Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Arendare terenuri si modificarea preturilor. Cum facem inregistrarea veniturilor?

ProceduriInregistrari si Politici Contabilearendare terenurirecunoasterea in contabilitateinregistrarea in conturi


Prin randurile urmatoare, vom analiza cazul unei societati comerciale care detine terenuri arabile pe care le arendeaza. Contractele de arenda sunt incheiate pe ani agricoli (01.08.2013-31.10.2014).

La momentul incheierii contractelor se stabileste pretul/ha. In data de 31.03.2014 se intocmeste un act aditional de modificare a pretului/ha.

Vom oferi raspuns urmatoarelor intrebari:

1.Veniturile se recunosc lunar in contabilitate pentru perioada 01.08.2013-31.03.2014 la nivelul petului/ha mentionat initial in contract?

2. Care este valoarea veniturilor lunare care se recunosc in contabilitate dupa incheierea actului aditional (01.04.2014-31.10.2014)?

3. Cum se modifica veniturile recunoscute in 01.08.2013-31.12.2013, avand in vedere ca este vorba despre un exercitiu financiar diferit?
Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor



Mentionam, in primul rand, ca potrivit principiului independentei exercitiului, trebuie sa se tina cont de veniturile si cheltuielile aferente exercitiului financiar, indiferent de data incasarii veniturilor sau data platii cheltuielilor.

Astfel, se vor evidentia in conturile de venituri si creantele pentru care nu a fost intocmita inca factura (contul 418 "Clienti - facturi de intocmit"), respectiv in conturile de cheltuieli sau bunuri, datoriile pentru care nu s-a primit inca factura (contul 408 "Furnizori - facturi nesosite").

In toate cazurile, inregistrarea in aceste conturi se efectueaza pe baza documentelor care atesta livrarea bunurilor, respectiv prestarea serviciilor (de exemplu, avize de insotire a marfii, situatii de lucrari etc.).

Astfel, veniturile se vor recunoaste in contabilitate in  perioada la care se refera. In perioada 01.08.2013-31.03.2014 veniturile se recunosc la nivelul pretului stabilit in contractul incheiat intre parti.

In cazul in care situatia este posibila din punct de vedere juridic, (se modifica pretul si pentru perioada anterioara) se vor ajusta veniturile inregistrate la pretul initial.

Pentru exercitiul financiar 2013 daca actul aditional se incheie dupa emiterea situatiilor financiare, veniturile suplimentare aferente exercitiului financiar 2013 se inregistreaza cu ajutorul contului 1174 - "Rezultatul reportat provenit din corectarea erorilor contabile".



Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ProceduriInregistrari si Politici Contabilearendare terenurirecunoasterea in contabilitateinregistrarea in conturi

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 14 Octombrie 2013


Votati articolul "Arendare terenuri si modificarea preturilor. Cum facem inregistrarea veniturilor?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Diverse privind organizarea si functionarea unei PFA

Intrebare: Buna ziua,

Va rog frumos sa ma ajutati, raspunzand la urmatoarele intrebari:
1. Daca o PFA are venit anual sub 35% din castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat se returneaza sumele platite in avans pentru CAS? In acest caz persoana nu va fi asigurata in pensia de stat?
CASS se plateste obligatoriu, indiferent de venitul realizat? Exista un plafon minim sub care PFA-ul nu este considerata asigurata in sistemul de stat?
Contributiile obligatorii sunt deductibile si se inscriu in registrul de incasari si plati?
2. La inceputul activtatii cand o PFA nu are venit cum plateste in avans contributiile, impozitul? Este nevoie de contract de imprumut de la persoana fizica pentru suma imprumutata si ce alte documente justificative se emit? Ulterior poate fi returnata aceasta suma persoanei fizice si care sunt documentele justificative care se emit in acest caz? Plata imprumutul este cheltuiala deductibila? Cheltuielile de infiintare sunt cheltuieli deductibile si cum trebuie inregistrate, avand in vedere ca acestea inca nu pot fi emise cu datele PFA ului nefiind inca inregistrata forma juridica.
3. Pana la atingerea plafonului de 65000 euro a cifrei de afaceri, PFA-ul ramane neplatitor de TVA in toate cazurile? Este valabil si pentru PFA care doreste sa presteze servicii intracomunitar? Daca o PFA este inregistrata ca platitor de TVA poate factura servicii prestate pentru persoane fizice/juridice din Romania si fara TVA? Deci poate factura si cu TVA si fara? Ulterior infiintarii poate fi modificata forma din neplatitor de TVA in platitor de TVA si invers?
4. Daca o PFA presteaza servicii de consultanta de la distanta pentru persoane fizice intracomunitar este nevoie de semnarea unui contract in prealabil ori a unei comenzi din partea persoanei fizice? Ce documente justificative se intocmesc daca plata se realizeaza prin transfer bancar? Factura? Iar in cazul persoanelor juridice cum se procedeaza?
5. Daca PFA care presteaza servicii este platita cash, documentul justificativ pe care va anexa este chitanta, ori este nevoie si de bon fiscal? Casa de marcat este obligatorie pentru PFA care presteaza servicii?
6. Care sunt regulile valabile pentru achizitii de bunuri ori servicii din spatiul intracomunitare? Sunt purtatoare ori scutite acestea de TVA? Ce inseamna valoarea plafon de achizitii de 10000 euro pe an?
7. Cum poate suspenda si pe ce perioada activitatea o PFA? in acest caz se depun declaratiile obligatorii in continuare? Care sunt de fapt declaratiile obligatorii, care se depun in cazul unei PFA (inregistrata ca platitoare de TVA)?
8. In ce situatie se depune declaratie 091 de catre o PFA?
9. Ulterior pot fi adaugate noi activitati in cazul unei PFA? Ce declaratie se depune?

Multumesc mult pentru clarificari.
Toate cele bune,
Maria

Raspuns: Stimate domnule Condurache, Multumesc din nou pentru clarificari. Va doresc sa aveti o zi frumoasa...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 14 Octombrie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Termen depunere declaratii fiscale in decembrie 2018

    • Cititi in continuare care sunt declaratiile fiscale pe care aveti obligatia sa le depuneti la ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) in luna decembrie 2018 la termenele prezentate.     Iata care este termenul pentru depunerea declaratiilor fiscale in luna decembrie 2018!   Luni, 3 decembrie - Depunerea De...» citeste mai departe aici

  • In atentia distribuitorilor de carburanti, alcool si tutun! Ce trebuie sa depuna pana la 31 decembrie

    • Prin OANAF 1960/2018 publicat in Monitorul Oficial  nr. 700 din 10/08/2018 au fost aduse modificari OANAF nr. 1.849/2016 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a operatorilor economici care comercializeaza in sistem angro sau en detail produse energetice - benzine, motorine, petrol lampant, gaz petrolier lichefiat si biocombustibili, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare, precum si OANAF nr. 1.850/2016 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • Modificarea vectorului fiscal. Ce trebuie sa comunicati organelor fiscale?

    • Analizam in randurile urmatoare cazul unei societati care are cod CAEN al activitatii preponderente desfasurate 5610 Restaurante. Pana la data de 31.07.2017 a fost inregistrata ca platitoare de impozit specific unor activitati. Dar incepand cu data de 01.08.2017, s-a modificat vectorul fiscal si a devenit platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor. Este important de mentionat si faptul ca, in urma majorarii capitalului social la 45.000 lei, incepand cu data de 01.10.201...» citeste mai departe aici

  • Anunt ANAF: se organizeaza peste 100 de intalniri cu contribuabilii, in luna decembrie

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) anunta, printr-un comunicat de presa, ca organizeaza in intreaga tara, in luna decembrie, 106 intalniri cu contribuabilii. Unele dintre aceste intalniri sunt organizate in colaborare cu organisme profesionale si alte institutii publice. In ceea ce priveste principalele teme abordate in cadrul intalnirilor, iata mai jos cateva dintre subiectele de interes care vor fi abordate:   - &quo...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016