email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Retur marfa livrata si incasata. Ce document justificativ e necesar la restituirea incasarii?

retur marfachitantadocumenteclienttranzactieomef 3512sumanumerar



Urmeaza sa stabilim daca pentru o factura de retur marfa catre client se solicita clientului sa emita chitanta pentru suma incasata sau daca firma emite chitanta cu minus.

Potrivit Normelor specifice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile aprobate prin OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabile, formularul "Chitanta" (cod 14-4-1)  serveste ca document justificativ pentru depunerea unei sume in numerar la casieria unitatii. Chitanta se intocmeste in doua exemplare, pentru fiecare suma incasata, de catre casierul unitatii si se semneaza de acesta pentru primirea sumei.

Prin urmare, chitanta nu poate servi ca document justificativ pentru plata vreunei sume din casierie si nici nu poate fi intocmita cu semnul "minus" intrucat acest semn are semnificatia unei corectii, iar conform pct. 11 din Normele de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile aprobate prin acelasi OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabile nu se admit corecturi la documentele pe baza carora se primeste, se elibereaza ori se justifica numerarul.

Ca atare, la plata sumei catre client in urma anularii tranzactiei prin returul marfii initial livrate si incasate, clientul va fi cel care emite chitanta intrucat el incaseaza suma.

Daca clientul nu doreste sau nu poate emite chitanta, eliberarea sumei din casierie se poate face pe baza formularului "Dispozitie de plata/incasare catre casierie" (cod 14-4-4). In conformitate cu normele initial amintite, formularul va fi utilizat ca dispozitie de plata catre casierie, in vederea achitarii in numerar a unor sume,  cand nu exista alte documente prin care se dispune plata.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
retur marfachitantadocumenteclienttranzactieomef 3512sumanumerar


Data aparitiei: 18 Septembrie 2014

Votati articolul "Retur marfa livrata si incasata. Ce document justificativ e necesar la restituirea incasarii?":
Rating:

Nota: 4.21 din 5 din 12 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X