email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Contract de leasing. Cum facem inregistrarea platii primelor de asigurare?

Taxe si Impoziteinregistrarea platiiOG 51/1997contract leasingprima asigurareCodul civil
In randurile urmatoare, analizam cazul unei societati care a incheiat un contract de leasing financiar, contract incheiat intre beneficiar, firma de leasing si o societate de asigurare. Lunar se factureaza de catre firma de leasing contravaloarea ratei de leasing si a dobanzii aferente, iar de catre firma de asigurare se factureaza contravaloarea asigurarii CASCO si a asigurarii de viata.

Intr-un articol din cotractul incheiat intre cele trei parti se stipuleaza faptul ca asigirarea CASCO este facturata de catre firma de asigurare dar trebuie platita in contul firmei de leasing.

Vom vedea daca aceasta procedura este corecta, stabilind si care vor fi inregistrarile contabile pe care le vom face, avand in vedere ca furnizorul este o firma si beneficiarul platii este alta firma.

Art. 5 din OG 51/1997 privind operatiunile de leasing si societatile de leasing, prin contractul de leasing - financiar sau operational -, obligatia de a asigura bunul revine locatorului/finantatorului, care are libertatea in privinta alegerii asiguratorului, daca partile nu au convenit altfel. Costurile asigurarii sunt in sarcina locatarului/utilizatorului, daca prin contract partile nu convin altfel.

Conform art. 1.270 alin. (1) din Codul civil, contractul valabil incheiat are putere de lege intre partile contractante.

Astfel, contractul reprezinta legea partilor fapt pentru care plata primelor de asigurare se va efectua conform celor stipulate in contract.

Primele de asigurare se vor inregistra prin formula contabila:

                             613                                  =        401.SA    
  "Cheltuieli cu primele de asigurare "          "Furnizori"

In ceea ce priveste plata facturii, consideram ca aceasta se inregistreaza normal, chiar daca plata nu se efectueaza intr-un cont bancar al societatii de asigurare, ci se efectueaza in contul bancar al societatii de leasing, respectiv prin formula:

             401.SA        =        5121
      "Furnizori"           "Conturi la banci in lei"

In situatia in care se doreste evidentierea platilor in contul bancar al societatii de leasing se vor efectua inregistrarile:

           401.SA        =                 462.SL
      "Furnizori"                     "Creditori diversi"

                462.SL                      =        5121
        "Creditori diversi"               "Conturi la banci in lei"

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

NOUTATI Contabile 2024

Stiati ca lipsa politicilor si procedurilor contabile este amendadata cu pana la 4.000 lei?


Comandati chiar acum pachetul complet pentru intocmirea politicilor si procedurilor contabile!

In plus, beneficiati de TRANSPORT GRATUIT pentru cumparaturi a caror valoare depaseste 247 lei (TVA inclusa)!

Pachet Complet pentru intocmirea politicilor si procedurilor contabile cuprinde:

  Stick Manual de politici contabile (100% editabil)
  Stick Proceduri contabile pentru societati comerciale (100% editabil)

Grabiti-va sa comandati ACUM pachetul dvs. cu politici si proceduri contabile!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Taxe si Impoziteinregistrarea platiiOG 51/1997contract leasingprima asigurareCodul civil


Data aparitiei: 11 Decembrie 2013

Votati articolul "Contract de leasing. Cum facem inregistrarea platii primelor de asigurare?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X