Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Cum sa aplicati Legea 196/2018 privind asociatiile de proprietari

Comert cu ridicata. Registru de casa si casa de marcat. Care sunt obligatiile punctului de lucru?

Comert cu ridicata. Registru de casa si casa de marcat. Care sunt obligatiile punctului de lucru?
comert cu ridicataregistru de casacasierienumerarplafoanepunct de lucrucasa de marcat

Analiza de azi se opreste asupra cazului unei societati care face comert cu ridicata la unul dintre punctele sale de lucru. Prin urmare, ceea ce ne dorim sa identificam este in ce masura se aplica obligatia ca punctul de lucru sa fie dotat cu registru de casa, inclusiv in cazul in care se face comert cu amanuntul. Poate firma sa aiba registru doar la sediul social? In ce masura un control fiscal poate cere registru de casa la punctul de lucru?

 

Registrul de casa in cazul comertului cu ridicata: raspunsul specialistului

Daca firma dvs. are organizata o singura caserie are obligatia de a avea un singur Registru de casa in care se vor inscrie toate operatiunile in numerar efectuate la toate punctele de lucru, indiferent de forma de comert pe care o desfasoara la acestea (cu ridicata sau cu amanuntul).

Daca punctele de lucru sunt organizate ca sucursale, agentii, reprezentante sau alte asemenea unitati fara personalitate juridica infiintate potrivit legii , atunci acestea vor avea caserie proprie si vor avea propriul Registru de casa.

OMFP 1802/2014:

"ART. 3

(1) Subunitatile fara personalitate juridica, care apartin persoanelor juridice cu sediul in Romania, organizeaza si conduc evidenta contabila proprie, astfel incat aceasta sa permita determinarea informatiilor si a obligatiilor prevazute de lege, iar persoanele juridice carora le apartin sa poata intocmi situatii financiare anuale.

(3) In intelesul prezentului ordin, prin subunitati fara personalitate juridica, care apartin persoanelor juridice cu sediul in Romania, se intelege sucursale, agentii, reprezentante sau alte asemenea unitati fara personalitate juridica, infiintate potrivit legii."

Prin evidenta contabila proprie se intelege si evidenta caseriei, deci obligatia de a avea Registru de casa.

Legea 70/2015
"Art. 7

In cazul persoanelor prevazute la art. 1 alin. (1) care au organizate mai multe casierii, plafoanele prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a) si b) si la art. 4 alin. (1) sunt aplicabile pe fiecare casierie in parte.

Art. 8

Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG
Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG
Institutiile Statului in Control
Institutiile Statului in Control
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda


Sucursalele si alte sedii secundare ale persoanelor juridice, care au casierie proprie si/sau cont deschis la o institutie de credit, aplica in mod corespunzator prevederile prezentului capitol."

Puteti deschide cate un Registru de casa secundar la punctele de lucru, registre care sa se centralizeze la sfarsitul zilei in Registrul de casa al societatii. Nu sunteti insa obligati sa faceti acest lucru decat in conditiile explicate mai sus.

 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov, expert contabil

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
comert cu ridicataregistru de casacasierienumerarplafoanepunct de lucrucasa de marcat

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 24 Aprilie 2018


Votati articolul "Comert cu ridicata. Registru de casa si casa de marcat. Care sunt obligatiile punctului de lucru?":
Rating:

Nota: 3.7 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Trecerea la neplatitor de TVA

Intrebare: Pot depune formularul 096 in orice luna imi convine? Daca de exemplu depun declaratia pe data de 10 martie din ce luna devin neplatitor?

Raspuns: Conform prevederilor art. 152 alin 7 din codul fiscal persoana impozabil? nregistrat? n scopuri de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 24 Aprilie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Declaratia 097 - termen de depunere si instructiuni de completare

    • Aveti nelamuriri in ceea ce priveste modelul si continutul declaratiei 097? Va prezentam mai jos ce reprezinta mai exact acest formular fiscal, ce categorie de contribuabili este vizata, dar si cum trebuie completat fara greseli. Salvati si termenul de depunere ca sa evitati suprizele neplacute pe care le puteti avea ulterior. Ce este declaratia 097? Formularul 097 reprezinta Notificare privind aplicarea/incetarea aplicarii siste...» citeste mai departe aici

  • Proiect ANAF: ce aduce NOU formularul 204 pentru 2019

    • In data de 18 ianuarie 2019, ANAF a publicat un nou proiect de ordin referitor la formularul 204 "Declaratie anuala de venit pentru asocieri fara personalitate juridica si entitati supuse regimului transparentei fiscale".   De ce a fost necesara modificarea formularului 204? Ca urmare a modificarii si completarii titlului IV din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, precum si a normelor metodologice date in aplicarea acest...» citeste mai departe aici

  • Aprobarea Procedurii de actualizare a vectorului fiscal. ANAF anunta modificari!

    • Modificarile realizate de ANAF in ultima perioada inca nu s-au incheiat, ci continua cu una importanta in ceea ce priveste procedura de actualizare a vectorului fiscal. In data de 18 ianuarie 2019, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat un nou proiect de ordin al presedintelui pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de taxa pe valoarea adaugata care utilizeaza trimestrul calendaristic ca perioada fiscala si care efectueaza o achizitie...» citeste mai departe aici

  • OPANAF: aprobarea unor formulare de inregistrare/ anulare a inregistrarii in scopuri de TVA

    • A fost actualizat proiectul de Ordin al presedintelui ANAF pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.631/2016 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare de inregistrare/ anulare a inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata.    Prin prevederile art.317 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt stabilite reguli spe...» citeste mai departe aici

  • OUG 114/2018 in constructii. Ce taxe si impozite datoreaza un angajator si un angajat?

    • Ordonanta de Urgenta nr. 114/2018 a adus o serie de modificari legislative si in domeniul constructiilor. Cea mai importanta dintre acestea este ca salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata se stabileste in bani, fara a include sporuri si alte adaosuri, la suma de 3.000 lei lunar in domeniul constructiilor, pentru un program normal de...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X