Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Contract de asociere in participatiune. Cum se trateaza in contabilitate?

contract de asociere in participatieparticipatiunedecontarioperatii in participatieimpozit profit


Contractul de asociere in participatiune va fi analizat prin prisma situatiei in care o societate comerciala doreste sa investeasca pentru construirea unui ansamblu de locuinte. In schimbul investitiei va primi un apartament. Constructia se realizeaza pe un teren aflat in proprietatea unei persoane fizice, iar ceilalti investitori sunt tot persoane fizice.

Vom vedea astfel daca se va semna un contract de asociere care sa poata fi considerat contract de asociere in participatiune.

Precizam ca apare necesitatea incheierii unui contract de asociere in participatie.  Organizarea contabilitatii unei asocieri in participatie (care nu are personalitate juridica) dintre o persoana juridica si o persoana fizica este in sarcina persoanei juridice, care are obligatii contabile, fiscale si declarative privind inregistrarea veniturilor si cheltuielilor rezultate din activitatea asocierii in contabilitatea acesteia, intocmirea si remiterea a decontului pentru operatiuni in participatie (cod 14-4-14) pentru distribuirea veniturilor si cheltuielilor, in functie de participare, tuturor asociatilor, inregistrarea, declararea si plata TVA rezultata din intreaga activitate (atat din activitatea sa proprie, cat si din activitatea asocierii - pe cumulat), intocmirea si depunerea formularului 104, impreuna cu declaratia 100 - completata la pozitia 106 "Impozit pe profit din asociere datorat de persoanele fizice" si plata impozitului si, bineinteles, depunerea declaratiei 100 cu impozit pe profit rezultat din activitatea proprie.

Pentru indeplinirea tuturor acestor obligatii, persoana juridica va organiza contabilitatea asocierii prin dezvoltarea de analitice la conturile de venituri si cheltuieli.

Primirea si transmiterea sumelor aferente asocierii se tin cu ajutorul contului 458 "Decontari din operatii in participatie", care este dezvoltat in doua analitice:

- 4581 Decontari din operatii in participatie - pasiv (P)
Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili



- 4582 Decontari din operatii in participatie - activ (A).


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
contract de asociere in participatieparticipatiunedecontarioperatii in participatieimpozit profit

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 28 Aprilie 2014


Votati articolul "Contract de asociere in participatiune. Cum se trateaza in contabilitate?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Ce acte de predare-primire in gestiune + poate constitui garantie gestionara ?

Intrebare: Buna ziua !

Fac parte din comisia de inventariere bunuri din Biblioteca.

Potrivit Legii nr. 334 din 31 mai 2002 privind bibliotecile ? Republicare se spune ca:
- se face inventarierea pentru bunuri culturale comune
si inventarierea pentru bunuri culturale de patrimoniu.
- bibliotecarii nu sunt obliga?i s? constituie garan?ii gestionare, dar ei r?spund material pentru lipsurile din inventar
- se face predarea/preluare gestiunii fondului de documente specifice.

Va rog frumos sa ma ajutati cu cateva sfaturi:
1. - ce acte de predare-primire in gestiune
vor trebui sa se faca ?
2. - am cautat pe Internet si am gasit ca
Bibliotecar ? este acea persoan?.. care are n grija ?i r?spunderea sa administrarea ?i func?ionarea unei biblioteci
Seful de Birou al Bibliotecii poate constitui garantie gestionara ?
sau nu ? - pentru ca s-ar considera ca este si el tot bibliotecar ?

Raspuns: Nu se constituie garantii decat la actiunea voluntara a angajatului, dar acesta raspunde pentru...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 Aprilie 2014 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016