In analiza urmatoare, avem ca subiect o intreprindere individuala. Reprezentantul societatii si angajatii sai au montat in productie proprie pavele in curta sediului. Exista factura de achizitie pavele, dar nu si pentru montarea pavelelor. Pavelele au fost montate de catre reprezentantul societatii care nu are calitate de angajat.
Care sunt documentele justificative pentru majorarea in contabilitate a drumurilor si a platformelor inregistrate in mijloace fixe?
- Apr 0925 locuri disponibileConferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate, CONSTANTA
2024, Hotel Iaki Mamaia****, CONSTANTAVezi detaliiInscriere - Apr 0925 locuri disponibileTurneul National de ReviSal, CONSTANTA
2024, Hotel Iaki Mamaia****, ConstantaVezi detaliiInscriere - Apr 1924 locuri disponibileConferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate, BUCURESTI
2024, Hotel Crowne Plaza****, BUCURESTIVezi detaliiInscriere - Apr 1924 locuri disponibileVideo Conferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Apr 19100 locuri disponibile
- Apr 2225 locuri disponibileTurneul National de ReviSal, BUCURESTI
2024, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Apr 2299 locuri disponibileVideo Turneul National de ReviSal
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
In cazul de fata veti aloca o cota parte din cheltuielile salariale ale angajatilor in valoarea mijloacelor fixe (ati mentionat ca si angajatii au montat aceste pavele, nu numai reprezentantul intreprinderii individuale).
Asadar, valoarea mijlocului fix va fi compusa din valoarea de achizitie a materialelor (factura de pavele), alocarea cheltuielilor cu manopera si contributii sociale aferente salariatilor care au participat la montarea lor (calculata in functie de salariul fiecaruia proportional cu timpul alocat acestei activitati), valoarea altor materiale consumabile (nisip, pietris,etc.), valoarea utilitatilor consumate (energie, apa).
Ca si documente justificative veti intocmi bonuri de consum pentru materialele consumate, un calcul al orelor /timp de munca efectiv alocat acestei activitati – intocmind astfel un deviz de cheltuieli /situatie de lucrari semnata de reprezentantul societatii.
La finalizarea lucrarilor de pavare veti intocmi un proces verbal de receptie - document care sta la baza inregistrarii in evidenta contabila a imobilizarii.
Raspuns oferit pentru
Operare SAGA Exemple practice si recomandari Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor Registrul de Evidenta Fiscala PFA