Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Declaratia 300 si D 390. Cum declaram facturile pentru livrari intracomunitare?

factura stornoexpedierea de bunurilivrarea intracomunitaraDeclaratia 390decontul de TVA

Pentru o societate care a livrat produse finite catre o firma dintr-un alt stat membru cu cod valid de TVA, potrivit contractului, produsele defecte in garantie sunt restituite catre firma romana. Societatea din Romania trebuie sa restituie astfel suma aferenta si intocmeste in acest sens factura storno in baza careia a  receptionat produsele restituite si a returnat banii.

Vom stabili daca s-a procedat corect prin intocmirea facturii storno, urmand sa vedem cum se decala aceasta factura in declaratiile 300 si 390.

Normele de aplicare ale art. 138 lit. b) din Codul fiscal stabilesc o procedura clara prin care atat furnizorul cat si cumparatorul sunt obligati sa-si ajusteze regimul de TVA aferent tranzactiei refuzate.

Ajustarea regimului de TVA este permisa doar in acele cazuri strict prevazute la art. 138 C. fisc. Astfel, aplicabil spetei dvs. ar fi situatia in care a intervenit  refuzul partial privind calitatea bunurilor livrate, in conditiile in care exista un acord scris intre parti (asa cum ati precizat, contractul prezinta o asemenea clauza).

Pentru tranzactiile care se anuleaza furnizorul, daca accepta aceasta anulare, va emite o factura de stornare catre cumparator (credit note).

Conform Normelor Metodologice date in aplicarea acestui articol (partea 164^1 punctul 20.), in situatiile prevazute la art. 138 din Codul fiscal, furnizorii de bunuri si/sau prestatorii de servicii isi ajusteaza baza impozabila a taxei dupa efectuarea livrarii/prestarii sau dupa facturarea livrarii/prestarii. In acest scop furnizorii/prestatorii trebuie sa emita facturi cu valorile inscrise cu semnul minus cand baza de impozitare se reduce sau, dupa caz, fara semnul minus, daca baza de impozitare se majoreaza, care vor fi transmise si beneficiarului. Prevederile acestui alineat se aplica si pentru livrari intracomunitare.
Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator
Institutiile Statului in Control
Institutiile Statului in Control
Contabilitatea microintreprinderilor
Contabilitatea microintreprinderilor


In consecinta, este corecta emiterea facturii storno.
 
Totodata, art. 134^2 alin. (9) din Codul fiscal stipuleaza ca in cazul evenimentelor mentionate la art. 138, taxa este exigibila la data la care intervine oricare dintre evenimente, iar regimul de impozitare, cotele aplicabile si cursul de schimb valutar sunt aceleasi ca si ale operatiunii de baza care a generat aceste evenimente.
 
Prin Ordinul nr. 3417 din 21 decembrie 2009 au fost aprobate Instructiunile de aplicare a masurilor de simplificare in domeniul taxei pe valoarea adaugata privind retururile de bunuri in spatiul comunitar si tratamentul fiscal al reparatiilor efectuate in perioada de garantie si postgarantie (Anexa 2), cu mentiunea ca aplicarea acestor masuri de simplificare este optionala.

Masurile de simplificare au fost implementate pentru a evita ca operatorii economici sa se inregistreze in scopuri de TVA in mai multe state membre pentru transferuri de bunuri sau pentru achizitii intracomunitare de bunuri asimilate, in cazul in care desfasoara operatiuni pluripartite in cadrul Comunitatii si in cazul retururilor de bunuri in spatiul comunitar.

Instructiunile de aplicare a masurilor de simplificare prezinta cateva cazuri posibile, cu titlu exemplificativ. Astfel, operatiunea efectuata de dvs. se poate incadra in exemplul prezentat la cazul nr. 5, art. 13-15 din instructiuni.

Daca nu s-ar aplica masurile de simplificare, societatea dvs.  ar trebui sa se inregistreze in scopuri de TVA in Germania.

Cu aplicarea masurilor de simplificare:

    Din perspectiva TVA se considera ca livrarea intracomunitara efectuata de societatea dvs. (A) catre societatea din Germania (B) si achizitia intracomunitara efectuata de aceasta (B), in baza art. 138 lit. b) din Codul fiscal
    sau a echivalentului acestuia in legislatia altui stat membru, pentru respectiva livrare de bunuri baza de impozitare trebuie redusa in mod corespunzator.

In conditiile in care se efectueaza o corectie intr-o perioada fiscala ulterioara livrarii, aceasta se reflecta in declaratia recapitulativa si in decontul de TVA aferente perioadei fiscale in care se efectueaza corectia.

    Transportul sau expedierea de bunuri din statul membru 2 in statul membru 1 nu are implicatii din punctul de vedere al TVA. Societatea dvs.  nu trebuie sa se inregistreze in scopuri de TVA in Germania.

In consecinta, daca aplicati masurile de simplificare (situatia cel mai des intalnita in practica) veti declara , atat in Decontul de TVA , cat si Declaratia 390, aferente perioadei in care s-a efectuat corectia (data emiterii facturii storno) respectiva factura de storno cu semnul minus.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
factura stornoexpedierea de bunurilivrarea intracomunitaraDeclaratia 390decontul de TVA

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 09 Iunie 2014


Votati articolul "Declaratia 300 si D 390. Cum declaram facturile pentru livrari intracomunitare?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Infiintare forma juridica pentru productie si vanzare produse handmade

Intrebare: Buna ziua! As dori sa stiu ce varianta sa aleg pentru producerea si vnzarea de articole handmade ( bijuterii din lut polimeric, margele, argint si pietre semipretioase si papioane), SRL sau PFA? Mentionez ca nu detin vreun certificat atestat pentru asta. Am nevoie de vreo atestare ? Care ar fi CAEN-ul pe care ar trebui sa il aleg? Eu doresc sa le promovez pe internet(retele de socializare), insa momentan nu doresc sa imi deschid un magazin online. Multumesc.

Raspuns: Va multumesc mult!... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 09 Iunie 2014 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X