email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Achizitie bunuri supuse masurilor de simplificare. Cum procedam la facturare?

achizitie bunurimasuri simplificarefacturafurnizorprestatorcontrol


In situatia in care o firma a receptionat acum aproape 3 luni bunuri (supuse taxarii inverse) pentru care inca nu a primit factura de la furnizor, vom vedea cum se poate remedia situatia si daca va trebui emisa o autofactura in numele furnizorului.

De asemenea, vom vedea care este procedura (documente, declaratii etc.) si in baza carui temei legal, cu mentiunea ca furnizorul este persoana impozabila cu sediul tot in Romania, iar marfa a fost receptionata in baza avizelor, furnizorul confirmand valoarea finala a marfii in baza unei calculatii.

Pentru aceste achizitii efectuate pentru care se aplica masurile de simplificare prevazute la art. 160 din Codul fiscalnu se emite autofactura. In conformitate cu prevederile art. 155 alin. (15) din Codul fiscal, furnizorul bunurilor are obligatia de a emite o factura cel tarziu pana in cea de-a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care ia nastere faptul generator al taxei pe valoare adaugata (data livrarii bunurilor).

Astfel cum prevede art. 160 alin. (4) din Codul fiscal, de aplicarea prevederilor acestui articol sunt responsabili atat furnizorii, cat si beneficiarii.

Asadar, pentru indeplinirea obligatiilor cu privire la TVA trebuie sa va solicitati furnizorului emiterea facturii pentru bunurile livrate.
 
Beneficiarul poate emite facturile in numele si in contul furnizorului in conditiile prevazute la art. 155 alin. (17) din Codul fiscal si normele metodologice date in aplicarea acestuia. Potrivit acestora, factura se poate intocmi de catre cumparatorul unui bun sau serviciu in urmatoarele conditii:

a) partile sa incheie un acord prealabil prin care sa se prevada aceasta procedura de facturare. Acord prealabil inseamna un acord incheiat inainte de inceperea emiterii de facturi de catre client in numele si in contul furnizorului/prestatorului;
b) sa existe o procedura de acceptare a fiecarei facturi. Procedura de acceptare poate fi explicita sau implicita si poate fi convenita si descrisa prin acordul prealabil ori poate fi reprezentata de primirea si prelucrarea facturii;
c) factura sa fie emisa in numele si in contul furnizorului/prestatorului de catre cumparator si trimisa furnizorului/prestatorului;

d) factura sa cuprinda elementele prevazute la art. 155 alin. (19) sau (20) din Codul fiscal;

e) factura sa fie inregistrata in jurnalul de vanzari de catre furnizor/prestator, daca este inregistrat in Romania conform art. 153 din Codul fiscal.

Termenii si conditiile acordului prealabil si ale procedurilor de acceptare pentru fiecare factura se stabilesc de catre furnizor/prestator si client. La cererea organului de control, partile trebuie sa fie in masura sa demonstreze existenta acordului prealabil.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro



de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
achizitie bunurimasuri simplificarefacturafurnizorprestatorcontrol


Data aparitiei: 09 Mai 2014

Votati articolul "Achizitie bunuri supuse masurilor de simplificare. Cum procedam la facturare?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X