Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Leaseback. Cum facem inregistrarile contabile?

leasinginregistrari contabilecheltuieliamortizareleasebacksecond-hand

In cazul urmator, o societate a achizitionat un autoturism second-hand de la o alta firma din Romania. Va efectua ulterior o operatiune de leaseback in vederea finantarii autoturismului respectiv, astfel: factura catre firma de leasing va avea aceeasi valoare ca factura de achizitie. Tipul leasingului: leasing financiar, pentru o perioada de 36 luni.

Vom vedea care sunt inregistrarile contabile aferente operatiunii de leaseback, inclusiv in ce priveste TVA-ul. Autoturismul este limitat la deducere - 50%.

Potrivit pct. 102 din Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene aprobate prin OMFP 3055/2009
o tranzactie de vanzare a unui activ pe termen lung si de inchiriere a aceluiasi activ in regim de leasing (leaseback) se contabilizeaza in functie de clauzele contractului de leasing, astfel:
 
1. Daca tranzactia de vanzare si inchiriere a aceluiasi activ are ca rezultat un leasing financiar, tranzactia reprezinta un mijloc prin care locatorul acorda o finantare locatarului, activul avand rol de garantie.
 
Entitatea beneficiara a finantarii (locatarul) nu va recunoaste in contabilitate operatiunea de vanzare a activului, nefiind indeplinite conditiile de recunoastere a veniturilor. Activul ramane inregistrat in continuare la valoarea existenta anterior operatiunii de leasing, cu regimul de amortizare aferent.
Operatiunea de finantare va fi evidentiata prin articolul contabil
 
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator


                        512                  =                      167
   "Conturi curente la banci"      "Alte imprumuturi si datorii asimilate"
 
Dobanda si alte costuri ale finantarii, potrivit contractelor incheiate, vor fi inregistrate conform reglementarilor contabile, potrivit contabilitatii pe angajamente.
 
Din punctul de vedere al regimului taxei pe valoarea adaugata, au loc doua operatiuni distincte, respectiv:
 
-  livrarea bunului, efectuata de locatar, si
- operatiunea de leasing, efectuata de locator, pentru care taxa pe valoarea adaugata se evidentiaza potrivit legii;
 
Reflectarea in contabilitate:
    Inregistrarea finantarii:

    512               =                      167
          "Conturi curente la banci"         "Alte imprumuturi si
   datorii asimilate"
 
    In contabilitate se va inregistra TVA aferenta livrarii prin formula contabila:
461                    =                     4427
             “Debitori diversi"                    “TVA colectata"
 
    Evidentierea dobanzii aferente contractului de leasing:

8051
           "Dobanzi de platit"
 

    Inregistrarea facturilor cuprinzand rata scadenta si dobanda:

%                     =                      404
                             "Furnizori de imobilizari"
 167
"Alte imprumuturi si datorii asimilate"
666
    "Cheltuieli privind dobanzile"
 4426
             "TVA deductibila"
 
    Limitarea dreptului de deducere a TVA:
 
635                   =                      4426                                              
 "Cheltuieli cu alte impozite,                  "TVA deductibila"
  taxe si varsaminte asimilate"
 

    Diminuarea dobanzii de plata:

 
8051
                                      "Dobanzi de platit"
 

    Inregistrarea amortizarii lunare:

 
                        6811                =                      2813
    "Cheltuieli de exploatare privind  "Amortizarea instalatiilor,
          amortizarea imobilizarilor"                 mijloacelor de transport,
                                                              animalelor si plantatiilor"
 
In mod similar se inregistreaza toate operatiunile pana la sfarsitul perioadei de leasing.
 
2. Daca tranzactia de vanzare si inchiriere a aceluiasi activ are ca rezultat un leasing operational, entitatea vanzatoare contabilizeaza o tranzactie de vanzare, cu inregistrarea scoaterii din evidenta a activului si a sumelor incasate sau de incasat si a taxei pe valoarea adaugata pentru operatiunile taxabile, conform prevederilor legale.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
leasinginregistrari contabilecheltuieliamortizareleasebacksecond-hand

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 11 Septembrie 2014


Votati articolul "Leaseback. Cum facem inregistrarile contabile?":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cost achizitie cladire

Intrebare: O firma achizitioneaza o cladire prin intermediul unui credit bancar. As vrea sa stiu daca comisioanele ocazionate de acordarea creditului intra in costul de achizitie? Dar onorariul notarului si taxele cadastrale?

Raspuns: Multumesc. Am citit si eu ordinul, insa aveam o dilema referitor la interpretarea acestui articol....... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 11 Septembrie 2014 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Decontarea transportului. Care sunt documentele justificative?

    • Multe societati au nelamuriri in ceea de priveste decontarea transportului efectuat de salariati cu masina proprie pentru deplasarea la si de la locul de munca. Expertul nostru ne va ajuta sa aflam care sunt documentele justificative ce stau la baza decontului lunar si cat este deductibil din punct de vedere fiscal la calculul impozitului pe profit.   Documentele justificative pentru decontarea transportului: raspunsul specialistului...» citeste mai departe aici

  • Este oficial! Schimbare MARE in sistemul ajutoarelor sociale. De cand intra in vigoare?

    • Ordonanta de urgenta nr. 96/2018 privind prorogarea unor termene, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 963 din 14 noiembrie 2018. Prin Legea nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificarile ulterioare, a fost instituit un nou beneficiu de asistenta sociala prin consolidarea ajutorului social, a alocatiei pentru sustinerea familiei si a ajutorului pentru incalzirea locuint...» citeste mai departe aici

  • Stii cum se aplica noua cota de TVA? Toate dificultatile majore explicate pentru contabili

    • Incepand cu data de 1 noiembrie, se aplica cota de 5% pentru servicii de cazare, restaurant si catering si utilizarea facilitatilor sportive prin O.U.G. nr. 89/2018, publicata in Monitorul Oficial nr. 854 din 9 octombrie 2018. Nici nu a intrat bine in vigoare legea ca contabilii deja au inceput sa se confrunte cu primele capcane ale ei. Una dintre cele mai mari dificultati are legatura cu modul in care se aplica TVA-ul pentru preparatele servite la restaurant si cel...» citeste mai departe aici

  • Proiect de lege privind emiterea de moneda electronica, in dezbatere la MFP

    • MFP (Ministrul Finantelor Publice) a publicat marti, in dezbatere publica, un proiect de lege privind emiterea de moneda electronica. Activitatea de emitere de moneda electronica este reglementata la nivelul Uniunii Europene prin Directiva 2009/110/CE privind accesul la activitate, desfasurarea si supravegherea prudentia...» citeste mai departe aici

  • Compact S, casa de marcat de dimensiunea unui telefon mobil

    • Daca aveti o afacere si inca nu ati schimbat vechea casa de marcat cu noul model cu jurnal electronic, ar trebui sa va grabiti pentru ca amenzile pentru nerespectarea noilor reglementari sunt intre 8.000 si 10.000 lei. Cele mai multe companii cauta un dispozitiv fiscal portabil care sa nu ocupe prea mult spatiu, dar sa aiba dotari tehnice de ultima ora. ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016