email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Reevaluare cladire in minus. Cum facem inregistrarile contabile?

ProceduriInregistrari si Politici Contabileinregistrari contabilereevaluarecladireminus la reevaluare


Analizam mai jos situatia in caee in 2012 s-a facut reevaluare la o cladire care avea ca valoare 3.932.226 lei (in anul 2009 s-a mai facut o reevaluare in minus de la 4.553.296 la 3.932.226 operatiuni contabile in anul 2009: 6813=212 355.516 lei si 2812= 212 265.554 lei).

In urma raportului de reevaluare din anul 2012 a rezultat o valoare finala de 3.658.469 lei ( inregistrari contabile facute 2812=212 304.797 lei si 212 = 105 31.039 lei ). Administratorul doreste sa se faca o reevaluare si la sf de an 2013.

Vom stabili astfel daca se mai poate face o noua reevaluare la sfarsit de an 2013 tot in minus si, daca este posibil, cat de multa se va putea diminua valoarea de intrare (se doreste sa se plateasca o valoare cat mai mica la impozitul pe cladire).

Din punctul de vedere al unei alte reevaluari in minus, consideram ca pot exista si astfel de situatii in practica, cand in conditii de crestere economica scade valoarea activelor.
 
Insa, prezumtia de la care plecam este ca reevaluarea reflecta valoarea justa a imobilului de la data incheierii exercitiului financiar, conform pct. 121 din OMFP 3055/2009 privind contabilitatea, avand in vedere dezideratul fundamental al contabilitatii, respectiv imaginea fidela a patrimoniului regasita in situatiile financiare.
 
Prin urmare, reevaluarea activelor trebuie efectuata pentru stabilirea valorii reale a acestora de la data bilantului si nu neaparat in scopul subevaluarii bazei impozabile pentru impozitul datorat la bugetul local.
 
Observam insa o eroare de inregistrare contabila efectuata la 31 decembrie 2012, respectiv inregistrarea 212 = 105 31.039 lei, consideram ca este eronata si aceasta diferenta trebuia inregistrata astfel:

212 "Constructii" = 7813 "Venituri din ajustari pentru deprecierea imobilizarilor", conform art. 124 alin. (4) ultima teza din OMFP 3055/2009.
 
Aceasta ajustare favorabila de valoare trebuia inregistrata la venituri deoarece anterior a existat o reevaluare in scadere, inregistrata pe seama unei cheltuieli. Nu se va utiliza contul 105 "Diferente din reevaluare", pana nu sunt compensate pierderile in legatura cu activul din reevaluarile anterioare.
 
Din punct de vedere fiscal, acest venit este unul neimpozabil, deoarece reprezinta reluarea unei cheltuieli nedeductibile fiscal, conform art. 20 lit. c) din Codul fiscal, in forma valabila in anul 2012.
 
Daca nu a existat un control de fond al anului 2012, se necesita depunerea unei declaratii rectificative privind impozitului pe profit al anului 2012, conform norme de aplicare pentru art. 19 din Codul fiscal.
 
Din punct de vedere contabil, va recomandam sa corectati eroarea pe seama contului 1174 "Rezultatul reportat – corectarea erorilor contabile", conform pct. 63 din OMFP 3055/2009.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Cartea Verde a Impozitului pe Venit si a Contributiilor 2024


Alegeti:

  •     sa fiti rapid si corect informat asupra modificarilor legislative ce va impacteaza munca;
  •     sa gasiti instant solutia potrivita pentru problemele dvs. specifice legate de calculul si plata impozitului pe venit si a contributiilor (CAS si CASS);
  •     sa aveti siguranta legala a actiunilor si deciziilor dvs.;
  •     sa economisiti timp, bani si energie!
  •     sa fiti ferit de rigorile noii legi (amenzile privind incalcarea disciplinei financiare au explodat! Ating chiar si 20.000 lei!)

Comandati acum exemplarul dvs. din lucrarea Cartea Verde a Impozitului pe Venit si a Contributiilor 2024!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ProceduriInregistrari si Politici Contabileinregistrari contabilereevaluarecladireminus la reevaluare


Data aparitiei: 07 Ianuarie 2014

Votati articolul "Reevaluare cladire in minus. Cum facem inregistrarile contabile?":
Rating:

Nota: 3.32 din 5 din 14 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X