Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Incasarea ratelor si emiterea bonurilor fiscale. Cum tratam contractele mai vechi?

bonul fiscalincasarea ratelorcasa de marcatratabon fiscalplata in ratepopulatie

Cum procedam in cazul unor contracte incheiate in rate in 2007 cu persoane fizice? Exista obligatia de a emite bon fiscal sau chitanta?

Art. 1) alin. (1) din OUG 28/1999 prevede in mod imperativ:
 
"Art. 1
(1) Operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale."
 
La art. 2) din aceeasi ordonanta sint prevazute, in mod limitativ, citeva situatii exceptate de la utilizarea casei de marcat.

Intre aceste exceptii nu se mai regaseste prevederea referitoare la situatia in care contravaloarea bunurilor nu era incasata intergral la momentul livrarii bunurilor. Aceasta exceptie a fost abrogata incepind cu data de 03 septembrie 2007, prin OG 47/2007.
 
Asadar, acum nu mai exista nici o exceptie de la emiterea bonului fiscal, nici chiar in cazul vinzarii de bunuri cu plata in rate.

Insa, din pacate, normele aferente nu au fost actualizate, existind in continuare, in normele de aplicare a OUG 28/1999, prevederi referitoare la bunurile livrate cu plata in rate pentru care nu se emite bonul fiscal, prevederi care nu se mai aplica, fiind abrogate din ordonanta.
 

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili


La vinzarea cu plata in rate, chiar si in conditiile in care contractele provin din anul 2007, pentru incasarea contravalorii fiecarei rate se va emite bon fiscal.

Conform art. 4 alin. (1) din OUG 28/1999, bonul fiscal trebuie sa cuprinda un minim de informatii, astfel:

"(1) Bonul fiscal este documentul emis de aparatul de marcat electronic fiscal care trebuie sa cuprinda cel putin: denumirea si codul de identificare fiscala ale operatorului economic emitent; adresa de la locul de instalare a aparatului de marcat electronic fiscal; logotipul si seria fiscala ale aparatului; numarul de ordine; data si ora emiterii; denumirea fiecarui bun livrat sau serviciu prestat; pretul sau tariful unitar; cantitatea; valoarea pe fiecare operatiune, inclusiv taxa pe valoarea adaugata, cu indicarea cotei de taxa; valoarea totala a bonului, inclusiv taxa pe valoarea adaugata; valoarea totala a taxei pe valoarea adaugata pe cote de taxa, cu indicarea nivelului de cota; valoarea totala a operatiunilor scutite de taxa pe valoarea adaugata, precum si valoarea altor taxe care nu se cuprind in baza de impozitare a taxei pe valoarea adaugata, daca este cazul."

Acest aspect releva faptul ca, pe linga aceste elemente obligatorii, bonul fiscal poate sa cuprinda elemente referitoare la ratele incasate, respectiv: numarul si data facturii cu care au fost livrate bunurile initial, in locul denumirii bunului livrat se va mentiona "rata", precum si suma incasata cu titlu de rata.

Asadar, in nici un caz nu trebuie emisa chitanta, in loc de bonul fiscal, pentru ratele incasate.
De altfel, potrivit art. 10 punctul 1 lit. c), neemiterea bonului fiscal pentru incasarea ratelor constituie contraventie si se sanctioneaza conform prevederilor art. 11 lit. e) din OUG 28/1999.

Trebuie retinut faptul ca atunci cind s-a facut livrarea initiala a bunului ce urma sa fie achitat in rate si, implicit, facturarea sa, dupa data de 03 sepembrie 2007, nu trebuia emis un bon fiscal pentru contravaloarea integrala a bunului respectiv, deoarece suma respectiva nu reflecta incasarea in numerar efectiva, iar raportul Z ar fi fost diferit fata de suma corecta incasata si evidentiata in sertarul casei de marcat la acel moment.

Daca livrarea bunului ce urma sa fie achitat in rate si, implicit, emiterea facturii s-au facut inainte de data de 03 septembrie 2007, pina la data de 03 septembrie trebuia emisa chitanta pentru fiecare rata incasata, iar dupa data de 03 septemebrie 2007 trebuia emis bon fiscal pentru fiecare rata, bon care contine si elementele mentionate mai sus.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Otilia-Mihaela Roman, expert contabil si consultant fiscal

 

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
bonul fiscalincasarea ratelorcasa de marcatratabon fiscalplata in ratepopulatie

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 11 Iunie 2015


Votati articolul "Incasarea ratelor si emiterea bonurilor fiscale. Cum tratam contractele mai vechi?":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Plata accize - plus de inventar

Intrebare: O societate Statie GPL trebuie sa plateasca accize daca inregistreaza plus de inventar?
Mentionez ca societatea nu este platitoare de accize.

Raspuns: Daca societatea nu este platitoare de accize, cum se declara acciza?... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 11 Iunie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X