Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Acord de finantare POSDRU. Cum intocmim monografia contabila?

acord finantaresubventiemonografieinregistrari contabilemicrointreprindere

In analiza urmatoare, subiectul il reprezinta o  firma platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor, neplatitoare TVA, care a incheiat un acord de finantare (POSDRU) in vederea demararii unei afaceri de prestari servicii (o brosura informativa).

Valoarea totala a planului = 90.000 lei
Valoarea totala eligibila = 85.000 lei
Valoarea de participare a beneficiarului firmei = 3000 lei

Organizatia se angajeaza sa ofere finantare nerambursabila in valoare totala de maxim 80.000 lei. In ipoteza ca societatea efectueaza pana la data expirarii contractului (31.12.2015) cheltuieli in valoare totala de 82.000 lei, din care 76.000 eligibile si 6.000 neeligibile, care este monografia contabila aferenta activitatii prezentate?

Sumele reprezentand finantare nerambursabila sunt impozabile (daca firma are obligatia calculului impozitului pe veniturile microintreprinderilor asupra acestora)?

 


Inregistrarea dreptului de a primi finantarea la nivelul sumei acceptate ca finantare

Subventiile aferente activelor reprezinta subventii pentru acordarea carora principala conditie este ca entitatea beneficiara sa cumpere, sa construiasca sau achizitioneze active imobilizate.

Subventiile pentru acoperirea altor cheltuieli reprezinta subventii aferente veniturilor.

Recunoasterea la venituri a subventiilor se realizeaza pe o baza  sistematica, pe parcursul perioadelor corespunzatoare cheltuielilor aferente pe care aceste subventii urmeaza sa le compenseze.


a) Inregistrarea subventiei de primit, la aprobarea finantarii, pentru suma care a fost aprobata, dreptul de a primi fondurile, in urma semnarii contractului

    445        =        475            
     Subventii                    Subventii pentru investitii

b) Daca subventia este acordata pentru acoperirea altor cheltuieli, nu pentru achizitia de imobilizari, aceasta se inregistreaza:
445        =        472            
      Subventii                    Venituri inregistrate in avans

    Sumele reprezentand cofinantarea proprie, pot fi utilizate direct la momentul efectuarii platilor catre furnizori, fara o evidentiere distincta in contabilitate..

    - Inregistrarea efectuarii cheltuielilor (eligibile si neeligibile)
              602/604/605/611            =            401                       
                                                               Furnizori                

401            =                 5121                
           Furnizori                     Conturi la banci in lei

- Achizitii materii prime si utilizarea acestora
   301            =                401           
                                                                                  Furnizori      
601            =                301           
Cheltuieli cu materiile prime                  Materii prime
401            =                 5121               
           Furnizori                     Conturi la banci in lei

            5. Servicii executate de terti
  628            =            401             
Cheltuieli cu alte servicii prestate de terti             Furnizori          

 Achizitie imobilizari
                       213/214        =            404            
                    Furnizori de imobilizari                      

 Amortizarea lunara
681        =            281            
Cheltuieli de exploatare privind           Amortizari privind imobilizarile corporale
 amortizarile, provizioanele si
 ajustarile pentru depreciere

- Reluarea la venituri a subventiei

Suma de reluat lunar aferenta imobilizarilor  se determina prin impartirea fondurilor primite aferente imobilizarilor la durata de viata a acestora.
Se inregistreaza concomitent cu amortizarea imobilizarii respective
475        =        7584                           
Subventii pentru investitii     Venituri din subventii pentru investitii
aferenta altor cheltuieli
Total cheltuieli inregistrate in cursul lunii in conturile de cheltuieli
Total cheltuieli estimate aferente proiectului (fara investitii)
Procent de executie a contractului
 Cheltuieli efective x 100 /cheltuieli estimate =
  Subventie de reluat la venituri suma inregistrata in contul 472 x procentul de executie

Subventie de reluat la venituri in cursul lunii   
472            =        741                          
Venituri inregistrate in avans      Venituri din subventii de exploatare

    Reluarea la venituri se face concomitent cu cheltuielile suporate si nu are legatura cu incasarea sumelor de la autoritatea finantatoare.

Potrivit art. 112^7 (1) baza impozabila a impozitului pe veniturile microintreprinderilor o constituie veniturile din orice sursa, din care se scad:
a) veniturile aferente costurilor stocurilor de produse;
b) veniturile aferente costurilor serviciilor in curs de executie;
c) veniturile din productia de imobilizari corporale si necorporale;
d) veniturile din subventii;
e) veniturile din provizioane si ajustari pentru depreciere sau pierdere de valoare;
f) veniturile rezultate din restituirea sau anularea unor dobanzi si/sau penalitati de intarziere, care au fost cheltuieli nedeductibile la calculul profitului impozabil;
g) veniturile realizate din despagubiri, de la societatile de asigurare/reasigurare, pentru pagubele produse bunurilor de natura stocurilor sau a activelor corporale proprii;
h) veniturile din diferente de curs valutar;
i) veniturile financiare inregistrate ca urmare a decontarii creantelor si datoriilor in lei in functie de un curs valutar diferit de cel la care au fost inregistrate initial;
j) valoarea reducerilor comerciale acordate ulterior facturarii.


Veniturile din reluarea pe venituri a fondurilor europene atat cele aferente imobilizarilor cat si cele aferente altor cheltuieli sunt venituri neimpozabile.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu, auditor financiar

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
acord finantaresubventiemonografieinregistrari contabilemicrointreprindere

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 08 Octombrie 2015


Votati articolul "Acord de finantare POSDRU. Cum intocmim monografia contabila?":
Rating:

Nota: 4.33 din 5 din 3 voturi


Alte articole publicate in data de 08 Octombrie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Bunuri acordate gratuit – cand avem obligatia sa colectam TVA?

    • Una dintre conditiile pe care o persoana impozabila trebuie sa o indeplineasca pentru exercitarea dreptului de deducere a TVA este ca bunurile/serviciile achizitionate sa fie utilizate in folosul unor operatiuni care ii dau drept de deducere a TVA – operatiuni ce se regasesc la art. 297 alin. (4) si (5) din Codul fiscal. Pentru bunurile acordate in mod gratuit regula este ca, daca taxa aferenta bunurilor respective sau partilor lor componente a fo...» citeste mai departe aici

  • Scutiri acordate pentru firmele de constructii. Ce spune OUG 43/2019

    • Facilitatile fiscale pentru domeniul constructiilor se numara printre cele mai intense subiecte ale anului 2019. Multi contribuabili care activeaza in acest sector inca se mai intreaba daca pot beneficia de acestea ori nu.  Luam drept exemplu o societate care desfasoara activitati cu codul CAEN 4120. Are 2 angajati cu contract de munca pe perioada nedeterminata cu 4 ore/zi, 1.500 lei. Iata mai jos lista de nelamuriri care apar in acest caz:...» citeste mai departe aici

  • Organizare evenimente. Ce cota de TVA se aplica?

    • Modificarile aparute in ultima perioada in sfera TVA au lasat in urma multe situatii ambigue. Prezentam astazi cazul unei societati comerciale care are un cort de evenimente unde organizeaza diferite evenimente. In serviciul respectiv sunt incluse locatia (cortul) si meniul (care contine mancare, bauturi alcoolice si nealcoolice). Facturarea se face pe organizare masa festiva. Specialistul nostru ne va lamuri care este cota de TVA aplicabila pentru facturare in...» citeste mai departe aici

  • Medierea fiscala – o procedura nou introdusa in legislatie. Ce presupune si cum se poate realiza?

    • Incepand cu 20.01.2019 prin OUG 25/2018 s-a introdus in Codul de procedura fiscala posibilitatea de mediere intre organul fiscal si debitor, in vederea clarificarii obligatiilor inscrise in somatie si stabilirea unei solutii optime de stingere a obligatiilor fiscale restante, inclusiv posibilitatea de a beneficia de inlesnirile la plata prevazute de lege.   Procedura de mediere, precum si documentele necesare in vederea sustinerii situatiei economice si ...» citeste mai departe aici

  • Schimbarea domiciliului fiscal. Ce declaratii trebuie sa depuna o societate?

    • Va prezentam in continuare ce declaratii trebuie sa depuna o societate la Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) in momentul schimbarii domiciliului fiscal (inregistrat la Registrul Comertului).   Specialistul nostru atrage atentia asupra formularului 050 sau 080, dar si asupra altor acte necesare in aceasta situatie.   Obligatii in caz de schimbare a domiciliului fiscal: raspunsul specialistului ...» citeste mai departe aici

  • Manual de politici GDPR. Masuri de adoptat odata cu aplicarea amenzilor in Romania

    • Stirea ca a fost data prima amenda din Romania in aplicarea GDPR a devenit virala. Si pe buna dreptate, daca ne uitam la suma: 130.000 de euro, pentru ca o banca nu a avut grija de CNP-urile clientilor.  Exista deja un precedent si ne asteptam la controale tot mai intense. Apele nu se...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X