Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Studii de caz - pagina 4

Editia 2015: Marea Carte a Monografiilor Contabile

Monografiile pentru care unii contabili ar da … TOTUL! Nu exageram cand spunem ca o simpla carte poate valora cat 10 salarii pentru ca economiseste timp si bani. Ea iti pune la dispozitie informatii complete despre elaborarea monografiilor contabile conform cu ultimele modificari aplicabile de la 1 ianuarie 2015. In aceasta carte de exceptie din toate punctele de vedere, se regasesc... » citeste mai departe aici [05-Feb-2015]

Cum facem contabilitatea in cazul unei finantari nerambusabile pentru parteneri?

  Stabilim mai jos daca este incorect sa nu contabilizam la inceputul proiectului contractul de finantare, respectiv 458= 472, 4752, avand in vedere ca partenerul in proiect este o societate din UE care deruleaza anumite activitati din bugetul proiectului pe teritoriul RO, printr-o sucursala deschisa in Romania. Mentionam ca nu se stie de la inceput, din bugetul proiectului, ce linii... » citeste mai departe aici [23-Ian-2015]

PFA. Contabilitate in sistem real si D200. Cum procedam privind contributiile si recuperarea pierderii fiscale?

In cazul urmator, avem un PFA care tine contabilitatea in sistem real si care a inregistrat pierdere fiscala in anul 2014 pe care o va raporta corespunzator in declaratia 200. Avand aceste informatii, stabilim: 1. Care va fi cuantumul contributiei de asigurari de sanatate pe care o va avea de virat (ca regularizare) in anul 2015 pentru anul 2014 (netinand cont aici si de platile anticipate... » citeste mai departe aici [22-Ian-2015]

Ce documente sunt necesare pentru a putea considera operatiunea o livrare intracomunitara scutita cu drept de deducere?

In analiza urmatoare, un client din Cipru doreste ca marfa sa ii fie livrata cu un mijloc de transport organizat de firma, la un depozit din Romania, de unde va fi incarcat intr-un alt transport cu destinatia Cipru impreuna cu alte marfuri de la alti clienti. Avand in vedere ca la momentul livrarii din depozitul firmei exista un CMR cu loc de incarcare si descarcare in RO, vom vedea daca se... » citeste mai departe aici [19-Ian-2015]

Marfa acceptata partial. Cum se poate returna si cum inregistram in contabilitate?

  In situatia in care marfa sosita cu factura e neconforma din punct de vedere calitativ-tehnic, vom vedea daca in gestiune se inregistreaza valoarea receptionata sau valoarea de pe factura, avand ca speta pe factura 350 bucati total din care 340 corespund din punct de vedere calitativ-tehnic, iar 10 nu corespund. De asemenea, stabilim cum se pot returna cele 10 bucati neconforme si cum... » citeste mai departe aici [09-Ian-2015]

Achizitie bunuri din tara non-UE. Cum incadram din punct de vedere TVA?

In randurile urmatoare, identificam tratamentul fiscal pentru situatia in care o firma din Romania achizitioneaza echipament de laborator de la o firma din Anglia. Factura este emisa de societatea din Anglia insa instrumentul urmeaza sa fie expediat din India, unde se afla in custodie. 1. Este aceasta operatiune o achizitie intracomunitara? 2. Instrumentul venind din India va sosi in vama in... » citeste mai departe aici [07-Ian-2015]

Minusuri si plusuri la inventar pentru o Intreprindere individuala. Cum contabilizam?

Cum se contabilizeaza plusurile respectiv minusurile de inventar la o intreprindere individuala? Care sunt documentele justificative? De asemenea, care e influenta asupra impozitului pe venit si asupra TVA-ului? In conformitate cu dispozitiile art. 2 alin.(1) din Normele privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii... » citeste mai departe aici [24-Dec-2014]

Bilant. Care e termenul de depunere pentru o firma cu activitate suspendata?

Stabilim mai jos cum se trateaza la bilant o societate cu activitatea suspendata si care este termenul de depunere. Conform OMFP nr.415/2009, in perioada regimului de declarare derogatoriu, contribuabilii sunt obligati sa intocmeasca si sa depuna bilanturi contabile si situatii financiare semestriale.   Potrivit Legii Contabilitatii nr.82/1991, republicata, in perioada in care... » citeste mai departe aici [04-Dec-2014]

Tichete electronice vor putea fi acordate optional de catre firme

Angajatorii vor putea opta pentru acordarea tichetelor de masa in format electronic, oferite sub forma unui portofel electronic alimentat de emitenti, potrivit proiectului de Hotarare de Guvern pentru aprobarea Normelor de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, postat astazi pe site-ul Ministerului Finantelor Publice la rubrica Transparenta decizionala. Proiectul... » citeste mai departe aici [27-Nov-2014]

Decontari externe. Cum procedam cu TVA-ul?

In cazul de mai jos, un SRL avand ca obiect de activitate transportul intracomunitar de marfuri are un singur angajat care pleaca in cursa in afara Romaniei (transporta intre tarile din UE) pe o perioada de aproximativ 45-50 de zile. La plecarea in cursa i se acorda un avans spre decontare (pe baza de dispozitie de plata). Ordinul de deplasare si decontul de cheltuie i se predau la... » citeste mai departe aici [20-Nov-2014]

Contract de custodie. Cum facem inregistrarile contabile?

In analiza de mai jos, facem referire la marfa lasata in custodie de furnizorii unei firme pe baza de aviz de insotire a marfii si care se factureaza pe masura vanzarii. Vom vedea daca firma poate sa dea marfa din custodie clientilor tot pe baza de aviz de insotire a marfii si cu proces-verbal de predare in custodie si se factureze treptat. De asemenea, vom vedea ce documente si ce inregistrari... » citeste mai departe aici [07-Nov-2014]

Vanzare catre o societate declarata inactiva. Cum procedam?

In cazul urmator, un agent economic, persoana juridica romana, platitoare de TVA si impozit pe profit, incheie un antecontract (promisiune) de vanzare-cumparare cu o persoana juridica romana, al carui obiect il constituie vanzarea unui imobil. Pretul imobilului se achita in avans de promitenta cumparatoare. Inainte de incheierea contractului de vanzare-cumparare in forma autentica si... » citeste mai departe aici [31-Oct-2014]

Monografie contabila vanzare imobil. Cum procedam la reevaluare?

In analiza de mai jos, facem referire la o societate care detine un imobil achizitionat la valoarea de 150.000 euro. Acesta a fost reevaluat, in 2011, la valoarea de 140.000 euro. La acesta data, s-a  negociat, cu o persoana particulara, vanzarea imobilului la suma de 130.000 euro. Pretul de piata din raportul de evaluare intocmit in acest scop este de 131.000 euro. Avand in vedere ca... » citeste mai departe aici [31-Oct-2014]

Studiu de caz: Impozit pe venitul nerezidentilor. Ce inregistrari contabile facem?

In cazul urmator, se inregistreaza doua facturi de la doi furnizori nerezidenti: o factura de servicii traducere in valoare de 100 de euro, pentru care a fost retinut impozit pe nerezidenti 16% si s-a platit diferenta de 84 de euro si a doua factura pentru "productie animatie 3D" in valoare de 2.778 euro, pentru care a fost retinut impozit 10% - 278 euro in momentul platii, platind... » citeste mai departe aici [27-Oct-2014]

Provizioane garantii si scrisoare de garantie. Ce obligatii are societatea?

Conform art 22 alin 1 lit b Codul Fiscal, stabilim daca e obligatoriu sa se constituie provizioane pentru garantii conform contractului. De asemenea, stabilim daca societatea trebuie sa constituie  provizioane pentru garantiile constituite prin scrisori de garantie bancara sau doar pentru garantiile constituite prin retineti din facturi conform contractului. Conform art.22 alin.(1) din... » citeste mai departe aici [17-Oct-2014]

Vanzare teren catre asociat. Ce regim TVA se aplica?

In analiza de mai jos, o microintreprindere inregistrata in scopuri de TVA doreste sa se lichideze voluntar. In patrimoniu are un teren achizitionat in anul 2007 de la o persoana fizica ( fara TVA). Totodata mai are un imprumut luat de la asociati pentru creditarea activitatii curente a firmei. La lichidare se doreste vanzarea acestui teren catre asociati pentru compensarea imprumutului de... » citeste mai departe aici [08-Oct-2014]

Impozit privind arenda si inchidere conturi 461 si 462. Ce inregistrari contabile se fac?

In randurile de mai jos, va prezentam cum se inregistreaza impozitele privind arenda in lei si natura, stabilind si cum se sting conturile 461 si 462.             Arenda in numerar  1. inregistrarea cheltuielilor cu arenda totala conform clauzelor din contractele... » citeste mai departe aici [22-Sep-2014]

Sume incasate si societati afiliate. Ce inregistrari contabile se fac?

In cazul urmator, doua societati au fost afiliate (au avut acelasi asociat persoana fizica, 25% in ambele societati). Societatea A a imprumutat societatea B in mai multe randuri cu sume de bani. Intre cele doua societati nu exista contracte de imprumut, sumele fiind transferate prin banca si inregistrate pe contul 461, respectiv 462. Societatea A a intrat in executare si a fost dizolvata de... » citeste mai departe aici [12-Sep-2014]

Impozitare activitate PFA. Ce reguli se aplica in ce priveste impozitul pe venit si contributiile sociale?

Urmarind sa clarificam unele aspecte care tin de contabilitatea in partida simpla, impozitul pe venit si contributiile sociale obligatorii, luam ca exemplu concret cazul unui PFA medic care doreste sa deschida un PFA pentru activitatea de predare. Se va vedea cum se impoziteaza aceasta activitate. Desfasurarea activitatilor economice de catre PFA, intreprinderile individuale si... » citeste mai departe aici [03-Sep-2014]

Achizitie bunuri de la persoane fizice si obligatii de plata. Cum se face vanzarea si ce tratament TVA se aplica?

In analiza urmatoare, pornim de la o firma care are ca obiect de activitate comert cu paleti. Aceasta se achizitioneaza de la firme si de la persoane fizice. Stabilim daca pentru paletii achizitionati de la persoane fizice trebuie sa retinem impozit pe venit sau contributii si daca paletii care se vand la persoane juridice platitoare de TVA se factureaza cu cota de 24% sau cu taxare... » citeste mai departe aici [02-Sep-2014]

Studiu de caz: Scutirea profitului reinvestit si din finantari nerambusabile

In analiza de mai jos, reamintim faptul ca, incepand cu data de 1 iulie 2014, potrivit prevederilor OUG nr. 19/2014 pentru completarea Codului fiscal, profitul investit in echipamente tehnologice - masini, utilaje si instalatii de lucru - astfel cum sunt prevazute in subgrupa 2.1 din Catalogul mijloacelor fixe, aprobat prin HG nr. 21392004, privind clasificarea si duratele normale de functionare... » citeste mai departe aici [02-Sep-2014]

Cititorii site-ului au evaluat articolele din sectiunea "Studii de caz - pagina 4" cu 3.63 / 5 din 204 evaluari
Pagini: «1234567»

Subiectele saptamanii

  • Modificari la declaratia 600: A fost amanat termenul de depunere si avem un nou plafon de venituri!

    • Dupa ce a oferit atatea batai de cap romanilor, declaratia 600 ar putea suferi modificari in continuare, pentru a elimina unele dificultati din prezent. A fost amanat termenul de depunere a declaratiei 600, care ar putea fi prelungit pana la 31 martie 2018. In plus, printre modificarile referitoare la acest formular se mai afla si cresterea plafonului de venituri. Acestea sunt variantele discutate astazi de ministrul Finantelor, Ionut Misa, cu liderul PSD, Liviu Dragnea. Prin urmare...» citeste mai departe aici

  • Cum se depune declaratia 600 PAS cu PAS? Asa iti poti deschide cont in SPV!

    • Dupa cum a anuntat ANAF printr-o notificare publicata pe site-ul oficial al institutiei, declaratia 600 se poate transmite in format electronic prin serviciul SPV (Spatiul Privat Virtual), dar si pe portalul e-guvernare.ro. Prin Spatiul Privat Virtual, persoanele fizice pot depune formularul 600 (nume propriu) - fara sa aiba nevoie de un c...» citeste mai departe aici

  • PFA 2018: afla cum poti supravietui cosmarului contributiilor in acest an!

    • Esti PFA sau contabil care lucreaza cu PFA-uri? Atunci cu siguranta ai multe intrebari legate de cosmarul legislativ alimentat de OUG 79/2017. In primul rand, ai grija din ce surse te informezi de acum incolo! Si in al doilea rand, nu renunta la ideea de a functiona ca PFA pentru ca te poti bucura de multe beneficii in continuare, daca esti informat corect. Afla in continuare cum poti sa supravietuiesti cosmarului contributiilor in acest an! Una d...» citeste mai departe aici

  • 4 carti de contabilitate in care merita sa investiti in 2018

    • Fie ca va numarati printre studentii de la Facultatea de Contabilitate, fie ca sunteti deja contabil si va doriti sa aprofundati informatiile din acest domeniu complex, trebuie sa aveti in biblioteca urmatoarele carti de contabilitate. Am realizat o lista scurta, dar extrem de utila pentru orice contabil in 2018. Carti de contabilitate pe care orice contabil trebuie sa le citeasca   1. Cartea Verde a Contabilitatii 2018...» citeste mai departe aici

  • Vanzare obiecte de inventar. Care este impozitul pe veniturile microintreprinderilor?

    • Subiectul analizei de astazi il reprezinta o societate comerciala neplatitoare de TVA, microintreprindere, care doreste sa vanda obiecte de inventar (birouri, scaune, etc.) pe care nu le mai utilizeaza. Acestea au fost date in functiune. Dupa vanzarea acestor tipuri de produse, trebuie sa se plateasca impozitul pentru microintreprindere? Aflati in randurile urmatoare daca venitul obtinut din vanzarea obiectelor de inventar trebuie supus impozitarii!   Iata ras...» citeste mai departe aici

  • Iata cat plateste statul roman pentru ajutorul social! Ce judet este pe primul loc

    • Potrivit unor datelor centralizate de Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala (ANPIS), suma totala platita in decembrie de statul roman pentru ajutorul social (venit minim garantat) depaseste 60,88 milioane de lei, valoarea medie fiind de 276,49 lei de persoana. In luna decembrie 2017, au beneficiat de acest ajutor social 220.207 de persoane. Cei mai multi beneficiari erau inregistrati in judetele Dolj - 13.694 persoane, Buzau - 11.062 persoane, Bacau - 10.780, Galati - ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X