email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Prestari servicii de transport. Factura cu sau fara TVA?

TVAfacturacodul fiscalprestari serviciiimport de bunurifactura de prestari


Vom analiza mai jos cazul unei societati A care efectueaza un import de bunuri din Croatia si  care comanda transportul acestor bunuri unei societati B, ambele societati A si B fiind inregistrate in scopuri de TVA in Romania.

Societatea B comanda transportul efectiv al bunurilor din Croatia in Romania unei societati C, inregistrata in scopuri de TVA in Polonia, de la care primeste factura fara TVA.

Vom stabili astfel daca factura de prestari servicii de transport ce urmeaza a fi emisa de societatea B catre societatea A va fi fara TVA si daca, avand in vedere faptul ca transportul efectiv al bunurilor aferente importului este efectuat de societatea C, operatiunea se incadreaza la scutirea prevazuta la art. 143 (1) d, pentru societatea B.

Solutia consultantului:

Intr-adevar, factura de prestari servicii de transport servicii ce urmeaza a fi emisa de societatea B catre societatea A,
va fi fara TVA deoarece se incadreaza in categoria operatiunilor scutite cu drept de deducere a TVA conform bazei legale mentionate de dvs., respectiv art. 143 alin. (1) lit. d) din Codul fiscal. Practic, valoarea transportului efectuat de catre B in beneficiul societatii A intra in baza de impozitare a TVA in vama si se inscrie in declaratia vamala de import.

Prin art. 139 alin. (2) din Codul fiscal se reglementeaza faptul ca  baza de impozitare pentru importul de bunuri este valoarea in vama a bunurilor care cuprinde si cheltuielile accesorii (comisioane, cheltuielile de ambalare, transport si asigurare) care intervin pana la primul loc de destinatie a bunurilor in Romania, "in masura in care aceste cheltuieli nu au fost cuprinse in baza de impozitare stabilita conform alin. (1).":

"(2) Baza de impozitare cuprinde cheltuielile accesorii, precum comisioanele, cheltuielile de ambalare, transport si asigurare, care intervin pana la primul loc de destinatie a bunurilor in Romania, in masura in care aceste cheltuieli nu au fost cuprinse in baza de impozitare stabilita conform alin. (1), precum si cele care decurg din transportul catre alt loc de destinatie din Comunitate, in cazul in care locul respectiv este cunoscut la momentul la care intervine faptul generator. Primul loc de destinatie a bunurilor il reprezinta destinatia indicata in documentul de transport sau in orice alt document in baza caruia bunurile sunt importate in Romania ori, in absenta unei astfel de mentiuni, primul loc de descarcare a bunurilor in Romania."

Prin art. 139 alin. (1) din Codul fiscal baza de impozitare pentru importul de bunuri este definita drept valoarea in vama a bunurilor, stabilita conform legislatiei vamale in vigoare, la care se adauga orice taxe, impozite, comisioane si alte taxe datorate in afara Romaniei, precum si cele datorate ca urmare a importului bunurilor in Romania, cu exceptia taxei pe valoarea adaugata care urmeaza a fi perceputa de catre organele vamale.

Prevederile art. 143 alin. (1) lit. d) din Codul fiscal sunt aplicabile firmei B chiar daca acesta este un cumparator revanzator al serviciului de transport prestat efectiv de catre societatea C din Polonia. Pentru firma B din Romania achizitia serviciului de la transportatorul din Polonia reprezinta o achizitie intracomunitara de servicii pentru care se aplica regimul de taxare inversa prin formula contabila 4426 = 4427.

Prestatorul B justifica scutirea cu documentele reglementate prin art. 5 din O.M.F.P. nr. 2222 din 22 decembrie 2006 privind aprobarea Instructiunilor de aplicare a scutirii de taxa pe valoarea adaugata pentru operatiunile prevazute la art. 143 alin. (1) lit. a) - i), art. 143 alin. (2) si art. 144^1 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare

a) factura, completata cu informatiile prevazute la art. 155 alin. (19) din Codul fiscal sau, dupa caz, pentru persoanele care presteaza efectiv serviciul de transport, documentul specific de transport, daca acesta contine cel putin informatiile prevazute la art. 155 alin. (19) din Codul fiscal;
b) contractul incheiat cu beneficiarul;
c) documentele specifice de transport prevazute la alin. (4), in functie de tipul transportului, sau, dupa caz, copii de pe aceste documente;
d) documentele din care sa rezulte ca bunurile transportate au fost importate in Comunitate si ca valoarea serviciilor este inclusa in baza de impozitare a bunurilor importate.


de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
TVAfacturacodul fiscalprestari serviciiimport de bunurifactura de prestari


Data aparitiei: 14 Iunie 2013

Votati articolul "Prestari servicii de transport. Factura cu sau fara TVA?":
Rating:

Nota: 3.67 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Fisa Postului pentru Contabil Sef [Model]

    • Fisa de post a contabilului sef defineste responsabilitatile si asteptarile asociate acestui rol important. Aceasta pozitie necesita nu doar cunostinte solide in domeniul contabilitatii, ci si abilitati de leadership si capacitatea de a se adapta cu succes intr-un mediu financiar in continua schimbare. In plus, contabilul sef este adesea implicat in procesul decizional al organizatiei, oferind analize si interpretari financiare care sustin obiectivele generale ale afacerii....» citeste mai departe aici

  • Casele de marcat devin obligatorii si la automatele comerciale: Fiscul va incepe sa dea amenzi de la 1 octombrie

    • Operatorii economici care desfasoara livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale si care nu au instalate case de marcat vor fi sanctionati cu o amenda intre 8.000 si 10.000 de lei. Sanctiunea se aplica incepand cu 1 octombrie 2024. In plus, ANAF va confisca sumele nejustificate si va suspenda activitatea operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor. Prin interm...» citeste mai departe aici

  • Majorare de capital social: studiu de caz privind monografia contabila

    • Potrivit art 210 din Legea 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (1) Capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii din nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (2) ...» citeste mai departe aici

  • Recuperarea pierderilor fiscale: ce prevede art. 31 din Codul Fiscal si un studiu de caz practic

    • Legislatia clarifica modalitatile prin care companiile care au functionat initial ca microintreprinderi si au trecut apoi la sistemul de impozitare pe profit pot sa recupereze pierderile fiscale. In nota de fundamentare a OUG nr. 115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, s-au cuprins unele prev...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X