email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Comercializare produse second-hand in magazine specializate. Ce conditii exista la vanzare?

Taxe si Impozitecomercializare produse second-handHG 947/2000Ordonanta 99/2000


Analizam mai jos cazul unei societati care doreste sa comercializeze prin magazine produse second-hand. Vom vedea astfel daca vanzarea se poate face la kilogram, cu adaos comercial, sau daca exista prevederi care sa oblige vanzarea produselor la bucata.

In ceea ce priveste posibilitatea de a vinde la kilogram a produselor de tip second-hand, nu exista nicio precizare cu privire la interzicerea acestui lucru.

De altfel, aceste produse reprezinta marfuri care pot fi livrate in cadrul unei operatiuni de comercializare, intr-o unitate de masura recunoscuta de autoritatea statului roman in materie de metrologie, iar kilogramul cu siguranta face parte din aceasta categorie.

Atrag in schimb atentia asupra aspectelor impuse de legislatia contabila, in sensul ca gestiunea marfii (produsele second-hand) va trebui evidentiata in kilograme. Cu alte cuvinte, veti opera intrarea produselor in aceeasi unitate de masura cu cea in care se va inregistra iesirea (vanzarea), respectiv kilograme si nu numar bucati.

La receptia marfii de la furnizor, in cazul in care aveti factura intocmita de acesta in nr.bucati, veti proceda la cantarirea marfii si intocmirea unui proces verbal care va fi anexat la NIR-ul completat pentru inregistrarea intrarii in gestiune a marfii si care atesta greutatea marfii in kilograme. NIR-ul va avea specificat la coloana U.M. kilograme si nu nr.bucati, iar pretul de intrare va fi recalculat din nr.bucati si consemnat in functie de greutate, in kilograme.

La fel, in momentul vanzarii, aveti obligatia ca unitatea de masura mentionata in bonul de la casa de marcat sa fie kilogramul.

Prin Ordonanta 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata se stabilesc regulile generale de comercializare a produselor si serviciilor. Acest act normativ stabileste obligatiile privind etichetarea si amabalarea, indicarea pretului/tarifului si a cantitatii marfurilor/serviciilor comercializate.

In cazul comercializarii de imbracaminte second-hand in magazine specialitate, aveti obligatia conform art.71. ca la vanzarea produselor sa aduceti cu bunacredinta la cunostinta consumatorului, la solicitarea acestuia, pe langa informatiile furnizate prin etichetare, marcare si ambalare si informatii corecte si utile privind caracteristicile produsului, conditiile de vanzare si modul de utilizare.
 
De asemenea, art. 74 alin. (1) si (2) precizeaza ca trebuie sa indicati pretul de vanzare, precum si pretul pe unitatea de masura, conform reglementarilor legale in vigoare, acestea fiind indicate in mod vizibil, lizibil si fara echivoc prin marcare, etichetare si/sau afisare.

Trebuie sa respectati regulile privind indicarea cantitatii, avand obligatia ca ,in functie de tipul si caracteristicile produsului, pe ambalajul acestuia sa indicati vizibil, lizibil si fara echivoc, cantitatea neta continuta, exprimata in unitati de masura recunoscute de autoritatea statului roman in materie de metrologie, conform art. 75 alin. (1)
 
De asemenea, HG 947/2000 precizeaza ca pretul de vanzare si pretul pe unitatea de masura se exprima in lei. In cazul in care vanzatorii ofera informatii privind preturile in alte valute, acestea trebuie sa fie clare si usor de inteles. Pretul de vanzare si pretul pe unitatea de masura se indica intr-o forma clara, lizibila si usor de indentificat. Indicarea preturilor se face astfel incat consumatorul aflat in suprafata de vanzare sa le poata vedea in locurile de prezentare fara a intreba vanzatorul.


Sursa: PortalContabilitate.ro



de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Taxe si Impozitecomercializare produse second-handHG 947/2000Ordonanta 99/2000


Data aparitiei: 08 Noiembrie 2013

Votati articolul "Comercializare produse second-hand in magazine specializate. Ce conditii exista la vanzare?":
Rating:

Nota: 3.43 din 5 din 22 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X