email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CECCAR: Adoptarea pentru prima oara a Standardelor Internationale de Contabilitate

Taxe si Impozitestandardele internationalesituatii financiaresectorul publicangajamente



Consiliul pentru Standarde Internationale de Contabilitate pentru Sectorul Public (IPSASB) a publicat un Proiect de expunere (ED 53), Adoptarea pentru prima data a Standardelor Internationale de Contabilitate pentru Sectorul Public pe baza de angajamente. Standardul propus, care se aplica entitatilor care prezinta situatii financiare pe baza de angajamente, pe parcursul procesului de adoptare si implementare a Standardelor Internationale de Contabilitate pentru Sectorul Public (IPSAS), ofera derogari pentru perioada de tranzitie.

"Entitatile inteleg ca adoptarea IPSAS-urilor pe baza de angajamente este un proces complex care necesita timp si indrumari detaliate" a spus Presedintele IPSASB, Andreas Bergmann. "Acest ED ofera un punct de inceput util pentru adoptarea pentru prima data a IPSAS-urilor pe baza de angajamente. El acorda derogari transnationale specifice de la dispozitiile din IPSAS-uri in cazurile in care costul conformitatii ar depasi probabil beneficiile pentru utilizatorii situatiilor financiare. in calitate de normalizator de standarde la nivel global, IPSASB nu ofera indrumari specifice la nivel de entitate cu privire la modul de gestionare a procesului de implementare a IPSAS-urilor. Am compilat bunele practici din domeniile relevante in Studiul 14 Tranzitia la contabilitatea pe baza de angajamente: indrumari pentru guverne si entitati de stat, disponibil pe site-ul nostru, gratuit, in limbile engleza si spaniola.

In mod specific, ED 53 acorda trei ani celor care adopta IPSAS-urile pentru prima data pentru a recunoaste anumite active si datorii. Perioada de tranzitie este o recunoastere a faptului ca entitatile ar putea sa nu aiba informatii comprehensive despre existenta activelor si atoriilor si ar putea fi necesare eforturi considerabile pentru identificarea, evaluarea si clasificarea activelor si datoriilor in conformitate cu IPSAS-urile. ED53 permine, de asemenea, celor care adopta pentru prima data IPSAS-urile sa determine un substituent pentru costul de achizitie sau costul amortizat al unui activ atunci cand nu sunt disponibile informatii fiabile despre costul istoric.

ED 53 recomanda, dar nu impune entitatilor sa prezinte informatii comparative in situatiile financiare tranzitorii conform IPSAS-urilor sau in primele lor situatii financiare conform IPSAS-urilor. Atunci cand se prezinta informatii comparative, ED 53 stipuleaza ca informatiile comparative trebuie ajustate retroactiv in masura in care sunt disponibile informatii. Atunci cand o entitate alege sa nu prezinte informatii comparative, ED 53 specifica situatiile financiare minime care trebuie incluse in situatiile financiare tranzitorii conform IPSAS-urilor.

ED stipuleaza ca trebuie prezentata o reconciliere in notele la situatiile financiare tranzitorii conform IPSAS-urilor sau in primele situatii financiare conform IPSAS-urilor ale unei entitati. Nu este necesara o reconciliere atunci cand entitatea a aplicat anterior contabilitatea de casa. Prezentarea unei reconcilieri este importanta pentru ca utilizatorii sa inteleaga relatia dintre informatiile prezentate conform bazei contabile anterioare si informatiile conform IPSAS.

ED 53 identifica acele derogari tranzitorii care afecteaza prezentarea fidela si capacitatea unei entitati de a-si declara conformitatea cu IPSAS-urile pe baza de angajamente si separa aceste derogari de cele care nu au asemenea efecte. Derogarile tranzitorii din ED 53 vor inlocui prevederile tranzitorii existente din IPSAS-uri. IPSAS-urile viitoare vor prescrie doar prevederi tranzitorii care trateaza modificarile aduse unui standard in cazul in care entitatile aplicau deja acel standard.

Cum puteti transmite comentarii

Pentru a accesa ED si Rezumatul acestuia, care prezinta pe scurt ED-ul, sau pentru a transmite comentarii, va rugam sa accesati site-ul IPSASB la www.ipsasb.org. Termenul limita pentru comentarii la ED este 15 februarie 2014. IPSASB incurajeaza organismele membre, asociatii si organismele contabile regionale afiliate IFAC sa promoveze disponibilitatea acestor ED-uri membrilor si angajatilor lor.

Despre IPSASB

IPSASB elaboreaza standarde de contabilitate si indrumari pentru entitatile din sectorul public. Structurile si procesele care sustin operatiunile IPSASB sunt facilitate de catre IFAC. IPSASB este sustinut (atat direct financiar, cat si in natura) de la Banca Mondiala, Banca de Dezvoltare din Asia, Profesionistii Contabili Autorizati din Canada, Consiliul pentru Standarde de Contabilitate din Africa de Sud si guvernele din Canada, Noua Zeelanda si Elvetia.

Despre IFAC

IFAC este organizatia globala a profesiei contabile, dedicata servirii interesului public prin consolidarea profesiei si contribuirea la dezvoltarea unor economii internationale puternice. IFAC este formata din 173 de membri si asociati din 129 de tari si jurisdictii, reprezentand aproximativ 2,5 milioane de contabili din practica publica, educatie, servicii de stat, industrie si comert.


Sursa: CECCAR

de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Taxe si Impozitestandardele internationalesituatii financiaresectorul publicangajamente


Data aparitiei: 31 Octombrie 2013

Votati articolul "CECCAR: Adoptarea pentru prima oara a Standardelor Internationale de Contabilitate":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Fisa Postului pentru Contabil Sef [Model]

    • Fisa de post a contabilului sef defineste responsabilitatile si asteptarile asociate acestui rol important. Aceasta pozitie necesita nu doar cunostinte solide in domeniul contabilitatii, ci si abilitati de leadership si capacitatea de a se adapta cu succes intr-un mediu financiar in continua schimbare. In plus, contabilul sef este adesea implicat in procesul decizional al organizatiei, oferind analize si interpretari financiare care sustin obiectivele generale ale afacerii....» citeste mai departe aici

  • Casele de marcat devin obligatorii si la automatele comerciale: Fiscul va incepe sa dea amenzi de la 1 octombrie

    • Operatorii economici care desfasoara livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale si care nu au instalate case de marcat vor fi sanctionati cu o amenda intre 8.000 si 10.000 de lei. Sanctiunea se aplica incepand cu 1 octombrie 2024. In plus, ANAF va confisca sumele nejustificate si va suspenda activitatea operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor. Prin interm...» citeste mai departe aici

  • Majorare de capital social: studiu de caz privind monografia contabila

    • Potrivit art 210 din Legea 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (1) Capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii din nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (2) ...» citeste mai departe aici

  • Recuperarea pierderilor fiscale: ce prevede art. 31 din Codul Fiscal si un studiu de caz practic

    • Legislatia clarifica modalitatile prin care companiile care au functionat initial ca microintreprinderi si au trecut apoi la sistemul de impozitare pe profit pot sa recupereze pierderile fiscale. In nota de fundamentare a OUG nr. 115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, s-au cuprins unele prev...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X