Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Lichidare societate. Ce inregistrari contabile sunt obligatorii?

lichidare societatebilantul: anafinregistrari contabilesumeradiere

In randurile urmatoare, subiectul il reprezinta o societate infiintata in 1994 care avut activitatea suspendata in ultimii 6 ani. Asociatul unic a decis sa o radieze si in acest scop se doreste intocmirea bilantului de lichidare.

1. Cum procedam cu formularul pentru bilantul de lichidare;?

2. Care sunt inregistrarile contabile pentru balanta pe 0, avand urmatoarele solduri:
a) Sold creditor ct. 1012 : 200 RON;
b) Sold creditor ct. 1068: 652.21 RON;
c) Sold debitor ct.121 : 195.67 RON;
d) Sold debitor 5121 : 476.17 RON;
e) Sold debitor 5311: 180.37 RON

Din cauza faptului ca firma nu a mai folosit contul bancar de mai bine de 14 ani, acest cont nu mai exista. Banca a furnizat o hartie oficiala prin care precizeaza ca acest cont nu mai exista. Cum se poate inchide suma din balanta, suma ce reflecta o suma inexistenta?

Ce declaratii ar trebui depuse la Finante inainte de bilantul de lichidare, tinand cont ca suspendarea a luat sfarsit in mai si procedurile de radiere au inceput la mijlocul lui iunie?


    Bilantul de lichidare se intocmeste folosind pdf-ul pus la dispozitie de ANAF , cod S1039 pe care il puteti descarca de la adresa : https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Declaratii_R/1039_2014.html


    Suma din contul bancar , pana la inchiderea contului, a acoperit probabil cheltuieli generate de comisioane administrare cont si alte comisioane bancare. Daca ati fi obtinut extrasele de cont si le-ati fi inregistrat suma nu ar mai fi existat. De aceea veti inregistra ca pe o corectare a unei erori contabile dintr-un exercitiu precedent :

117 = 5121476.17 lei
 
Distribuiti capitalul social si rezervele asociatilor :
%=456852.21
1012200
1068652.21

Asociatii suporta pierderea curenta si pe cea reportata :

456=%671.84
117476.17
121195.67

Se plateste din caserie diferenta (852.21 – 671.84 = 180.37) asociatilor :
456 = 5311180.37

Incepand de la finalizarea suspendarii si pana la radierea firmei se vor depune toate declaratiile din vectorul fiscal.
In plus , la inceperea lichidarii, dupa ce ati depus prima cerere la ONRC depuneti 010 in care bifati cartusul F
"Randul 1. Dizolvare cu lichidare
Se marcheaza cu "X" in cazul in care se declara inceperea procedurii de lichidare, respectiv
incheierea acesteia si radierea societatii din registrul comerțului.

Dupa publicarea in Monitorul oficial a radierii firmei depuneti 010 marcand cartusul F
"Randul 3.Incetarea activatii

Se marcheaza cu "X" si se inscrie data incetarii activitatii." (desi aceasta informatie este transmisa ANAF de catre ONRC).
Fac mentiunea ca la fiecare Administratie financiara aceasta regula se aplica altfel si este posibil sa nu fie necesara depunerea acestor mentiuni in 010. Dar Normele de completare si depunere ale 010 asa prevad.

Dupa intocmirea Bilantului de lichidare trebuie sa il vizati si la ANAF de unde trebuie sa obtineti certificatul care atesta ca nu aveti datorii catre buget (fara de care nu puteti obtine lichidarea si radierea firmei),

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov, expert contabil

 

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
lichidare societatebilantul: anafinregistrari contabilesumeradiere

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 18 Iunie 2015


Votati articolul "Lichidare societate. Ce inregistrari contabile sunt obligatorii?":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 2 voturi


Alte articole publicate in data de 18 Iunie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X