email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noua organizare ANAF a fost aprobata

Taxe si Impozitereorganizare ANAFantifraudaOUG nr. 74/2013


In cadrul sedintei de Guvern din 24 iulie a.c. a fost adoptata HG privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), in temeiul art.108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art.13 alin. (1) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 74/2013 privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative.

In cadrul procesului de reorganizare a ANAF au fost vizate doua componente majore: redefinirea structurii organizatorice, pe de o parte, si realocarea corespunzatoare a resurselor umane, pe de alta parte.

In ce priveste redefinirea structurii organizatorice a ANAF s-a urmarit, in principal:

-        Fuziunea prin absorbtie si preluarea Autoritatii Nationale a Vamilor

-        Preluarea activitatii Garzii Financiare si desfiintarea acesteia

-        Infiintarea unei structuri de antifrauda fiscala in cadrul ANAF, cu atributii sporite

-        Infiintarea directiilor regionale ale finantelor publice

Astfel, activitatea la nivel teritorial se reorganizeaza in 8 directii regionale ale finantelor publice, institutii publice cu personalitate juridica, infiintate prin transformare a 8 directii generale ale finantelor publice judetene si a municipiului bucuresti in care va fi stabilit sediul directiei generale regionale, prin fuziunea prin absorbtie a celorlalte directii judetene ale finantelor publice din aria de competenta.

Orasele in care isi vor avea sediul directiile generale regionale ale finantelor publice sunt: Iasi, Galati, Ploiesti, Craiova, Timisoara, Cluj-Napoca, Brasov, Bucuresti.

Stabilirea sediilor regionale s-a realizat pe baza deciziei Guvernului Romaniei. Propunerile au fost in favoarea municipiilor cu pondere economica semnificativa si in care nivelul realizat al veniturilor bugetare si numarul de contribuabili sunt ridicate, cu luarea in considerare si a criteriului geografic.

De asemenea, sediile structurilor regionale antifrauda au fost stabilite in localitati din zone care prezinta riscuri ridicate de evaziune fiscala sau in zone limitrofe frontierelor dupa cum urmeaza: Suceava, Constanta, Alexandria, Targu-Jiu, Deva, Oradea, Sibiu, Bucuresti.

In ceea ce priveste realocarea resurselor umane, modelul de organizare creat permite redistribuirea personalului intre diversele structuri de administrare fiscala si vamala, in favoarea domeniilor deficitare (control, tehnologia informatiei, juridic, birourile vamale de frontiera externa in UE), precum si introducerea componentei antifrauda.

Aceasta din urma va beneficia, prin realocarea posturilor, de resurse umane suficiente si foarte atent selectate pe criterii de profesionalism si integritate, in asa fel incat sa inregistreze rezultate bune in prevenirea si combaterea evaziunii si a fraudei fiscale si vamale, cu consecinte asupra sumplimentarii veniturilor colectate la bugetul de stat.

Din punct de vedere organizatoric este important de mentionat faptul ca structura de administrare fiscala existenta la nivel judetean nu se modifica substantial, intrucat administratia finantelor publice aflata in municipiul resedinta de judet va prelua o mare parte din atributiile vechii directii generale a finantelor publice judetene. Mai mult, deplasarea competentelor catre nivelul regional nu este insotita de delocalizarea in totalitate a personalului.

Totodata, Guvernul a aprobat ca intreg procesul de reorganizare a ANAF sa se desfasoare in limita numarului de posturi ocupate in prezent.

Reamintim ca atributiile directiilor generale regionale vor fi de coordonare a administratiilor fiscale judetene, preluand doar functiile suport necesare desfasurarii activitatii administratiilor fiscale judetene, acestea din urma desfasurandu-si activitatea in aceleasi locatii, relatia cu contribuabilii ramanand neschimbata.

Restructurarea ANAF reprezinta o preconditie pentru implementarea "Proiectului de modernizare a administratiei fiscale", proiect pentru care s-a semnat un acord de imprumut cu Banca Mondiala in valoare de 70 de milioane de euro in data de 8 mai 2013.

Sursa: ANAF



de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor legislative 2024:


TAX MEMO - MEMORATOR TAXE SI IMPOZITE!

->>  Numele obligatiei fiscale respective
->>  Ce act normativ se aplica
->>  Categorii de contribuabili vizati
->>  Termene de plata
->>  Ce declaratii trebuie depuse obligatoriu
->>  Exceptiile de la regula (daca exista)
->>  Observatii, precizari, recomandari, atentionari

Iti sunt acum disponibile doar in 30 sec.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Taxe si Impozitereorganizare ANAFantifraudaOUG nr. 74/2013


Data aparitiei: 25 Iulie 2013

Votati articolul "Noua organizare ANAF a fost aprobata":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X