Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Lipsa la inventar aferenta unei achizitii intracomunitare de bunuri. Care e procedura?

lipsa la inventarachizitii intracomunitareinregistrari contabilelipsuri la inventartva

In cazul urmator, avem ca exemplu o firma cu un stoc de marfa provenit din achizitii intracomunitare si care a constatat  lipsa la inventar neimputabila. Vom vedea astfel daca se colecteaza TVA la marfa lipsa la momentul in care trebuie inregistrata lipsa la inventar in contabilitate tinand cont ca nu a fost dedus TVA la momentul achizitiei si firma a avut taxare inversa.

De asemenea, contabilitatea societatii a fost preluata, iar contabilii au inregistrat pentru marfa lipsa la inventar taxarea inversa in rosu (4426 = 4427 cu minus). Firma considera ca aceasta nota nu este valida intrucat nu mai dau corelatiile intre declaratiile 300 si 390 (baza la achizitiile intracomunitare in declaratia 300 a fost diminuata prin nota in cauza si introdusa pe regularizari insa in declaratia 390 nu s-a inregistrat nimic intrucat nu existau facturi in rosu de la furnizori iar baza ramane cea initiala).
Vom stabili daca trebuia facuta ajustarea TVA si colectata taxa.

Mecanismul taxarii inverse presupune faptul ca obligatia de a colecta TVA se muta la dvs., ca si comparator, concomitent cu dreptul de deducere al taxei. Acest mecanism se aplica pentru a elimina decontarile privind TVA-ul intre parteneri si fata de bugetul statului. Nota contabila in rosu este incorecta prin faptul ca TVA-ul colectat in numele partenerului nu trebuia sa se modifice in sensul diminuarii, deoarece constatarea lipsei la inventar nu are legatura cu acesta. De asemenea, la nivelul inregistrarii nu se efectueaza nicio ajustare, fiindca TVA-ul deductibil se compenseaza cu cel colectat, efectul fiind nul.

Tratamentul fiscal impus de Legea 227/2015 privind Codul fiscal in ceea ce priveste lipsa la inventar a stocurilor este acela ca, pe baza inventarierii, se va ajusta obligatoriu taxa pe valoare adaugata deductibila aferenta stocurilor, respectiv se va anula total/partial deducerea exercitata initial. Baza legala a acestui tratament se regaseste in cadrul pct. 78 al  Normelor metodologice de aplicare a ART. 304 privind Codul fiscal.

Aveti in vedere si faptul ca ajustarea se efectueaza in functie de cota in vigoare la data achizitiei bunurilor. Inregistrarile contabile vor fi urmatoarele:
607 " Cheltuieli privind marfurile" = 371 " Marfuri"    ->   pt minusul costatat la valoarea de inventar

607 " Cheltuieli privind marfurile" = 4426 "TVA ded" ->TVA aferent minusului neimputabil

De asemenea, aceasta ajustare se va evidentia in decontul de taxa din perioada fiscala in care a intervenit inventarierea stocurilor si constatarea lipsei la inventar.

 

Raspuns oferit pentru

www.portalcontabilitate.ro de Gabriel Apostolescu

 

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
lipsa la inventarachizitii intracomunitareinregistrari contabilelipsuri la inventartva

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 25 Martie 2016


Votati articolul "Lipsa la inventar aferenta unei achizitii intracomunitare de bunuri. Care e procedura?":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 3 voturi


Alte articole publicate in data de 25 Martie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Contributie de deseuri. Care sunt implicatiile OUG 50/2019?

    • Dezbatem astazi un studiu de caz despre contributia de deseuri si implicatiile OUG 50/2019. Conform OUG 50/2019, contribuabilii sunt nevoiti sa evidentieze Fondul de mediu de - 2% pe toate facturile de desuri pe care le emit indiferent de tipul de deseu valorificat.   Vom afla de la specialistul nostru daca aceasta taxa se deduce din valoarea facturii sau doar se evidentiaza pe factura. In cazul deseurilor de ambalaje lemn se aplica TVA si la taxa de me...» citeste mai departe aici

  • Vanzarea unui apartament catre o persoana fizica. Factura cu TVA sau nu?

    • Cum se procedeaza atunci cand o persoana juridica vinde un apartament catre o persoana fizica? Factura se face cu TVA sau este suficient contractul de vanzare? Daca te macina aceste intrebari si pe tine, avem o veste buna. Prezentam astazi, cu ajutorul specialistului nostru in domeniu, cum se face procedura de vanzare si ce prevede legea. Vanzarea unui apartament catre o persoana fizica: raspunsul specialistului Desigur, trebuie ...» citeste mai departe aici

  • Model de monografie contabila pentru operatiuni triunghiulare

    • Prezentam in continuare un model de monografie contabila pentru operatiuni triunghiulare. Luam drept exemplu o societate din Romania care cumpara marfa de la un furnizor din Bulgaria. Insa furnizorul nu are marfa in stoc si isi contacteaza furnizorul din Germania. Firma din Germania livreaza marfa direct in Romania si emite factura catre firma din Bulgaria care la randul ei factureaza marfa catre firma din Romania. Firma din Romania achita marfa firmei din Bulgaria. &n...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X