email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Constatare diferente din gestiune si inventarierea patrimoniului. Ce note contabile facem si ce documente justificative sunt necesare?

diferente din gestiuneinventarierestocuriplusuri la inventarpagubeinregistrari contabile

In cazul urmator, in urma efectuarii inventarierii patrimoniului s-a mentionat in procesul-verbal ca in cazul terenurile companiei au fost identificate diferente intre scriptic (conform cu certificatele de proprietate) si faptic (situatia faptica fiind justificata prin extrase de carte funciara neexistand in prezent si certificate de proprietate cu suprafetele incluse in extrasele de carte funciar).

Vom raspunde astfel urmatoarelor intrebari:

Ce documente sunt necesare pentru inregistrarea in contabilitate a diferentelor identificate de teren?
Se poate considera ca extrasele de carte funciara sunt suficiente pentru a justifica dreptul de proprietate asupra terenurilor sau doar certificatele de proprietate constituie baza pentru inregistrarile contabile?

Lista de inventariere constituie documentul justificativ pentru inregistrarea in evidenta magaziilor si in contabilitate a plusurilor si minusurilor constatate in urma inventarierii. Este documentul pentru stabilirea lipsurilor si plusurilor de bunuri, pentru determinarea ajustarilor pentru depreciere/pierdere de valoare, pentru intocmirea registrului-inventar.

Comisia de inventariere stabileste natura lipsurilor, pierderilor, pagubelor si deprecierilor constatate, precum si natura plusurilor, propunand modul de regularizare a diferentelor dintre datele din contabilitate si cele faptice, rezultate in urma inventarierii.

Bunurile de natura imobilizarilor corporale si necorporale sau a stocurilor, constatate plusuri in gestiune se evalueaza la valoarea justa.

Evaluarea la valoarea justa poate fi realizata atat de catre specialisti in evaluare recunoscuti, membrii ai unui organism profesional (prin Ordonanta Guvernului nr. 24/2011 a fost infiintata Uniunea Nationala a Evaluatorilor Autorizati din Romania ca autoritate competenta care organizeaza, coordoneaza si autorizeaza desfasurarea activitatii de evaluator autorizat in Romania), cat  si cu salariatii proprii.

Valoarea justa este, de regula, valoarea de piata a  bunurilor respective. Plusurile la inventar de natura imobilizarilor corporale si necorporale se inregistreaza in conturile corespunzatoare de imobilizari pe seama conturilor de subventii pentru investitii.

Pentru clarificarea situatiei sunt necesare documentele de intrare ale terenurilor respective, contractele sau facturile de achizitie ale terenurilor.

Pentru obtinerea exraselor de carte funciara de regula sunt necesare actele de proprietate.


Inregistrarea terenului constat plus la inventariere se inregistreaza:
    211        =            475


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu -  Auditor financiar

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Legea nr. 296/2023: Atentie la modificarile fiscale pentru PFA!


PFA/Intreprindere Individuala/Intreprindere Familiala - Legislatia se modifica!

Atentie la NOUTATILE din Codul Fiscal!
Taxele pentru PFA sunt luate la tinta!

Fii mereu informat cu cele mai noi modificari din lege

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
diferente din gestiuneinventarierestocuriplusuri la inventarpagubeinregistrari contabile


Data aparitiei: 31 Martie 2016

Votati articolul "Constatare diferente din gestiune si inventarierea patrimoniului. Ce note contabile facem si ce documente justificative sunt necesare?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X