Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Cheltuieli lipsa marfa alimentara neimputabila. Se impoziteaza?

cheltuieli lipsa marfalipsa neimputabilacod fiscalinventarierestoc de marfaimpozit pe venit

In situatia in care o societate (magazin - comert produse alimentare) inregistreaza o lipsa neimputabila, aceasta se impoziteaza?

In cazul unui raspuns afirmativ, care sunt documentele care trebuie intocmite?

Conform prevederilor art. 21, alin. (1) din Codul fiscal cheltuielile inregistrate de o societate sunt considerate deductibile daca sunt efectuate in scopul realizarii de venituri sau daca sunt prevazute in alte acte normative in vigoare.

Lipsa unor stocuri de marfa alimentare poate fi constatata daca a existat un furt, daca produsele nu au fost depozitate corespunzator si s-au degradat, daca acestea  au scazut in greutate ca urmare a unor procese naturale etc.

In functie de modul in care aceste stocuri au scazut (sunt lipsa) si cheltuielile sunt deductibile sau nu.

Constatarea minusurilor se face prin inventariere, operatie care se deruleaza in baza prevederilor Omfp nr. 2861/2009 privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii.

In urma inventarierii marfurilor de catre comisia de inventariere, aceasta constata degradarea unor stocuri sau lipsa efectiva.

Daca este vorba de o scadere a cantitatilor din motive naturale sunt aplicabile prevederile HG nr. 831/2004 pentru aprobarea Normelor privind limitele admisibile de perisabilitate la marfuri in procesul de comercializare.

Perisabilitatile  reprezinta acele scazamintele care se produc in timpul transportului, manipularii, depozitarii si desfacerii marfurilor. Procesul are loc ca urmare a unor transformari naturale cum sunt uscarea, evaporarea, volatilizarea, pulverizarea, hidroliza, racirea, inghetarea, topirea, oxidarea, aderarea la peretii vagoanelor sau vaselor in care sunt transportate, descompunerea, scurgerea, imbibarea, ingrosarea, imprastierea, faramitarea, spargerea si inclusiv procesele de fermentare sau alte procese biofizice.

Nu sunt considerate perisabilitati pierderile tehnologice precum si cele produse prin neglijenta sau imputabile persoanelor vinovate, sustragerile sau pierderile determinate de cauze de forta majora.

In ceea ce priveste tipurile de documente ce trebuiesc intocmite, acestea pot fi adaptate in functie de necesitatile proprii, in sensul micsorarii sau maririi acestuia, iar numarul de exemplare poate fi mai mare atunci cand se considera oportun.

Formularele, asa cum sunt reglementate acestea prin Omef nr. 3512/2008 privind documentele financiar contabile se pot tipari fata si verso, sau numai fata, in functie de specificul activitatii, de utilizarea tehnicii de calcul la intocmirea acestora sau tipul de hartie folosit. Acestea pot fi: raportul de gestiune completat pana la momentul inventarierii, decizia de inventariere, procesul verbal de inventariere, listele de inventariere.

Daca este vorba de minusuri constatate in procesul de depozitare se intocmesc liste de inventariere distincte (varianta simplificata - cod 14-3-12/b), care se preiau, in listele de inventariere (cod 14-3-12).

In cazul in care evidenta de gestiune o tineti dupa metoda global-valorica, lista de inventariere (cod 14-3-12/a) are rolul de stabilire a diferentelor valorice in minus.

Informatiile sunt consemnate si in procesul verbal de inventariere impreuna cu masurile propuse de regularizare si inregistrare a pierderilor aprobat de conducerea societatii.

            Pe baza constatatrilor comisiei de inventariere si a procesului verbal de inventariere aprobat,  marfurile expirate  se scad din gestiune. Societatea inregistreaza in contabilitate si in evidenta operativa stocurile constatate lipsa astfel incat cantitatile scriptice ale stocurilor sa corespunda cu cele faptice, iar valoarea constatata la inventariere sa reprezinte valoarea inregistrata in contabilitate.

Iregistrarea minusurilor se face:

            607                             =                                  371
"Cheltuieli privind marfurile"                                   " Marfuri"
 
In cazul in care este vorba de comert cu amanuntul, in care evidenta marfurilor se tine global-valoric, descarcarea gestiunii de face cu ajutorul coeficientului K, asa cum se procedeaza si la descarcarea de gestiune cand se vand stocurile.

Inregistrarea minusului se face:

%                    =                     371
607                                        "Marfuri"
"Cheltuieli privind marfurile"
378
"Diferente de pret la marfuri"
4428
"TVA neexigibila"    
 
In cazul in care minusurile nu sunt imputabile, se va face o mentiune in procesul verbal privind cauzele pentru care lipsurile nu se pot imputa.

Cheltuielile privind stocurile constatate lipsa si neimputabile sunt deductibile la calculul impozitului pe profit numai daca se incadreaza in limitele de perisabilitate aplicabile. In alte cazuri nu sunt considerate ca sunt efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Ionescu, expert contabil si auditor


 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cheltuieli lipsa marfalipsa neimputabilacod fiscalinventarierestoc de marfaimpozit pe venit

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 07 Mai 2015


Votati articolul "Cheltuieli lipsa marfa alimentara neimputabila. Se impoziteaza?":
Rating:

Nota: 4.83 din 5 din 3 voturi


Alte articole publicate in data de 07 Mai 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Descarcati Declaratia 112 - Ultima versiune valabila 2019 - Stare D112

    • UPDATE in  12 noiembrie 2019. ANAF a adus o noua actualizare, in data de 11 noiembrie, PDF-ului inteligent necesar pentru generarea Declaratiei 112 - declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun din 01.10.2019 nr. 3063/1376/1430/2019, valabil incepand cu 01.07.2019.   Ultimele modificari adu...» citeste mai departe aici

  • VIDEO Salariul minim va fi majorat de la 1 ianuarie 2020, dar dupa realizarea unei analize de impact

    • Ludovic Orban, premierul Romaniei, a avut o intalnire, luni, cu ministrul Finantelor, Florin Citu, si ministrul Muncii, Violeta Alexandru, la Palatul Victoria. Tema intrevederii de la ora 10:00 a fost cresterea salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata.   Din declaratia de presa a lui Ionel Danca, seful Cancelariei prim-ministrului, reiese ca salariul minim va creste de la 1 ianuarie 2020. In timpul sedintei de lucru a fost analizata propun...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 760/2019. Firmele vor fi obligate sa afiseze pe usa placheta ANPC in caz de activitate oprita

    • Prin Ordinul ANPC nr. 760/2019, publicat in Monitorul Oficial nr. 911 din 12 noiembrie 2019, a fost introdusa o noua obligatie pentru firme.   Documentul face referire la obligatia operatorilor economici de a afisa pe usa de acces sau la intrarea in locatia unde isi desfasoara activitatea/punctul de lucru placheta cu masurile de oprire temporara dispuse de catre organele de control ale Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, publicat in MOF 911/1...» citeste mai departe aici

  • Schema oficiala ANAF: Taxarea cu TVA a vanzarilor la distanta

    • Reprezentantii DGRFP Brasov au elaborat recent o schema a taxarii cu TVA in cazul vanzarilor la distanta. Potrivit materialului realizat de ANAF, vanzarea la distanta este o livrare de bunuri care sunt expediate sau transportate dintr-un stat membru in alt stat membru de catre furnizor sau de alta persoana in numele acestuia catre un cumparator persoana impozabila care efectueaza numai livrari de bunuri sau prestari de servicii pentru care taxa nu este deductibila s...» citeste mai departe aici

  • Garantia de conformitate versus garantia comerciala. Care sunt indatoririle unei societati

    • Cunosti diferenta dintre garantia de conformitate si garantia comerciala? Una dintre acestea este obligatorie pentru societatile din Romania, daca comercializeaza produse, iar cealalta este optionala.   Dezbatem mai jos cazul unei societati care, in baza unui contract incheiat cu un client, a stabilit o perioada mai mare de garantie decat cea standard. Este important de precizat ca atat furnizorul, cat si clientul sunt persoane juridice romane platitoare...» citeste mai departe aici

  • Ordinul nr. 400/2019 – modificari legislative in sfera jocurilor de noroc

    • In Monitorul oficial nr 897 din 6 noiembrie 2019 a fost publicat Ordinul Oficiului National pentru Jocuri de Noroc nr. 400/2019. Prin acest act normativ se aproba modelul de decizie referitoare la obligatiile bugetare accesorii reprezentand dobanzi si penalitati de intarziere, procedura privind modalitatea de notificare a operatorilor economici - organizatori de jocuri de noroc licentiati si modelul de instiintare de plata pentru contributia anuala prevazuta la art. 10 alin. (4) ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X