email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Punct de lucru in alta localitate. Cum inregistram in contabilitate platile pentru delegatie?

ProceduriInregistrari si Politici Contabileactivitatea agricolapunct de lucruinregistrari contabile


Prin cele ce urmeaza, analizam cazul unei societati cu punct de lucru in alta localitate decat cea in care se afla sediul. La acordarea avansului catre delegatul respectiv se inregistreaza 542 = 5311 1500 lei. Din aceasta suma, 800 lei salarii raman salariatului de la punctul de lucru, 400 lei avans pentru alte cheltuieli de efectuat si 300 lei avans pentru cheltuieli de deplasare delegat.

Vom vedea cum ar trebui contate corect aceste operatiuni, in conditiile in care nu exista organizata CASA-lei si la punctul de lucru, precum si care vor fi documentele justificative (altele decat dispozitia de plata pentru delegat si decontul de cheltuieli).

Solutia consultantului:

Conform art. 43 alin. (3) din Legea societatilor comerciale 31/1990, punctele de lucru sunt dezmembraminte fara personalitate juridica ale societatilor si se mentioneaza numai in cadrul inmatricularii societatii in registrul comertului de la sediul principal.

Din punct de vedere contabil, potrivit art. 7 din OMFP 3055/2009 subunitatile fara personalitate juridica, care apartin persoanelor juridice cu sediul sau domiciliul in Romania, organizeaza si conduc evidenta contabila proprie, astfel incat aceasta sa permita determinarea informatiilor si a obligatiilor prevazute de lege, iar persoanele juridice carora le apartin sa poata intocmi situatii financiare anuale.

In acest sens, prin subunitati fara personalitate juridica, care apartin persoanelor juridice cu sediul sau domiciliul in Romania, se intelege sucursale, agentii, reprezentante sau alte asemenea unitati fara personalitate juridica, infiintate potrivit legii.

Pct. 1 alin. (4) din Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene aprobate prin ordinul mai sus mentionat stabileste ca societatile comerciale care au subunitati organizeaza si conduc contabilitatea astfel incat sa fie disponibile informatiile necesare privind activitatea desfasurata de aceste subunitati.

In baza celor prezentate apreciem ca, la punctul de lucru trebuie organizata evidenta contabila proprie. Evidenta decontarilor intre unitate si puntul de lucru care conduce contabilitate proprie se tine cu ajutorul contului 481 - "Decontari intre unitate si subunitati". Sumele transferate din casieria unitatii punctului de lucru se inregistreaza cu ajutorul acestui cont, astfel:

        481        =        5311

"Decontari intre unitate si subunitati"      "Casa in lei"
La acordarea sumelor din casierie se intocmeste Dispozitie de plata catre casierie (Cod 14-4-4).

La punctul de lucru se vor inregistra sumele primite prin formula contabila:

        5311        =        481
     "Casa in lei"        "Decontari intre unitate si subunitati"

La punctul de lucru se inregistreaza platile efectuate, in baza documentelor justificative (dispozitii de plata, deconturi de cheltuieli) si se intocmeste Registrul de casa.



de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ProceduriInregistrari si Politici Contabileactivitatea agricolapunct de lucruinregistrari contabile


Data aparitiei: 03 Septembrie 2013

Votati articolul "Punct de lucru in alta localitate. Cum inregistram in contabilitate platile pentru delegatie?":
Rating:

Nota: 3.75 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X