email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Achizitie mijloace fixe second hand. Cum stabilim durata de functionare?

Achizitie mijloace fixedurata de functionarehg 2139comisie tehnicarecuperarea valorii de intrare


In ce priveste pct III Alte precizari din HG2139/2004: "In cazul mijloacelor fixe achizitionate cu durata normala de functionare expirata sau pentru care nu se cunosc datele de identificare, durata normala de functionare se stabileste de catre o comisie tehnica sau expert tehnic independent.", vom stabili cine trebuie sa formeze comisia tehnica si daca aceasta se poate forma de catre personalul specializat din cadrul firmei.


De asemenea, vom constata ce documente trebuie intocmite pentru infiintarea comisiei, precum si cine trebuie sa aprobe intocmirea comisiei.

Potrivit informatiilor cuprinse in Sectiunea III -"Alte precizari", punctul 3 din  Catalogul privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, aprobat prin HG 2139/2004, in cazul mijloacelor fixe achizitionate cu durata normala de utilizare neconsumata, pentru care se cunosc datele de identificare (data punerii in functiune, durata normala de utilizare ramasa), recuperarea valorii de intrare se face pe durata normala de functionare ramasa.

In cazul mijloacelor fixe achizitionate cu durata normala de functionare expirata sau pentru care nu se cunosc datele de identificare, durata normala de functionare se stabileste de catre o comisie tehnica sau expert tehnic independent.

Intrucat HG 2139/2004 nu stabileste cine poate face parte din comisia tehnica apreciem ca aceasta poate fi constituita din persoane cu pregatire corespunzatoare tehnica astfel incat sa poate stabili o durata normala de utilizare a mijloacelor fixe.

Comisia tehnica va fi numita prin decizie scrisa de administrator sau alta persoana care are obligatia gestionarii entitatii. In cazul in care societatea nu dispune de personal cu pregatire corespunzatoare durata normala se va stabili de catre un expert tehnic independent.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro




de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

PFA 2024. Ce SOLUTII si AVANTAJE mai sunt?


Important: PFA-urile au fost grav lovite de modificarile Codului Fiscal Mai e ceva de facut pentru a fi rentabile?
Legislatia pentru PFA s-a schimbat!

CUM se aplica, CAT ne afecteaza si (mai ales)
CE SOLUTII exista pentru a ne salva?

Afla acum care sunt solutiile ingenioase oferite de expertul Horatiu Sasu parcurgand lucrarea PFA/II/IF: Taxe, impozite, deduceri, contributii!
Vei gasi aici explicatii si exemple 100% practice, cu aplicabilitate certa si imediata!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Achizitie mijloace fixedurata de functionarehg 2139comisie tehnicarecuperarea valorii de intrare


Data aparitiei: 03 Martie 2014

Votati articolul "Achizitie mijloace fixe second hand. Cum stabilim durata de functionare?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X