Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Renovare sediu social. Care sunt inregistrarile contabile si ce tratament fiscal se aplica?

renovare sediu socialobiecte de inventarinregistrari contabileinvestitiifurnizori


In cazul urmator, o societate decide sa renoveze sediul social incepand cu luna octombrie 2013. Pana in luna octombrie 2014 au fost achizionate obiecte sanitare si materiale care au fost utilizate in renovare. Au fost inregistrate astfel: 231=401.

A fost incheiat cu o societate un contract privind lucrari de amenajare pentru apartament. In luna noiembrie 2013 a fost achitat un avans pentru inceprea lucrarilor pentru care s-a primit factura, iar in luna decembrie s-a primit factura finala de la prestatorul de servicii, insa nu a fost semnat procesul-verbal de finalizare a lucrarilor.

Vom vedea cum se procedeaza cu inregistrarea materialelor, obiectelor sanitare, care au fost inregistrate in contul 231 si cum se inregistreaza factura fiscala primita de la prestatorul de amenajari. Totodata, vom vedea daca aceste lucrari sunt investitii sau reparatii.

Potrivit pct. 7 lit d) din Normele metodologice de aplicare a Legii 15/1994, sunt asimilate mijloacelor fixe si se supun amortizarii investitiile efectuate la mijloacele fixe pentru imbunatatirea parametrilor tehnici initiali, in scopul modernizarii, si care majoreaza valoarea de intrarea a acestora.
 
Cheltuielile efectuate la mijloacele fixe in scopul modernizarii acestora trebuie sa aiba urmatoarele efecte:
 - sa imbunatateasca efectiv performantele mijloacelor fixe fata de parametrii functionali stabiliti initial;
 - sa asigure obtinerea de venituri suplimentare fata de cele realizate cu mijloacele fixe initiale.
 
La capitolul III. Alte precizari din HG 2139/2004, privind aprobarea Catalogului privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe se mentioneaza:

Investitiile efectuate la mijloacele fixe sub forma cheltuielilor ulterioare trebuie sa aiba ca efect imbunatatirea parametrilor tehnici initiali ai acestora si sa conduca la obtinerea de beneficii economice viitoare.

Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Contabilitatea microintreprinderilor
Contabilitatea microintreprinderilor


 
Obtinerea de beneficii se poate realiza fie direct prin cresterea veniturilor, fie indirect prin reducerea cheltuielilor de intretinere si functionare.
 
In cazul cladirilor, investitiile efectuate trebuie sa asigure protectia valorilor umane si materiale si imbunatatirea gradului de confort si ambient sau reabilitarea si modernizarea termica a acestora.
 
Amortizarea acestor investitii se face fie pe durata normala de utilizare ramasa, fie prin majorarea duratei normale de utilizare cu pana la 10% sau in cazul institutiilor publice pana la 20%. Daca cheltuielile ulterioare se fac dupa expirarea duratei normale, se va stabili o noua durata normala de catre o comisie tehnica sau expert tehnic independent.
 
Cheltuielile care se fac la mijloacele fixe ce au ca scop restabilirea starii initiale sunt considerate cheltuieli de reparatii.
 
Din cuprinsul acestor articole , se retine ca in categoria reparatiilor efectuate se incadreaza lucrarile de zugraveli, tencuieli, precum si orice alta lucrare in care au fost inlocuite materiale, piese, etc. existente cu altele noi.
 
Daca s-a adaugat ceva care nu a existat inainte ex.faianta, gresie, etc acestea reprezinta lucrari de modernizare.
 
Daca insa, investitiile efectuate reprezinta cheltuieli cu reparatii curente , intrucat au avut ca scop restabilirea starii initiale  a cladirii acestea pot fi incadrate ca cheltuieli cu reparatii ale perioadei, conform prevederilor de la pct. 107 din OMFP 3055/2009 reglementari contabile conforme cu directivele europene, cu modificarile ulterioare.

Va recomandam ca, prin manualul de politici contabile proprii, sa stabiliti criterii de departajare intre cheltuielile curente si modernizari.
 
La pct. 54 alin. (1) din Normele metodologice date in aplicarea art. 253 din Codul fiscal, se stipuleaza ca, prin lucrari de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere, astfel cum sunt mentionate la art. 253 alin. (3^1) din Codul fiscal, se intelege acele lucrari care au ca rezultat cresterea valorii cladirii respective cu cel putin 25%,  acest articol se refera chiar la cladiri luate cu chirie.

Acestea sunt prevederile legale in legatura cu incadrarea cheltuileilor efectuate reprezentand transformari/ modernizari sau reparatii curente.
 
Conform art. 3 alin. (2) din Legea 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat in active corporale si necorporale - republicata - cu modificarile si completarile ulterioare sunt definite mijloacele fixe ca fiind obiectul sau complexul de obiecte ce se utilizeaza ca atare si indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:

a)are o valoare de intrare mai mare decit limita stabilita prin hotarire a Guvernului.
Aceasta valoare poate fi actualizata anual, in functie de indicele de inflatie;
b)are o durata normala de utilizare mai mare de un an.
La alin. (3) se mentioneaza ca "pentru obiectele care sunt folosite in loturi, seturi sau care formeaza un singur corp, la incadrarea lor ca mijloace fixe se are in vedere valoarea intregului corp, lot sau set."
De asemnea, potrivit art. 24 alin. (2)  din Codul fiscal

"(2) Mijlocul fix amortizabil este orice imobilizare corporala care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:
a) este detinut si utilizat in productia, livrarea de bunuri sau in prestarea de servicii, pentru a fi inchiriat tertilor sau in scopuri administrative;
b) are o valoare fiscala mai mare decat limita stabilita prin hotarare a Guvernului, la data intrarii in patrimoniul contribuabilului;
c) are o durata normala de utilizare mai mare de un an."

Valoarea de intrare fiscala a mijloacelor fixe asa cum a fost stabilita prin HG 276/2013 este de 2500 lei fara TVA.
Monografie contabila:
1) In cazul in care lucrarile efectuate sunt de natura reparatiilor curente:
a) Cheltuieli cu reparatii:
 % 401 " Furnizori"
611 ‘Cheltuieli cu reparatiile"
4426" Tva deductibila"

b) Achizitia mijloace fixe, valoare de intrare mai mare sau egala cu 2500 lei
% 404 "Furnizori de imobilizari"
214 "Mobilier, aparatura birotica…"
4426" Tva deductibila"
c) Achzitia obiectelor de inventar, valoare de intrare mai mica de  2500 lei
% 401 " Furnizori"
303 "Obiecte de inventar"
4426" Tva deductibila"
 
2) Transformare/modernizare spatiu inchiriat:
a)  inregistrari contabile pentru investitiile efectuate in regie proprie:

1. Achizitia materiilor prime, a materialelor  auxiliare si a altor materiale consumabile:

%        =        401
                         "Furnizori"
301
"Materii prime"
3021
 "Materiale auxiliare"
3028
 "Alte materiale consumabile"
4426
  "TVA deductibila"

2. Consum materii prime si  materiale, conform bonurilor de cosnum:

                                          601        =        301
"Cheltuieli cu materiile prime"    "Materii prime"

                                                 6021        =        3021
 "Cheltuieli cu materialele auxiliare"  "Materiale auxiliare"

                                       6028        =        3028
    "Cheltuieli cu alte materiale   "Alte materiale consumabile"
              consumabile"

3. Alte cheltuieli:

                         6xx        =        4xx
 Conturi de cheltuieli             Terti

4. Inregistrarea investitiei neterminate la sfarsitul primei perioade:

                     231                        =                 722
       "Imobilizari corporale            "Venituri din productia de
         in curs de executie"                 imobilizari corporale"

In fiecare din perioadele urmatoare se inregistreaza cheltuielile dupa natura lor iar la sfarsitul fiecarei perioade se inregistreaza investitia neterminata, conform modelului mai sus redat.

Receptia finala si darea in folosinta a obiectivului de investitii:

                               212        =        231
                  "Constructii"        "Imobilizari corporale
                                                       in curs de executie"     

In situatia in care investitiile sunt realizate de catre terti acestea se vor inregistra cu ajutorul contului 231 -"Imobilizari corporale in curs de executie", astfel:

Inregistrarea imobilizarilor corporale in curs de executie:

%        =        404
                           "Furnizori de imobilizari"
 231
"Imobilizari corporale in
  curs de executie"
  4426
   "TVA deductibila"

Achitarea datoriilor catre constructor:

                                           404        =        5121
             "Furnizori de imobilizari"        "Conturi la banci in lei"
    
Darea in exploatare a obiectivului de investitii:


              212        =                       231
   "Constructii"                "Imobilizari corporale in
                                             curs de executie"
b) Obiectele de inventar si mijloacele fixe se vor inregistra conform descrierii de la punctul 1) lit. b) si c).


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
renovare sediu socialobiecte de inventarinregistrari contabileinvestitiifurnizori

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 13 Ianuarie 2015


Votati articolul "Renovare sediu social. Care sunt inregistrarile contabile si ce tratament fiscal se aplica?":
Rating:

Nota: 4.21 din 5 din 7 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Dovada distributiei de reviste

Intrebare: Buna ziua !

Institutia noastra publica a incheiat un Acord de parteneriat cu o Fundatie culturala care se ocupa de editarea unei reviste de cultura, precum si un Contract de prestari servicii de tipografie
cu o societate care tipareste acea revista, şi un Contract de prestari servicii pentru distribuire cu o alta firma.
Revistele urmau sa se distribuie la profesorii din scoli si licee.
Slariatul institutiei noastre care a fost numit responsabil pentru aceasta actiune si care se ocupa de tot, a predat revistele la directorii de scoli si licee, pentru profesorii de limba romana,
in baza unui Proces verbal de predare primire.

Colega de la Achizitii mi-a spus ca nu trebuie platit distribuitorul
decat dupa ce se face dovada distribuirii revistelor,
iar pentru acest lucru colegul responsabil
ar fi trebuit sa prezinte institutiei noastre un PV
care sa indice nominal persoanele beneficiare
precum si semnatura acestora.

Va rog frumos sa ma ajutati cu un sfat
si sa imi spuneti:
- cum se poate face dovada distribuirii revistei ?
- odata ce s-a predat, de ex., toate numerele de 40 de reviste
la scoli, iar beneficiarii erau in mod clar profesorii de limba romana,
trebuia sa se faca neaparat tabelul nominal cu semnaturi
ale beneficiarilor ? Sau este suficient ca s-a precizat ca
directorii de scoli sa predea revistele la aceasta categorie de profesori ?



Raspuns: Va rog respectuos sa ma sfatuiti cum ar putea sa se faca justificarea distributiei cu titlu gratuit...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 13 Ianuarie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Decontarea transportului. Care sunt documentele justificative?

    • Multe societati au nelamuriri in ceea de priveste decontarea transportului efectuat de salariati cu masina proprie pentru deplasarea la si de la locul de munca. Expertul nostru ne va ajuta sa aflam care sunt documentele justificative ce stau la baza decontului lunar si cat este deductibil din punct de vedere fiscal la calculul impozitului pe profit.   Documentele justificative pentru decontarea transportului: raspunsul specialistului...» citeste mai departe aici

  • Este oficial! Schimbare MARE in sistemul ajutoarelor sociale. De cand intra in vigoare?

    • Ordonanta de urgenta nr. 96/2018 privind prorogarea unor termene, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 963 din 14 noiembrie 2018. Prin Legea nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificarile ulterioare, a fost instituit un nou beneficiu de asistenta sociala prin consolidarea ajutorului social, a alocatiei pentru sustinerea familiei si a ajutorului pentru incalzirea locuint...» citeste mai departe aici

  • Stii cum se aplica noua cota de TVA? Toate dificultatile majore explicate pentru contabili

    • Incepand cu data de 1 noiembrie, se aplica cota de 5% pentru servicii de cazare, restaurant si catering si utilizarea facilitatilor sportive prin O.U.G. nr. 89/2018, publicata in Monitorul Oficial nr. 854 din 9 octombrie 2018. Nici nu a intrat bine in vigoare legea ca contabilii deja au inceput sa se confrunte cu primele capcane ale ei. Una dintre cele mai mari dificultati are legatura cu modul in care se aplica TVA-ul pentru preparatele servite la restaurant si cel...» citeste mai departe aici

  • Proiect de lege privind emiterea de moneda electronica, in dezbatere la MFP

    • MFP (Ministrul Finantelor Publice) a publicat marti, in dezbatere publica, un proiect de lege privind emiterea de moneda electronica. Activitatea de emitere de moneda electronica este reglementata la nivelul Uniunii Europene prin Directiva 2009/110/CE privind accesul la activitate, desfasurarea si supravegherea prudentia...» citeste mai departe aici

  • Compact S, casa de marcat de dimensiunea unui telefon mobil

    • Daca aveti o afacere si inca nu ati schimbat vechea casa de marcat cu noul model cu jurnal electronic, ar trebui sa va grabiti pentru ca amenzile pentru nerespectarea noilor reglementari sunt intre 8.000 si 10.000 lei. Cele mai multe companii cauta un dispozitiv fiscal portabil care sa nu ocupe prea mult spatiu, dar sa aiba dotari tehnice de ultima ora. ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016