Analiza de azi are ca subiect principal o societate care livreaza marfa catre un client, iar la receptia marfii se constata ca exista marfa in plus. In mod normal, clientul ar trebui sa primeasca o factura de diferenta, dar la furnizor se observa ca stocul de marfa este corect, acel plus pe care l-a livrat provine din alte livrari de la care nu a primit sesizari sau poate chiar cand a inregistrat marfa in stoc si nu a observant ca are plus de receptie.
Cum procedeaza in aceasta situatie furnizorul pentru marfa in plus si pentru a emite catre client si factura?
- Apr 0925 locuri disponibileConferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate, CONSTANTA
2024, Hotel Iaki Mamaia****, CONSTANTAVezi detaliiInscriere - Apr 0925 locuri disponibileTurneul National de ReviSal, CONSTANTA
2024, Hotel Iaki Mamaia****, ConstantaVezi detaliiInscriere - Apr 1924 locuri disponibileConferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate, BUCURESTI
2024, Hotel Crowne Plaza****, BUCURESTIVezi detaliiInscriere - Apr 1924 locuri disponibileVideo Conferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Apr 19100 locuri disponibile
- Apr 2225 locuri disponibileTurneul National de ReviSal, BUCURESTI
2024, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Apr 2299 locuri disponibileVideo Turneul National de ReviSal
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
In conformitate cu prevederile pct. 2 alin. (1) din Norma privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii aprobata prin OMFP 2861/2009, in temeiul prevederilor Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, entitatile au obligatia sa efectueze inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii detinute, la inceputul activitatii, cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii lor, in cazul fuziunii sau incetarii activitatii, precum si in urmatoarele situatii:
a) la cererea organelor de control, cu prilejul efectuarii controlului, sau a altor organe prevazute de lege;
b) ori de cate ori sunt indicii ca exista lipsuri sau plusuri in gestiune, care nu pot fi stabilite cert decat prin inventariere;
c) ori de cate ori intervine o predare-primire de gestiune;
d) cu prilejul reorganizarii gestiunilor;
e) ca urmare a calamitatilor naturale sau a unor cazuri de forta majora;
f) in alte cazuri prevazute de lege.
Valoarea la pret de inregistrare a marfurilor constatate plus la inventar se inregistreaza prin formula contabila:
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
371 = 607
"Marfuri" "Cheltuieli privind marfurile"
In situatia in care diferenta din gestiunea furnizorului este determinata de anumite erori constate acestea se vor corecta la data constatarii in conformitate cu prevederile reglementarilor contabile aplicabile si ale politicilor si procedurilor contabile proprii.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Irina Dumitrescu, economist