email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum procedam privind gestiunea la un transfer de marfa?

transfer marfadocumentereceptiebunurinirgestiuneavizul de expediere

In analiza de mai jos se ia in calcul situatia in care se face transfer de marfa de la o unitate la alta, iar gestiunea se tine valoric. Transferul se face pe baza avizului de expediere completat in 3 exemplare:

1 exemplar ramane la gestiune care transfera marfa ( se descarca pe baza avizului)
1 exemplat la gestiune care primeste marfa ( se incarca in gestiune )
1 exemplar la contabilitate (pentru inregistrarea in contabilitatea. )

Vom stabili astfel daca intocmim Nota de receptie sau daca incarcareain gestiune se poate face pe baza avizului de insotire a marfii.

Nota: pretul de vanzare nu se modifica.

Mentionam ca potrivit punctului  1.a) din   Ordinul 3512/2008 privind documentele financiar contabile Nota de receptie si constatare de diferente serveste ca:
- document pentru receptia bunurilor aprovizionate;
-document justificativ pentru incarcare in gestiune;
-document justificativ de inregistrare in contabilitate.

De asemenea, la punctul  1. b) Ordinul 3512/2008 mentioneaza ca Nota de receptie si constatare de diferente se foloseste ca document de receptie obligatoriu numai in cazul bunurilor materiale cuprinse intr-o factura sau aviz de insotire a marfii, care fac parte din gestiuni diferite.

Prin urmare, chiar daca intocmiti avizul de insotire a marfii in trei exemplare,va incadrati  in prevederile punctului  1.b) mentionat mai sus,prin care bunurile materiale cuprinse in avizul de insotire a marfii fac parte din gestiuni distincte,de aceea este necesar sa intocmiti  Nota de receptie si constatare de diferente pentru receptia bunurilor aprovizionate,respectiv pentru incarcare in gestiune.



Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
transfer marfadocumentereceptiebunurinirgestiuneavizul de expediere


Data aparitiei: 12 Iunie 2014

Votati articolul "Cum procedam privind gestiunea la un transfer de marfa?":
Rating:

Nota: 3.75 din 5 din 6 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X