email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Tratatul fiscal care stabileste noi sanctiuni. Raportul MFP privind masurile din 2014

Taxe si Impoziteinvestitii publiceconsolidare fiscalasanctiunimasuri 2014MFPO.U.G. nr. 88/2013


Ministerul Finantelor a publicat raportul cu privire la deficitul bugetar, precum si la masurile care au in vedere consolidarea fiscala in urmatorul an.

Raportul aminteste ca eficienta utilizarii fondurilor publice capata o importanta deosebita in contextul noii abordari  a politicii bugetare  induse de evolutiile interne si internationale, de imbunatatirea guvernanantei fiscale la nivelul Uniunii Europene si de constrangerile Tratatului fiscal  care a intrat in vigoare la 1 ianuarie 2013.

Tratatul fiscal stabileste aplicarea unei game mai largi si mai stricte de sanctiuni in caz de nerespectare a criteriului datoriei publice  si a criteriului deficitului bugetar. In acest context, prelungirea si in anul 2014 a unor masuri bugetare care sa conduca la utilizarea fondurilor publice de o maniera echilibrata este o coordonata de baza a constructiei bugetare.

Prelungirea si in anul 2014 a unor masuri bugetare care sa conduca la utilizarea fondurilor publice de o maniera echilibrata este o coordonata de baza a constructiei bugetare.

-    Amanarea pana in anul 2015 a aplicarii prevederilor Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa pentru personal din institutiile si autoritatile publice, cu exceptia institutiilor finantate integral din venituri proprii si a unitatilor prevazute la art. 93 alin. (11) din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare.

-    Amanarea pana in anul 2015 a aplicarii prevederilor Legii nr. 193/2006 si a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 8/2009 referitoare la acordarea de tichete cadou si respectiv tichete de vacanta pentru personalul din autoritatile si institutiile publice.      

-    Pentru reducerea presiunilor asupra cheltuielilor bugetului de stat se propune ca alocarea de fonduri de la bugetul de stat pentru finantarea activitatii Institutului de Drept Public si stiinte Administrative al Romaniei sa se realizeze incepand cu anul 2015.

-    Aplicarea si in anul 2014 a prevederilor art. 18 si 19 ale art. II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 80/2010 pentru completarea art. 11 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul bugetar, precum si pentru instituirea altor masuri financiare in domeniul bugetar, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 283/2011.       



O.U.G. nr.  88/2013  privind adoptarea unor masuri fiscal-bugetare pentru indeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internationale, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative

are in vedere crearea unui cadru legal aplicabil  tuturor institutiilor si entitatilor publice care sa asigure implementarea si functionarea  sistemului national de verificare, monitorizare, raportare si control a situatiilor financiare, angajamentelor legale si bugetelor entitatilor publice, sistem care va asigura integrarea sistemului de raportare contabila al institutiilor publice cu sistemul de plati al Trezoreriei statului si care va include un modul  pentru raportarea si controlul angajamentelor legale pentru toate nivelurile administratiei publice si un modul pentru raportare si modificare bugete.

*    Controlul angajamentelor  are in vedere necesitatea intaririi disciplinei bugetare la nivelul entitatilor publice si a responsabilizarii ordonatorilor de credite in procesul bugetar si reducerea  deficitului bugetului general consolidat prin diminuarea arieratelor inregistrate de entitatile publice;

*    prioritatea majora a Guvernului o constituie imbunatatirea planificarii bugetare si prioritizarea proiectelor de investitii publice semnificative, pentru a spori absorbtia fondurilor UE, in vederea crearii spatiului fiscal si a sustinerii cresterii economice.

*    Mai buna prioritizare a proiectelor de investitii publice semnificative, mutand finantarea de la resursele nationale catre sursele UE, va contribui la imbunatatirea deficitului fiscal.

*    In cadrul Ministerului Finantelor Publice s-a infiintat Unitatea de Evaluare a Investitiilor Publice, care va contribui la intarirea controlului calitatii in procesele de elaborare, prioritizare, evaluare si gestionare a proiectelor noi de investitii publice.

* S-a avut in vedere  emiterea unui nou set de criterii de prioritizare a caror aplicare sa determine o utilizare a fondurilor bugetare alocate proiectelor de investitii semnificative de o maniera mai echilibrata si mai eficienta.  La aplicarea prevederilor Capitolului  criterii de prioritizare a investitiilor publice semnificative al acestei  ordonante de urgenta sunt exceptate proiectele de investitii publice din sectorul de aparare nationala, ordine publica si siguranta nationala.  

Sursa: MFP



de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Taxe si Impoziteinvestitii publiceconsolidare fiscalasanctiunimasuri 2014MFPO.U.G. nr. 88/2013


Data aparitiei: 13 Noiembrie 2013

Votati articolul "Tratatul fiscal care stabileste noi sanctiuni. Raportul MFP privind masurile din 2014":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X