Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Livrare cladire in anul 2014. Cum facem regularizarile necesare pentru avansurile incasate in anii 2007 si 2009?

livrare cladire2014TVAavansuri incasateavasfacturaexigibilitatetaxare inversa

Pentru regularizarea cotei de TVA si pentru a urma o procedura corecta, vom porni de la cazul unei societati care a incasat un avans pentru cladiri in 2007, perioada in care se aplica regimul taxarii inverse pentru TVA si in care cota era de 19%.


Se mentioneaza ca avansuri s-au platit si ulterior, taxare normala, 24%. In 2014 se livreaza cladirea construita.

Conform Codului fiscal, se face regularizarea cotei de TVA de la 19% la 24%, dar sumele care au fost facturate prin taxare inversa isi pastreaza regimul. Vom stabili astfel daca atunci cand se face regularizarea, diferenta de 5% cota se face prin taxare inversa sau se datoreaza efectiv.

Luam ca exemplu:

Taxare inversa 1.000 lei, cota 19% in 2007. In 2009 taxare normal 2.000 lei cota 19%. Pret final la livrare in 2014 10.000 lei. Pentru suma de 2.000 lei avans cu 19% se va aplica 24% prin regularizare, astfel ca vom vedea cum se face calculul pentru suma de 1.000 lei si care e valoarea finala a facturii.

Conform art. 140 alin. 4 din Codul fiscal si pct. 231 alin. 2 din Normele metodologice date in aplicarea art. 140 din Codul fiscal, pentru livrarile de bunuri in care beneficiarul are obligatia platii TVA, cum sunt cele supuse masurilor de simplificare de la art. 160 din Codul fiscal se procedeaza la regularizari pentru a se aplica cota in vigoare la data livarii bunurilor.
Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor
Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili



Aceste prevederi se coroboreaza cu cele ale pct. 82 alin. 9 din Normele metodologice date inaplicarea art. 160 din Codul fiscal si cu cele ale art. 134 alin. 6 din Codul fiscal conform carora se aplica regimul in vigoare la data exigibilitatii de taxa.


Aplicand aceste reglementari la cazul prezentat rezulta urmatoarele:

- pentru avansul de 1.000 lei din 2007 facturat in regim de taxare inversa se face regularizarea de cota de la 19% la 24%, dar se pastreaza regimul de taxare inversa;

- pentru avansurile din 2009 de 2.000 lei se face doar regularizarea cotei de TVA de la 19 % la 24%;

- factura finala din 2014 va avea urmatoarea structura:

                               Baza impozabila            TVA

     - valoarea cladire                 10.000

     - avans 2007 taxare inversa       - 1.000     tx inversa/reg cota

     - avans 2009                       -2.000                   - 380

     - regularizare cota avans 2009 (19/24)                        480

     - rest nefacturat                   7.000                   1.680

     - total factura =                   7.000                   1.780   

     - total de plata =                               8.780.

Prin urmare, pentru avansul facturat in anul 2007 in regim de taxare inversa, regularizarea efectiva a cotei de la 19% la 24% se va face doar de catre beneficiarul livrarii, furnizorul neavand obligatia sa procedeze la regularizare prin facturarea efectiva a diferentei de cota intrucat aceasta ar insemna modificarea regimului de taxare inversa de la data exigibilitatii TVA generata de incasarea avansului in anul 2007, contrar prevederilor art. 134 alin. 6 din Codul fiscal.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
livrare cladire2014TVAavansuri incasateavasfacturaexigibilitatetaxare inversa

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 03 Martie 2014


Votati articolul "Livrare cladire in anul 2014. Cum facem regularizarile necesare pentru avansurile incasate in anii 2007 si 2009?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cum pot plati taxele ca rezident roman, dar contract cu o firma dun UE?

Intrebare: Va rog frumos, daca puteti, sa imi oferiti suport privind urmatoarea situatie.

Sunt cetatean roman, cu domiciliul in Romania si am un contract de munca cu o firma din Ungaria. Conform contractului sunt detasata la o persoana juridica romana, cu sediul in Romania.
Salariul meu este platit de catre angajatorul din Ungaria, astfel eu realizez prin acest contract de munca venituri salariale din strainatate. In contract este specificat ca angajatul sa isi plateasca singur darile catre stat, iar apoi prin dovada ca le-a platit angajatorul ii va rambursa angajatului suma achitata statului roman.
Momentan firma nu are un reprezentant in Romania, dar pe viitor compania din Ungaria la care am contractul va fi actionara la compania romana la care sunt detasata.
Rugamintea mea este sa imi spuneti cum trebuie sa procedez pe partea de contributii sociale si impozit pe veniturile salariale din punctul de vedere al ambelor parti implicate, adica si angajat si angajator.

Va multumesc.

Cu stima,
Ramona Cercel




Raspuns: Persoana care desfasoara o activitate salariata intr-un stat membru se supune legislatiei din statul...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 03 Martie 2014 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X