Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Bilantul anului 2005 trebuie auditat sau nu, inainte de depunere sau dupa?

Intrebare:

Societatea noastra a intocmit pana acum situatii financiare simplificate dar in anul 2004 si 2005 am depasit toate cele trei criterii prevazute la punctul 3 alin. 1 din Ordinul nr. 1752/2005 publicat in M. Of. Nr. 1080/2005. Deci, din anul 2006 societatea noastra se incadreaza potrivit Reglementarilor Contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatii Economice Europene.

Intrebarea noastra este daca bilantul anului 2005 trebuie auditat sau nu, inainte de depunere sau dupa si daca trebuie, pana la ce data?

Raspuns (dat in 08.04.2006):

Potrivit Ordinului ministrului finantelor publice nr. 94 din 29 ianuarie 2001 pentru aprobarea Reglementarilor contabile armonizate cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene si cu Standardele Internationale de Contabilitate (M.O. nr. 85/2001), societatile care indeplineau criteriile de mai jos, pentru perioada 2001-2005 erau obligate sa aplice aceste reglementari:

_____________________________________________________________________

Sfarsitul Cifra de afaceri Total active pentru Numarul mediu

exercitiului a anului anterior anul anterior de salariati ai

financiar (euro) (euro) anului anterior____

31 dec. 2001 peste 9 milioane peste 4,5 milioane 250

31 dec. 2002 peste 8 milioane peste 4,0 milioane 200

31 dec. 2003 peste 7 milioane peste 3,5 milioane 150

31 dec. 2004 peste 6 milioane peste 3,0 milioane 100

31 dec. 2005 peste 5 milioane peste 2,5 milioane 50

______________________________________________________________________

In primul an de aplicare, situatiile financiare ale agentilor economici carora li se aplicau aceste reglementari se intocmeau in conformitate cu Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, si cu regulamentul pentru aplicarea acesteia, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 704/1993. Situatiile financiare astfel intocmite erau depuse la organele in drept pana la data de 15 aprilie a anului urmator. Aceste situatii erau retratate si depuse la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice pana la data de 30 septembrie a anului urmator celui de raportare.

In acest timp intervenea si obligativitatea auditarii situatiilor financiare retratate, potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, cu modificarile ulterioare.

Societatile comerciale care nu indeplineau criteriile de marime prevazute in tabelul de mai sus puteau solicita aplicarea reglementarilor Ordinului ministrului finantelor publice nr. 94/2001 numai dupa aprobarea prealabila din partea Ministerului Finantelor Publice pe baza solicitarii adresate Directiei de reglementari contabile.

De asemenea se impunea in mod imperativ ca acele societati care indeplineau criteriile de marime sau ca urmare a optiunii lor, aplicau aceste reglementari, sa asigure continuitatea aplicarii acestora si auditarea situatiilor financiare conform reglementarilor nationale in domeniu.

Potrivit dispozitiilor Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1775/2004 privind unele reglementari in domeniul contabilitatii (M.O. nr. 27 bis din 10 ianuarie 2005), pentru exercitiul financiar al anului 2005 se aplicau Reglementarile contabile simplificate, armonizate cu directivele europene, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 306/2002, cu modificarile ulterioare, si Reglementarile contabile armonizate cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene si cu Standardele Internationale de Contabilitate, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 94/2001, cu modificarile si completarile ulterioare.

Societatile care indeplineau criteriile de marime mai sus prezentate la sfarsitul anului 2004, puteau aplica reglementarile prevazute in Omfp nr. 94/2001, cu modificarile ulterioare, in anul 2005, numai daca optau pentru acest lucru (a se vedea art. 2 lit. b) din Ordin.

In cazul in care nu optau pentru aplicarea standardelor de contabilitate, situatiile financiare ale anului 2004, intocmite potrivit reglementarilor contabile simplificate, armonizate cu directivele europene, cu modificarile ulterioare, inclusiv microintreprinderile, depuneau situatiile financiare intocmite potrivit Omfp nr. 306/2002, in termen de 120 de zile de la incheierea exercitiului.

Incepand cu anul 2006 se aplica prevederile Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1752 din 17 noiembrie 2005 pentru aprobarea reglementarilor contabile conforme cu directivele europene, publicat in M.O. nr. 1080 din 30 noiembrie 2005.

Conform reglementarilor introduse prin acest Ordin, societatile care la data bilantului, respectiv 31.12.2006, depasesc limitele a doua dintre urmatoarele 3 criterii, denumite in continuare criterii de marime:

- total active: 3.650.000 euro;

- cifra de afaceri neta: 7.300.000 euro;

- numar mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50

intocmesc situatii financiare anuale care cuprind:

- bilant;

- cont de profit si pierdere;

- situatia modificarilor capitalului propriu;

- situatia fluxurilor de trezorerie;

- note explicative la situatiile financiare anuale.

Rezulta ca, daca pana in anul 2006 ati intocmit situatii financiare anuale simplificate, conform legii, veti intocmi situatiile financiare anuale prevazute mai sus numai daca in doua exercitii financiare consecutive depasiti limitele a doua dintre cele 3 criterii de marime.

Pentru situatiile financiare ale anului 2006, intocmite potrivit Reglementarilor contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene, incadrarea in criteriile de marime se efectueaza la sfarsitul exercitiului financiar al anului 2006, pe baza indicatorilor determinati din situatiile financiare ale anului 2005.

Numai atunci cand veti indeplini aceste criterii si veti intocmi situatii anuale in conformitate cu criteriile de marime veti audita situatiile financiare, potrivit legii.

Referitor la intrebarea d-voastra privind auditarea situatiilor financiare ale anului 2005, mentionam ca potrivit reglementarilor legale prezentate, nu este obligatoriu acest lucru.

Conform standardelor de audit, auditarea situatiilor financiare se face dupa completarea si semnarea lor, inainte de depunerea la organele fiscale teritoriale. Numai in cazul in care intervin elemente semnificative care pot influenta decizia celor care consulta situatiile financiare ale societatii d-voastra, atunci se vor face modificarile cuvenite in Raportul de audit, dupa depunerea situatiilor financiare.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 26 Octombrie 2006


Votati articolul "Bilantul anului 2005 trebuie auditat sau nu, inainte de depunere sau dupa?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Alte articole publicate in data de 26 Octombrie 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Sistemul split TVA va ramane optional in totalitate. Proiectul a fost adoptat de Senat

    • UPDATE in 17 octombrie 2019. Proiectul de lege pentru modificarea Ordonantei Guvernului nr. 23/2017 privind plata defalcata a TVA a fost adoptat ieri de Senat. Dupa interventia Comisiei Europene, Guvernul este nevoit sa schimbe regulile privind mecanismul de split TVA.   Prezentam mai jos schimbarile preconizate anuntate in expunerea de motive a proiectului privind mecanismul de split TVA: ...» citeste mai departe aici

  • Noi modificari ale Legii societatilor ar putea intra in vigoare curand. Senatul a dat unda verde!

    • UPDATE in 17 octombrie 2019. Proiectul de lege ce cuprinde o serie de masuri pentru societatile decapitalizate a fost adoptat, in 16 septembrie, de Senat. Urmeaza ca actul sa mearga la Camera Deputatilor pentru dezbatere. Aceste modificari legislative au fost prevazute initial intr-un proiect de Ordonanta initiat de Teodorovici si publicat la mijlocul lunii august pe site-ul Finantelor, in dezbatere publica. Actul poarte...» citeste mai departe aici

  • Proiectul de lege pentru impozitarea bacsisului a fost adoptat de Senat

    • UPDATE in 17 octombrie 2019. Proiectul de lege depus de ministrul demis al Finantelor Publice, Eugen Teodorovici, care prevede impozitarea bacsissului si includerea acestei sume pe bonul fiscal, a fost adoptat de Senat. Bacsisul este definit in vederea evidentierii sumelor pe bonul fiscal, instituirea obligatiei de evidentiere pe bonul fiscal a bacsisului incasat de la clienti, in cazul serviciilor de restaurant, baruri s...» citeste mai departe aici

  • CECCAR: grad de promovare de peste 50% la examenul de acces

    • In urma examenului de admitere la stagiu, organizat in zilele de 5 si 6 octombrie 2019, CECCAR a observat un grad de promovare de peste 50%. Cu aceasta ocazie, institutia le ureaza bun-venit celor 467 de noi stagiari: “Ii felicitam pe toti pentru rezultatele obtinute si le uram mult succes in anii de stagiu!”.   Candidatii admisi vor urma un stagiu de trei ani, pe parcursul caruia vor beneficia de pregatire profesionala (teoretica si practica...» citeste mai departe aici

  • Uber si Bolt au obtinut avizul tehnic necesar pentru a face ridesharing

    • Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale (MCSI) a eliberat avizul tehnic pentru doua aplicatii de ridesharing, potrivit unui anunt facut de ministrul demis al Comunicatiilor, Alexandru Petrescu. Cele doua platforme sunt Uber si Bolt, iar Yango si Clever si-au depus si ele actele necesare pentru obtinerea avizului, potrivit unor surse din domeniu, anunta ...» citeste mai departe aici

  • Prima de casare. Care este monografia contabila?

    • Te gandesti la monografia contabila pentru prima de casare? Expertul nostru prezinta detaliat ce pasi contabili trebuie facuti pentru ca inregistrarea sa fie corecta.   Avem situatia urmatoare: exista o factura fiscala de achizitie masina Toyota, prin programul Rabla.  Datele de pe factura sunt urmatoarele: Baza = 85873.34 TVA = 16315.93 Total de plata = 102189.27 Prima de casare = 9200 Diferenta benefici...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X