email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Lipsa documente. Cum procedam pentru platile prin cardul societatii?

Platicardcardul societatiilipsa documenteNIRimputarepaguba

Analiza de azi porneste de la cazul unui angajat care detine un card bancar emis de societatea comerciala angajatoare. Angajatul efectueaza plati catre comercianti cu acest card, insa nu prezinta de fiecare data la departamentul de contabilitate documentele justificative ale acestor plati, cum ar fi factura sau bonul fiscal.

Vom stabili in ce masura contravaloarea acestor plati, care au fost facute cu cardul bancar si pentru care angajatul nu a prezentat la societate documentele justificative, pot si cerute inapoi de la angajat.

De asemenea, vom stabili daca societatea are sau nu obligatia de a solicita un duplicat dupa aceste facturi de la comerciantii in cauza, deoarece pe extrasul de cont apare furnizorul bunurilor/serviciilor.

La editarea raspunsului, vom porni de la prezumtia ca salariatul nu foloseste cardul entitatii in scopul platii bunurilor si serviciilor personale, ci doar este neglijent.
 
Astfel, entitatea trebuie sa urmareasca daca bunurile si serviciile achizitionate chiar au fost utilizate de societate, fara ca salariatul sa prezinte documentele de achizitii, cum ar fi de exemplu achizitia unor topuri de coli, pentru care s-au pierdut facturile de cumparare, dar colile au fost consumate in entitate sau bunurile si serviciile nu au ajuns in entitate.
 
In cazul in care bunurile si serviciile sunt identificate in entitate, societatea are obligatia sa reconstituie documentele pierdute, intocmind un dosar de reconstituire a acestora, conform procedurii adoptate de OMFP 3512/2008 privind documentele financiar contabile.
 
Daca se reconstituire o factura, procedura de reconstituire este aprobata de normele pentru art. 146 din Codul fiscal
, ce presupune in principal fie obtinerea unui duplicat, fie a unei fotocopii a facturii initiale, pe care furnizorul va aplica stampila si semnatura de conformitate.

Daca bunurile si serviciile nu au fost intrate in entitate, din neglijenta salariatului, in functie de prevederile din contractul de munca si din fisa de post, veti putea efectua imputarea bunurilor si serviciilor pierdute din vina salariatului.
 
In functie de valoarea imputatiei, aceasta se poate realiza cu acordul partilor daca valoarea pagubei produse este mai mica de 5 salarii minime brute pe economie, intocmindu-se si o Nota de constatare si evaluare a pagubei, conform art. 254 din Codul muncii.
 
Daca valoarea pagubei este mai mare de 5 salarii minime brute, orice imputatie a sumei trebuie agreeata doar de instanta de judecata competenta.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro



de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Platicardcardul societatiilipsa documenteNIRimputarepaguba


Data aparitiei: 09 Aprilie 2014

Votati articolul "Lipsa documente. Cum procedam pentru platile prin cardul societatii?":
Rating:

Nota: 2.75 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X