4) Cand se constata ca persoanei impozabile i-a fost anulat din oficiu de organele fiscale codul de inregistrare in scopuri de TVA conform art. 153, ca urmare a unei erori, aceasta va fi inregistrata, din oficiu sau la cererea persoanei impozabile, de organele fiscale competente. Pe perioada cuprinsa intre data anularii si data inregistrarii in scopuri de TVA persoana respectiva isi pastreaza calitatea de persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA, mentinandu-se data inregistrarii in scopuri de TVA anterioara. Dreptul de deducere a TVA aferente achizitiilor efectuate pe aceeasi perioada de beneficiari de la persoanele impozabile respective se exercita in limitele si in conditiile prevazute la art. 145 - 147^1, considerandu-se ca achizitiile au fost efectuate de la o persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA conform art. 153."

14. La articolul 155, alineatele (31) si (34) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"(31) Persoana impozabila poate decide locul de stocare a facturilor, cu conditia ca acestea sau informatiile stocate conform alin. (30) sa fie puse la dispozitia autoritatilor competente fara nicio intarziere ori de cate ori se solicita acest lucru. Cu toate acestea, locul de stocare a facturilor ales de persoana impozabila nu poate fi situat pe teritoriul unei tari cu care nu exista niciun instrument juridic referitor la asistenta reciproca avand o sfera de aplicare similara celei prevazute de Directiva 2010/24/UE si de Regulamentul (UE) 904/2010
sau la dreptul mentionat la alin. (36) de a accesa prin mijloace electronice, de a descarca si
de a utiliza facturile respective.
..........................................................................
(34) Facturile pot fi stocate pe suport hartie sau in format electronic, indiferent de forma originala in care au fost trimise ori puse la dispozitie. in cazul stocarii electronice a facturilor, inclusiv a celor care au fost convertite din format hartie in format electronic, nu este obligatorie aplicarea prevederilor Legii nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor in forma electronica, cu modificarile ulterioare."

15. La articolul 160 alineatul (2), dupa litera d) se introduc doua noi litere, literele e) si f), cu urmatorul cuprins:

"e) livrarea de energie electrica catre un comerciant persoana impozabila, astfel cum este definit la art. 132 alin. (1) lit. e). in vederea aplicarii taxarii inverse, furnizorul de energie electrica trebuie sa obtina din partea cumparatorului dovada ca acesta se incadreaza in definitia prevazuta la art. 132 alin. (1) lit. e), respectiv:

1. licenta de furnizare a energiei electrice, eliberata de Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei Electrice, care atesta calitatea de comerciant de energie
electrica a cumparatorului;
2. declaratia pe propria raspundere din care sa rezulte ca activitatea sa principala, in ceea ce priveste cumpararile de energie electrica, o reprezinta revanzarea acesteia si consumul sau propriu din energia electrica cumparata este neglijabil;
f) transferul de certificate verzi, astfel cum sunt definite la art. 2 lit. h) din Legea nr. 220/2008 pentru stabilirea sistemului de promovare a producerii energiei din surse regenerabile de energie, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare."

16. La articolul 160, alineatul (6) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(6) Prevederile alin. (2) lit. c), e) si f) se aplica pana la data de 31 decembrie 2018 inclusiv."

17. La articolului 206^54, alineatul (6) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(6) in cazul expeditorului inregistrat, garantia reprezinta 6% din valoarea accizelor aferente produselor accizabile expediate in regim suspensiv de accize, estimate la nivelul unui an."

18. La articolul 206^69 alineatul (15), dupa litera b) se introduce o noua litera, litera c), cu urmatorul cuprins:

"c) uleiurile uzate, colectate de la motoare de combustie, transmisii de la motoare, turbine, compresoare etc., de catre operatorii economici autorizati in acest sens si care sunt utilizate pentru incalzire."

19. La articolul 207, dupa litera e) se introduc sase noi litere, literele f) - k), cu urmatorul cuprins:
"f) bijuterii din aur si/sau din platina cu codul NC 7113 19 00, cu exceptia verighetelor;
g) confectii din blanuri naturale, cu codurile NC: 4303 10 10 si 4303 10 90;
h) iahturi si alte nave si ambarcatiuni cu sau fara motor pentru agrement, cu codurile NC: 8903 91, 8903 92 si 8903 99, cu exceptia celor destinate utilizarii in sportul de performanta;
i) autoturisme si autoturisme de teren, inclusiv cele importate sau achizitionate intracomunitar, noi sau rulate, cu codurile NC: 8703 23, 8703 24 si 8703 33, a caror capacitate cilindrica este mai mare sau egala cu 3.000 cm^3;
j) arme de vanatoare si arme de uz personal, altele decat cele de uz militar sau de uz sportiv, cu codurile NC: 9302 00 00, 9303, 9304 00 00;
k) cartuse cu glont si alte tipuri de munitie pentru armele prevazute la lit. j), cu codurile NC: 9306 21, 9306 29, 9306 30."
20. La articolul 208, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Pentru produsele prevazute la art. 207 lit. a) - c) si f) - k), accizele se datoreaza o singura data si se calculeaza prin aplicarea sumelor fixe pe unitatea de masura asupra cantitatilor produse pe teritoriul Romaniei, importate sau achizitionate intracomunitar. Pentru amestecurile cu cafea solubila importate sau achizitionate intracomunitar, accizele se datoreaza si se calculeaza numai pentru cantitatea de cafea solubila continuta in amestecuri."
21. La articolul 209, alineatele (1) si (3) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"ART. 209
(1) Platitorii de accize pentru produsele prevazute la art. 207 lit. a) - c) si lit. f) - k) sunt operatorii economici care produc, achizitioneaza din teritoriul comunitar ori importa astfel de produse.
..........................................................................
(3) Operatorii economici care achizitioneaza din teritoriul comunitar produsele prevazute la art. 207 au obligatia ca, inainte de primirea produselor, sa se inregistreze la autoritatea competenta, in conditiile prevazute in normele metodologice, si sa respecte urmatoarele cerinte:

a) sa garanteze plata accizelor in cuantumul si in conditiile stabilite in normele metodologice;
b) sa tina evidenta livrarilor de astfel de produse;
c) sa prezinte produsele la cererea organelor de control;
d) sa accepte orice monitorizare sau verificare a stocurilor din partea organelor de control.
Nu se supun acestor cerinte antrepozitarii autorizati si destinatarii inregistrati care achizitioneaza din teritoriul comunitar produsele prevazute la art. 207 lit. d) – e)."

22. La articolul 210, alineatul (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(4) Pentru produsele prevazute la art. 207 lit. a) - e) retrase de pe piata, daca starea sau vechimea acestora le face improprii consumului ori nu mai indeplinesc conditiile de comercializare, accizele platite se restituie la cererea operatorului economic."

23. La articolul 211, dupa litera c) se introduce o noua litera, litera d), cu urmatorul cuprins:
"d) pentru produsele prevazute la art. 207 lit. h) si i), momentul exigibilitatii accizei intervine la data efectuarii formalitatilor de punere in libera circulatie in cazul celor din import, respectiv inainte de efectuarea primei inmatriculari in Romania, in cazul celor produse in Romania si al celor achizitionate intracomunitar. in scopul inmatricularii vehiculelor prevazute la art. 207 lit. h) si i) se vor prezenta organelor competente:

1. declaratia vamala care atesta efectuarea formalitatilor de punere in libera circulatie, in cazul vehiculelor din import;
2. certificatul care atesta plata accizelor, in cazul vehiculelor produse in Romania si al celor achizitionate intracomunitar. Modelul si continutul certificatului se stabilesc prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala."

24. La titlul VII "Accize si alte taxe speciale", in anexa nr. 1, la nr. crt. 5 - Alcool etilic, nivelul accizei prevazut in coloana 3 se modifica si va fi de 1.000 euro/hl alcool pur. 25. La titlul VII "Accize si alte taxe speciale", anexa nr. 2 se modifica si se inlocuieste cu anexa care face parte integranta din prezenta ordonanta.

26. La articolului 296^19, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(2) in situatia persoanelor prevazute la art. 296^21 alin. (1) lit. f), declararea contributiilor sociale individuale se face de catre platitorul de venit, care in acest caz este asimilat angajatorului, prin depunerea Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, potrivit prevederilor alin. (1) sau (1^1), dupa caz, cu respectarea prevederilor alin. (1^8)."

27. La articolul 296^21 alineatul (1), litera f) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"f) persoanele care realizeaza venituri, in regim de retinere la sursa a impozitului, din activitati de natura celor prevazute la art. 52 alin. (1), precum si cele care realizeaza venituri din asocierile fara personalitate juridica prevazute la art. 13 lit. e);".

28. La articolul 296^22, alineatul (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(4) Pentru persoanele prevazute la art. 296^21 alin. (1) lit. f), baza de calcul al contributiilor sociale este venitul brut stabilit prin contractul incheiat intre parti, diferenta dintre venitul brut si cheltuiala deductibila prevazuta la art. 50, venitul din asociere, valoarea comisioanelor sau onorariile stabilite potrivit legii in cazul expertizelor tehnice judiciare si extrajudiciare si orice alte venituri obtinute, indiferent de denumirea acestora, pentru care se aplica retinerea la sursa a impozitului."

ART. II
Pentru cheltuielile efectuate pentru economisirea in sistem colectiv pentru domeniul locativ, potrivit legii, in conformitate cu prevederile art. 58^1 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, in perioada 1 ianuarie 2013 si pana la data abrogarii acestui articol se aplica reglementarile in vigoare la data efectuarii cheltuielilor. Din veniturile impozabile din salarii obtinute la functia de baza, aferente anului 2013, se deduc cheltuielile efectuate pentru economisirea in sistem colectiv pentru domeniul locativ, in perioada 1 ianuarie 2013 si pana la data abrogarii art. 58^1 din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, in limita unei sume maxime de 300 lei.

ART. III
Ordonanta Guvernului nr. 64/2001 privind repartizarea profitului la societatile nationale, companiile nationale si societatile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum si la regiile autonome, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 536 din 1 septembrie 2001, aprobata cu modificari prin Legea nr. 769/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 1, partea introductiva a alineatului (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"ART. 1
(1) La societatile nationale, companiile nationale si societatile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum si la regiile autonome, profitul contabil ramas dupa deducerea impozitului pe profit se repartizeaza pe urmatoarele destinatii, daca prin legi speciale nu se prevede altfel:".

2. La articolul 1 alineatul (1), litera c) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"c) acoperirea pierderilor contabile din anii precedenti, cu exceptia pierderii contabile reportate provenite din ajustarile cerute de aplicarea IAS 29 <>, potrivit Reglementarilor contabile conforme cu Standardele internationale de raportare financiara si Reglementarilor contabile armonizate cu Directiva Comunitatilor Economice Europene nr. 86/635/CEE si cu Standardele Internationale de Contabilitate aplicabile institutiilor de credit;".

3. La articolul 1, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:

"(1^1) Pierderea contabila reportata provenita din ajustarile cerute de aplicarea IAS 29 "Raportarea financiara in economiile hiperinflationiste", potrivit Reglementarilor contabile conforme cu Standardele internationale de raportare financiara, respectiv Reglementarilor contabile armonizate cu Directiva Comunitatilor Economice Europene nr. 86/635/CEE si cu Standardele Internationale de Contabilitate aplicabile institutiilor de credit, se acopera din rezerve constituite din profitul net, prime de capital si capital social, inclusiv sumele reprezentand ajustarea la inflatie a capitalului social, potrivit hotararii adunarii generale a actionarilor, cu respectarea prevederilor actelor normative incidente."

ART. IV
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 119 din 4 martie 2013, se modifica dupa cum urmeaza:

1. La articolul 8, litera f) se abroga.
2. La articolul 15, alineatele (1) si (3) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"ART. 15
(1) in vederea stimularii vehiculelor noi, nepoluante si eficiente din punct de vedere energetic, persoanele fizice, persoanele juridice, unitatile administrativ-teritoriale si institutiile publice care achizitioneaza autovehicule electrice noi beneficiaza de un tichet cu valoare nominala, pentru fiecare autovehicul nou achizitionat, denumit in continuare ecotichet.
..........................................................................

(3) Criteriile de eligibilitate, modelul ecotichetului prevazut la alin. (1), modalitatea de utilizare, precum si metodologia de finantare se stabilesc prin Ghid de finantare a programului aprobat prin ordin al ministrului mediului si schimbarilor climatice."

ART. V
Prevederile art. I pct. 8 si 15 - 25 se aplica incepand cu data de 1 septembrie 2013.


ART. VI

Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu modificarile si completarile ulterioare, Ordonanta Guvernului nr. 64/2001 privind repartizarea profitului la societatile nationale, companiile nationale si societatile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum si la regiile autonome, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 536 din 1 septembrie 2001, aprobata cu modificari prin Legea nr. 769/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu cele aduse prin prezenta ordonanta, se republica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dupa aprobarea prin lege a prezentei ordonante, dandu-se textelor o noua numerotare.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 12 August 2013


Votati articolul "ANAF a publicat integral OG 16 din 2013":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Incarcare gestiune deseuri din dezmembrari auto

Intrebare: Buna ziua,

cu privire la 2 aspecte legate de activitatea de dezmembrari auto as dori sa ma ajutati, va rog frumos:

- este corect ca ma inregistrez cu stoc de deseuri rezultate in urma dezmembrarii unei masini achizitionate in acest scop, dupa valorificarea pieselor ? mie asa mi se pare logic, dar fosta contabila nu lucra asa, iar sefii mei sunt sceptici......si am nevoie de o confirmare ca procedez bine...

- tocmai pt. ca inainte nu exista stoc de deseuri in contabilitate sunt pusa acum intr-o situatie dificila: s-a livrat o cantitate mare de deseuri catre o unitate colectoare, mai mare decat stocul existent, la presiunile d-nei de la mediu, care de-a lungul timpului a acumulat o cantitate mare de deseuri in stocul din evidentele dansei.....cum as putea sa ma inregistrez cu stocul respectiv? as putea face un proces-verbal prin care sa explic ca stocul provine dintr-o perioada anterioara in care nu s-au contabilizat efectiv deseurile sau cum sa procedez?

va multumesc frumos!

Raspuns: va multumesc frumos pentru raspuns!... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 12 August 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: eu*****
inca odata se dovedeste viabilitatea zicalei: "un stat cu cat este mai corupt, cu atat are mai multe legi" nu sunt sigur dar cred ca apartine lui Cromwell. modificam, schimbam, modificam schimbarea, schimbam modificarea de nici dracu' daca ar fi contabil sau intreprinzator n-ar mai intelege nimic! nimic de zis, tot inainte !! ca inainte de ... '44 era mai bine!
Data adaugarii: 13-Aug-2013
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • De ce ar putea fi mai avantajos sa devii PFA din 2018

    • Veniturile din activitati independente nu au fost ferite de noile modificari fiscale care, in unele cazuri, vor duce la scaderi ale castigului net.  Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 79/2017 a adus astfel modificari importante in domeniul impozitului pe venit si al contributiilor sociale. Claudia Sofianu, Partener EY Romania, a explicat recent, pentru Startupcafe.ro, in ce fel...» citeste mai departe aici

  • OANAF 3501/2017: Scapati de lista datornicilor cu o conditie!

    • Noile reglementari aduse de ordinul din decembrie 2017 stabileste ca persoanele juridice si fizice pot sa nu mai fie inscrise pe lista datornicilor publicata de ANAF daca indeplinesc o anumita conditie.    In acest sens, ANAF a publicat recent Ordinul nr. 3501/2017 pentru modificarea Procedurii de publicare a listelor debitorilor care inregistreaza obligatii fiscale restante, precum si cuantumul acestor obligatii, aprob...» citeste mai departe aici

  • Ghidul pentru negocierea contractelor colective de munca, lansat oficial

    • Ministerul Consultarii Publice si Dialogului Social va prezinta principalii pasi de urmat pentru demararea si incheierea procesului de negociere a contractelor colective de munca. In perioada 20 noiembrie - 20 decembrie 2017, angajatorii trebuie sa initieze negocierea contractelor colective de munca pentru punerea in aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.79/2017 privind modificarea Codului Fiscal. Atentie! O propunere de ultima ora ar putea rasturna intreaga situatie:&nbs...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala din 6-10 decembrie

    • ANAF a publicat un nou buletin informativ in care a inclus actele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei din perioada 6-10 decembrie.    1. Legea nr. 233/2017 privind respingerea Ordonantei Guvernului nr. 14/2015 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 83/2014 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2015, precum si alte masuri in domeniul cheltuielilor publice (...» citeste mai departe aici

  • Contribuabilii vor avea posibilitatea actualizarii online a mentiunilor privind vectorul fiscal

    • De la 1 ianuarie 2018, contribuabilii vor avea posibilitatea de modificare prin intermediul Internetului a categoriilor de obligatii fiscale declarative care sunt inscrise in vectorul fiscal, cu exceptia inregistrarii in scopuri de TVA. Declararea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a mentiunilor privind vectorul fiscal se va face de catre toate categoriile de contribuabili prin completarea ...» citeste mai departe aici

  • Lichidare voluntara. Arhivare documente. Cum procedam cu registrele contabile?

    • In analiza de mai jos, stabilim ce se intampla cu registrele contabile in cazul in care o societate a parcurs etapele de lichidare voluntara urmata de dizolvare si radiere. De asemenea, vom vedea daca trebuie predate toate registrele si documentele aferente din ultimii 10 ani precum si situatiile financiare la arhivele statului sau daca exista si alta optiune. Iata raspunsul specialistului: Cu privire la arhivarea documentelor Ordinul 2634/2015 prevede:&nbs...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X