Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Regularizare avans incasat in perioada de anulare a codului TVA. Care e procedura?

regularizare tvadecont 300livrare serviciiregularizare avansanularea codului tva

In analiza urmatoare, avem ca subiect o societate inactiva fiscal cu o cifra de afaceri care depaseste plafonul de TVA si care colecteaza si plateste TVA la toate livrarile. Firma incaseaza in perioada de inactivitate un avans pentru care colecteaza, plateste TVA si depune lunar declaratia 311.

Consutantul fiscal ne va ajuta astfel sa stabilim daca prin stornarea avansului si intocmirea facturii de livrare, TVA-ul datorat la livrare aferent avansului se anuleaza avand in vedere ca societatea s-a reactivat, a devenit platitoare de TVA si livrarea serviciilor a avut loc dupa inscrierea in scopuri de TVA.

Spre deosebire de persoana impozabila al carui cod de TVA este anulat din oficiu, poate recupera, prin regularizare, suma TVA colectata aferenta avansului,  doar persoana impozabila cu cod valid de TVA care a incasat un avans. Recuperarea se efectueaza la  momentul livrarii bunurilor, odata cu  emiterea  facturii de livrare, concomitent cu factura de stornare a avansului, operatiune cunoscuta sub denumirea de regularizare.  
     
Suma TVA colectata, inscrisa  cu semnul minus in  factura de regularizare emisa, dar si suma TVA colectata, cu semnul plus,  din factura de livrare a bunurilor,  se evidentiaza de persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA, in jurnalul pentru vanzari si se raporteaza prin decontul de TVA cod 300, rezultand TVA de plata sau TVA de rambursat. Rezulta TVA  de plata datorata bugetului de stat numai in situatia in care suma TVA deductibila din perioada fiscala de raportare este mai mica decat suma TVA colectata.

La randul sau, la primirea facturii de regularizare din partea furnizorului inregistrat in scopuri de TVA, cumparatorul ajusteaza dreptul de deducere exercitat initial pentru avansul achitat si exercita dreptul de deducere a sumei TVA deductibile aferenta bunurilor achizitionate.  in baza facturii de livrare primite.  
          
In acest context, trebuie retinut faptul ca beneficiarul nu are drept de deducere a sumei TVA deductibile aferente unui avans platit sau unei achizitii efectuate de la o persoana impozabila al carui cod de TVA este  anulat din oficiu, aspect reglementat prin art. 11, alin.  (1^4) “Beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la contribuabilii persoane impozabile stabilite in Romania, carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 153 alin. (9) lit. b) - e) si h) si au fost inscrisi in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 153 a fost anulata, nu beneficiaza de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor respective, cu exceptia achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita si/sau a achizitiilor de bunuri de la persoane impozabile aflate in procedura falimentului potrivit Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa. ”

Astfel, persoana impozabila al carui cod de TVA a fost anulat din oficiu, dar care s-a reinregistrat  in scopuri de TVA,  nu are dreptul sa regularizeze, la momentul livrarii bunurilor dupa reinregistrare,   suma TVA colectata prin factura emisa  in perioada in care codul sau de TVA era  anulat, platita efectiv bugetului de stat si raportata prin declaratia  cod 311.  La momentul livrarii bunurilor dupa reinregistrarea in scopuri de TVA, persoana impozabila respectiva storneaza factura de avans emisa care cuprinde si TVA, dar  fara a recupera de la bugetul statului suma TVA colectata si platita  efectiv bugetului  de stat.  Valoarea totala a facturii de stornare a avansului care include si  TVA, se ia in considerare doar pentru diminuarea creantei fata de clientul sau.  
 
Practic, in situatia prezentata, persoana impozabila colecteaza TVA, atat la incasarea avansului, suma fiind declarata prin formularul 311,   cat si la livrarea bunurilor pentru care s-a incasat avansul respectiv, suma fiind decontata prin formularul cod 300, spre deosebire de cumparator care exercita dreptul de deducere o singura data, in baza facturii primite pentru achizitia bunurilor.

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator
Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor
Contabilitatea microintreprinderilor
Contabilitatea microintreprinderilor

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Amelia Dumitras - Consultant fiscal

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
regularizare tvadecont 300livrare serviciiregularizare avansanularea codului tva

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 21 Decembrie 2015


Votati articolul "Regularizare avans incasat in perioada de anulare a codului TVA. Care e procedura?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Studii de caz

Intrebare: Buna ziua,
Va rog mult sa-mi dati o solutie la urmatoarea situatie. Sunt asociat unic la un SRL cu cod CAEN 4638. Prestez servicii de curatare balti, in urma carora prind raci pe care as vrea sa-i comercializez.
Nu stiu cum sa-i inregistrez ca intrare in contabilitate pentru a putea face iesire pe baza de factura. Ce inregistrari contabile trebuie sa fac?
Cu proprietarii de balti am contracte de comodat in mod gratuit, cu drept de pescuit.
Va mai rog sa-mi spuneti daca trebuie sa am contract de comodat pe masina proprietate personala daca sunt asociat unic.
Va multumesc mult.

Raspuns: Puteti sa considerati ca racii sunt rezultati in urma serviciului de curatare a lacului,daca...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 21 Decembrie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Decontarea transportului. Care sunt documentele justificative?

    • Multe societati au nelamuriri in ceea de priveste decontarea transportului efectuat de salariati cu masina proprie pentru deplasarea la si de la locul de munca. Expertul nostru ne va ajuta sa aflam care sunt documentele justificative ce stau la baza decontului lunar si cat este deductibil din punct de vedere fiscal la calculul impozitului pe profit.   Documentele justificative pentru decontarea transportului: raspunsul specialistului...» citeste mai departe aici

  • Este oficial! Schimbare MARE in sistemul ajutoarelor sociale. De cand intra in vigoare?

    • Ordonanta de urgenta nr. 96/2018 privind prorogarea unor termene, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 963 din 14 noiembrie 2018. Prin Legea nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificarile ulterioare, a fost instituit un nou beneficiu de asistenta sociala prin consolidarea ajutorului social, a alocatiei pentru sustinerea familiei si a ajutorului pentru incalzirea locuint...» citeste mai departe aici

  • Stii cum se aplica noua cota de TVA? Toate dificultatile majore explicate pentru contabili

    • Incepand cu data de 1 noiembrie, se aplica cota de 5% pentru servicii de cazare, restaurant si catering si utilizarea facilitatilor sportive prin O.U.G. nr. 89/2018, publicata in Monitorul Oficial nr. 854 din 9 octombrie 2018. Nici nu a intrat bine in vigoare legea ca contabilii deja au inceput sa se confrunte cu primele capcane ale ei. Una dintre cele mai mari dificultati are legatura cu modul in care se aplica TVA-ul pentru preparatele servite la restaurant si cel...» citeste mai departe aici

  • Proiect de lege privind emiterea de moneda electronica, in dezbatere la MFP

    • MFP (Ministrul Finantelor Publice) a publicat marti, in dezbatere publica, un proiect de lege privind emiterea de moneda electronica. Activitatea de emitere de moneda electronica este reglementata la nivelul Uniunii Europene prin Directiva 2009/110/CE privind accesul la activitate, desfasurarea si supravegherea prudentia...» citeste mai departe aici

  • Compact S, casa de marcat de dimensiunea unui telefon mobil

    • Daca aveti o afacere si inca nu ati schimbat vechea casa de marcat cu noul model cu jurnal electronic, ar trebui sa va grabiti pentru ca amenzile pentru nerespectarea noilor reglementari sunt intre 8.000 si 10.000 lei. Cele mai multe companii cauta un dispozitiv fiscal portabil care sa nu ocupe prea mult spatiu, dar sa aiba dotari tehnice de ultima ora. ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016