Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Metoda inventarului intermitent. Cum procedam pentru stabilirea costului produselor vandute?

metoda inventaruluiinventar intermitentrestaurantestocuri

In cazul urmator, discutam despre o societate comerciala care desfasora activitati in domeniul alimentatiei publice (restaurant), urmarind sa identificam daca pentru stabilirea costului produselor vandute, descarcarea de gestiune, se poate aplica metoda inventarului intermitent.

Potrivit reglementarilor contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene, contabilitatea stocurilor se tine cantitativ si valoric sau numai valoric, prin folosirea inventarului permanent sau a inventarului intermitent.

In conditiile folosirii inventarului permanent, in contabilitate se inregistreaza toate operatiunile  de intrare si iesire, ceea ce permite stabilirea si cunoasterea in orice moment a stocurilor, atat cantitativ, cat si valoric.

Inventarul permanent consta in evidentierea in debitul conturilor de stocuri a valorii stocurilor  intrate, la pret de inregistrare, iar in creditul acestora reflectandu-se iesirile din gestiune a  stocurilor. Soldul conturilor de stocuri reflecta valoarea bunurilor existente in gestiune, la pret de inregistrare.

Inventarul intermitent consta in stabilirea iesirilor si inregistrarea lor in contabilitate pe baza inventarierii stocurilor la sfarsitul perioadei. In acest caz, iesirile se determina ca diferenta intre valoarea stocului initial plus valoarea intrarilor si valoarea stocului final, determinat pe baza  inventarierii.

Metoda inventarului intermitent consta in faptul ca intrarile de stocuri nu se inregistreaza prin conturile de stocuri, respectiv conturile din clasa 3, ci prin conturile de cheltuieli, respectiv conturile din clasa 6.

In situatia folosirii inventarului intermitent, in debitul conturilor de cheltuieli se reflecta atat valoarea stocurilor existente in gestiune la inceputul perioadei, cat si valoarea intrarilor inregistrate in cursul perioadei. Iesirile se determina la sfarsitul perioadei prin luarea in considerare a stocului initial, a intrarilor in gestiune si a valorii stocurilor finale. Stocurile finale se stabilesc prin inventariere si se reflecta la sfarsitul perioadei in debitul conturilor de stocuri.

 

Raspuns oferit pentru

www.portalcontabilitate.ro de Flavius Jakubowicz

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
metoda inventaruluiinventar intermitentrestaurantestocuri

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 12 Februarie 2016


Votati articolul "Metoda inventarului intermitent. Cum procedam pentru stabilirea costului produselor vandute?":
Rating:

Nota: 4.9 din 5 din 5 voturi


Alte articole publicate in data de 12 Februarie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Descarcati Declaratia 112 - Ultima versiune valabila 2019 - Stare D112

    • UPDATE in  12 noiembrie 2019. ANAF a adus o noua actualizare, in data de 11 noiembrie, PDF-ului inteligent necesar pentru generarea Declaratiei 112 - declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun din 01.10.2019 nr. 3063/1376/1430/2019, valabil incepand cu 01.07.2019.   Ultimele modificari adu...» citeste mai departe aici

  • VIDEO Salariul minim va fi majorat de la 1 ianuarie 2020, dar dupa realizarea unei analize de impact

    • Ludovic Orban, premierul Romaniei, a avut o intalnire, luni, cu ministrul Finantelor, Florin Citu, si ministrul Muncii, Violeta Alexandru, la Palatul Victoria. Tema intrevederii de la ora 10:00 a fost cresterea salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata.   Din declaratia de presa a lui Ionel Danca, seful Cancelariei prim-ministrului, reiese ca salariul minim va creste de la 1 ianuarie 2020. In timpul sedintei de lucru a fost analizata propun...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 760/2019. Firmele vor fi obligate sa afiseze pe usa placheta ANPC in caz de activitate oprita

    • Prin Ordinul ANPC nr. 760/2019, publicat in Monitorul Oficial nr. 911 din 12 noiembrie 2019, a fost introdusa o noua obligatie pentru firme.   Documentul face referire la obligatia operatorilor economici de a afisa pe usa de acces sau la intrarea in locatia unde isi desfasoara activitatea/punctul de lucru placheta cu masurile de oprire temporara dispuse de catre organele de control ale Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, publicat in MOF 911/1...» citeste mai departe aici

  • Schema oficiala ANAF: Taxarea cu TVA a vanzarilor la distanta

    • Reprezentantii DGRFP Brasov au elaborat recent o schema a taxarii cu TVA in cazul vanzarilor la distanta. Potrivit materialului realizat de ANAF, vanzarea la distanta este o livrare de bunuri care sunt expediate sau transportate dintr-un stat membru in alt stat membru de catre furnizor sau de alta persoana in numele acestuia catre un cumparator persoana impozabila care efectueaza numai livrari de bunuri sau prestari de servicii pentru care taxa nu este deductibila s...» citeste mai departe aici

  • Garantia de conformitate versus garantia comerciala. Care sunt indatoririle unei societati

    • Cunosti diferenta dintre garantia de conformitate si garantia comerciala? Una dintre acestea este obligatorie pentru societatile din Romania, daca comercializeaza produse, iar cealalta este optionala.   Dezbatem mai jos cazul unei societati care, in baza unui contract incheiat cu un client, a stabilit o perioada mai mare de garantie decat cea standard. Este important de precizat ca atat furnizorul, cat si clientul sunt persoane juridice romane platitoare...» citeste mai departe aici

  • Firma producatoare de produse alimentare. Este obligatorie casa de marcat pentru comert ocazional?

    • Comertul ocazional are prevederi speciale in legislatie pe care nu multi operatori economici le cunosc. De aceea vom prezenta un studiu de caz care sa elucideze misterele legate de aceasta tema comerciala.   Subiectul este o societate producatoare de produse alimentare. Clientii acesteia sunt tot societati comerciale, insa ocazional, o data sau de maximum 4 ori pe an, firma participa la targuri de profil sau sunt invitati la evenimente, unde vinde produs...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X