Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Inregistrarea chitantelor in Registrul de casa. Ce documente justificative utilizam?

registrul de casadocumente justificativechitanteagenti economiciplatiinregistrarea chitantelor

In cazul urmator, avem ca analiza situatia in care chitantele de incasare se emit pe baza convorbirilor cu clientii de la casa centrala pe ziua respectiva, iar sumele sunt incasate de catre agentii de pe traseu.  Programul introduce automat aceste chitante in Registrul de casa si valideaza sumele. Din acest motiv, numerarul din casa nu coincide cu Registrul de casa doar cand se intorc de pe traseu si se predau banii catre casa centrala.

Cum se poate regla aceasta situatie pentru ca in cazul unui control sa nu existe probleme?

Conform punctului 57 din Reglementarile contabile aprobate prin Ordinul nr. 1802/2014, evenimentele si operatiunile economico-financiare trebuie evidentiate in contabilitate asa cum acestea se produc, in baza documentelor justificative. Documentele justificative care stau la baza inregistrarii in contabilitate a operatiunilor economico-financiare trebuie sa reflecte intocmai modul cum acestea se produc, respectiv sa fie in concordanta cu realitatea.

In cazul expus de dvs. emiterea documentelor nu reflecta realitatea deoarece se emit documente de incasare fara o intrare de numerar.

Consideram ca organizarea activitatii, a emiterii documentelor, precum si a circuitului documentului si numerarului trebuie sa se realizeze de catre persoana responsabila cu gestionarea patrimoniului, tinandu-se cont de resursele materiale si umane de care dispune societatea.

Astfel, exista mai multe variante de organizare a activitatii, din care vom expune doar doua. Daca societatea are resursele materiale necesare o varianta ar fi ca agentii care incaseaza sume pe traseu sa fie dotati cu dispozitive care permit emiterea de chitante si care sa transfere informatiile catre softul de la baza.

In cazul in care societatea nu dispune de astfel de dispozitive, agentii incasatori trebuie sa detina fiecare formulare (carnete) de chitanta (mai exista inca formulare tipizate, cu serie si numar).Carnetele se vor elibera agentilor incasatori pe baza de documente care sa contina seria si intervalul de numere distribuit fiecarui agent. Chitanta eliberata de agent catre client se va emite in minim doua exemplare. La intoarcerea la sediu, agentii vor depune, pe baza de monetar, insotit de borderou de incasari (optional) sumele incasate de la clienti. Acest ultim mod de lucru presupune si verificarea carnetelor de chitante in sensul existentei tuturor exemplarelor in chitantier (verificarea se poate face la data predarii carnetului utilizat); aceasta verificare nu este impusa legislativ, ci necesara pentru a avea siguranta ca nu se pierde nicio chitanta/incasare.

In ambele cazuri este recomandat a se organiza evidente distincte ("case"/analitice) pentru fiecare agent in parte, in special daca respectivii agenti efectueaza plati din sumele incasate.
 

Raspuns oferit pentru

www.portalcontabilitate.ro de S.M. Armaselu - Expert contabil

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
registrul de casadocumente justificativechitanteagenti economiciplatiinregistrarea chitantelor

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 01 Decembrie 2015


Votati articolul "Inregistrarea chitantelor in Registrul de casa. Ce documente justificative utilizam?":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 4 voturi


Alte articole publicate in data de 01 Decembrie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X