email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Falimentul unei societati. Ce implicatii fiscale si contabile apar?

Taxe si ImpoziteLegea 31/1990OUG 91/2013falimentOMFP 1376/2004exercitiu financiar


Analizam, prin cele ce urmeaza, cazul unei firme de productie pentru care s-a declarat falimentul. Vom vedea care sunt implicatiile fiscale viitoare si care va fi tratamentul fiscal, avand in vedere inventarierea, al lipsurilor sau plusurilor din gestiune.

Totodata, vom vedea cum se trateaza diferentele din reevaluare (sold 105) si rezerve (sold 106).

Potrivit art 85, alin (4) din OUG 91/2013 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, dreptul de administrare al debitorului inceteaza de drept la data la care se dispune inceperea falimentului. De la data intrarii in faliment, debitorul va putea desfasura doar activitatile ce sunt necesare derularii operatiunilor lichidarii.
 
Potrivit art. 63 alin. (1) din OUG 91/2013 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, in cazul in care se dispune trecerea la faliment, judecatorul-sindic va desemna un lichidator.
 
Principalele atributii ale lichidatorului sunt redate la art. 64 din acelasi act normativ.
 
Operatiunile care se efectueaza in cazul in care societatea comerciala intra in faliment precum si exemple privind reflectarea in contabilitate a principalelor operatiuni efectuate se regasesc in Norma metodologica privind reflectarea in contabilitate a principalelor operatiuni de fuziune, divizare, dizolvare si lichidare a societatilor comerciale, precum si retragerea sau excluderea unor asociati din cadrul societatilor comerciale si tratamentul fiscal al acestora. aprobata prin OMFP 1376/2004.

Aceste operatiuni, care se efectueaza in conformitate cu OUG 91/2013 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt:

1. sigilarea si conservarea bunurilor care fac parte din averea societatii comerciale;
2. inventarierea si evaluarea elementelor de activ si de pasiv ale societatii comerciale, potrivit Legii contabilitatii 82/1991, republicata, normelor si reglementarilor contabile, inregistrarea rezultatelor inventarierii si ale evaluarii, efectuate cu aceasta ocazie. Lichidatorul va angaja in numele debitorului un evaluator care va evalua bunurile din averea debitorului in conformitate cu standardele internationale de evaluare, potrivit OUG 91/2013
3. intocmirea situatiilor financiare de catre societatile comerciale care urmeaza sa se lichideze;
4. vanzarea bunurilor perisabile sau supuse deprecierii iminente;
5. vanzarea bunurilor importante din averea debitorului (terenuri, fabrici, instalatii) cat mai avantajos si cat mai repede, cu acordul prealabil al creditorilor;
6. depunerea la banca, in contul debitorului, a sumelor realizate din vanzarea bunurilor;
7. stabilirea, potrivit legii, a masei pasive;
8. distribuirea sumelor realizate din lichidare, potrivit planului de distribuire intre creditori, in ordinea prevazuta de lege;
9. intocmirea si aprobarea raportului final;
10. intocmirea situatiilor financiare finale.
 
Daca lichidarea se prelungeste peste durata unui exercitiu financiar, lichidatorii sunt obligati sa intocmeasca situatiile financiare anuale ale societatilor comerciale care isi inceteaza activitatea, in conformitate cu prevederile art. 26 (1) din Legea contabilitatii 82/1991, republicata si ale Legii 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Potrivit pct. 38 alin. (3) din OMFP 3055/2009, daca administratorii unei entitati au luat cunostinta de unele elemente de nesiguranta legate de anumite evenimente care pot duce la incapacitatea acesteia de a-si continua activitatea, aceste elemente trebuie prezentate in notele explicative.

In cazul in care situatiile financiare anuale nu sunt intocmite pe baza principiului continuitatii, aceasta informatie trebuie prezentata, impreuna cu explicatii privind modul de intocmire a acestora si motivele care au stat la baza deciziei conform careia entitatea nu isi mai poate continua activitatea. Evenimentele sau conditiile ce necesita prezentari de informatii pot aparea si ulterior datei bilantului. Daca pana la aceasta data nu ati intocmit situatiile financiare anuale, aceasta situatie trebuie precizata si in notele explicative.




de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Taxe si ImpoziteLegea 31/1990OUG 91/2013falimentOMFP 1376/2004exercitiu financiar


Data aparitiei: 31 Octombrie 2013

Votati articolul "Falimentul unei societati. Ce implicatii fiscale si contabile apar?":
Rating:

Nota: 4.33 din 5 din 9 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X