Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Arhivarea documentelor pentru contabilitatea in partida simpla. Cat trebuie pastrate dupa noile prevederi din martie?

Arhivarepastrare documentecontabilitatea in partida simplaOMFP 170/2015documentele justificative5 ani

Odata cu intrarea in vigoare a OMFP 170/2015 la 1 martie 2015, se aplica noi prevederi in ce priveste arhivarea registrelor de contabilitate si a documentelor justificative necesare in conducerea contabilitatii in partida simpla.

Prin urmare, s-a modificat termenul legal de pastrare a documentelor utilizate de catre persoanele care conduc contabilitatea in partida simpla.

Astfel, documentele justificative vor fi pastrate doar cinci ani, fata de termenul initial de zece ani, conform vechilor reglementari, informeaza si AvocatNet.ro, exceptie facand statele de salarii care se pastreaza pe o perioada de 50 de ani.

De asemenea, atentioneaza aceeasi sursa, documentele justificative care atesta provenienta unor bunuri cu durata de utilizare mai mare de cinci ani se pastreaza pe perioada de utilizare a bunurilor.


Despre noile reglementari aduse de Ordinul 170/2015 am mai scris AICI si AICI. Click pentru a consulta informatii complete privind prevederile aplicabile de la 1 martie.

Registrul-jurnal de incasari si plati si Registrul-inventar se pastreaza zece ani, conform prevederilor din Anexa OMFP 170/2015.

Redam mai jos noile prevederi cuprinse in  CAPITOLUL IV al Anexei, referitor la arhivarea si pastrarea documentelor financiar-contabile

1. Persoanele care conduc contabilitatea in partida simpla au obligatia sa pastreze in arhiva lor registrele de contabilitate si documentele justificative care au stat la baza evidentierii operatiunilor economico-financiare in contabilitatea in partida simpla.

2. Termenul de pastrare a Registrului-jurnal de incasari si plati (cod 14-1-1/b) si a Registrului-inventar (cod 14-1-2/b) este de 10 ani.

3. Documentele justificative utilizate de persoanele care conduc contabilitatea in partida simpla se pastreaza pe o perioada de 5 ani, cu exceptia statelor de salarii care se pastreaza 50 de ani.

4. Documentele justificative care atesta provenienta unor bunuri cu durata de utilizare mai mare decat perioada prevazuta la pct. 3 se pastreaza pe perioada de utilizare a bunurilor.

5. Arhivarea documentelor financiar-contabile se face cu respectarea urmatoarelor reguli:

- documentele se grupeaza in dosare care se numeroteaza;

- gruparea documentelor in dosare se face cronologic si sistematic, in cadrul fiecarui an la care se refera acestea;

- dosarele continand documente financiar-contabile se pastreaza in spatii amenajate in acest scop, asigurate impotriva degradarii, distrugerii sau sustragerii, dotate cu mijloace de prevenire a incendiilor.

6. Arhivarea electronica a documentelor financiar-contabile se face cu respectarea conditiilor prevazute de Normele metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar- contabile, aprobate prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 3.512/2008, cu completarile ulterioare.

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Arhivarepastrare documentecontabilitatea in partida simplaOMFP 170/2015documentele justificative5 ani

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 20 Aprilie 2015


Votati articolul "Arhivarea documentelor pentru contabilitatea in partida simpla. Cat trebuie pastrate dupa noile prevederi din martie?":
Rating:

Nota: 3.68 din 5 din 17 voturi


Alte articole publicate in data de 20 Aprilie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X