email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inregistrare plusuri la inventar. Care sunt implicatiile in ce priveste TVA-ul?

plus la inventarinregistrare plusuriinregistrari contabiletvaajustarerezultatele inventarierii

Dezbatem mai jos, impreuna cu S.M. Armaselu, expert contabil, situatia in care, in luna mai 2016, s-a constatat un plus de inventar (marfa). Vom vedea cum se inregistreaza plusul de inventar, ce documente trebuie intocmite si care sunt implicatiile d.p.d.v TVA, precum si cu ce data trebuie emise aceste documente daca societatea doreste sa le vanda in aceasta perioada.

Din cele prezentate intelegem ca societatea a efectuat un inventar la gestiunea de marfa, urmand procedura de inventariere prevazuta de Ordinul 2861/2009 privind efectuarea inventarierii. In urma prelucrarii inventarului (compararea stocurilor scriptice ccu stocul faptic) societatea constata un plus de inventar. Intr-o asemenea situatie societatea decide, de regula, procedura de lucru; acesta procedura ar trebui s existe fie in politicile contabile ale societatii, fie in procedura de inventariere, procedura aprobata ca anexa sau parte integranta a Deciziei de inventariere; decizia trebuie semnata de conducatorul unitatii, inainte de incepeerea procedurii de inventariere.

Constatarile comisiei de inventariere se consemneaza, de catre seful comisiei, intr-un Proces verbal privind rezultatele inventarierii. In acest document sunt consemnate inclusiv plusurile sau minusurile de inventar, precum si recomandari cu privire la compensarile care ar putea fi operate (printre altele). Intregul dosar de inventariere se prezinta administratorului societatii care va emite Decizia privind rezultatele inventarului , decizie prin care hotaraste , de exemplu, inregistrarea plusului de inventar in evidentele contabile, precum si termenul in care trebuie realizata aceasta operatiune. Data cu care se inregistreaza este, cel mai devreme, data emiterii Deciziei privind rezultatele inventarierii.

In baza Deciziei privind valorificarea rezultatelor inventarierii, persoana responsabila va inregistra in gestiune plusul de inventar constatat. Daca plusul este cantitativ – valoric si se inregistreaza cu ajutorul unui program informatic de gestiune, plusul va trebui operat ca o intrare/marire de stoc, pe fiecare articol, functie de facilitatile programului. Daca plusul constatat este valoric se va inregistra doar pe baza unei note contabile.

Din cele relatate intelegem ca plusul este cantitativ-valoric; in consecinta acesta trebuie inregistrat atat in contabilitate, cat si la gestiune (in cazul in care nu exista un program informatic integrat).

Indiferent de situatie, inregistrarea contabila corecta pentru inregistrarea plusului de inventar la marfuri este:
371 Marfuri             =    607 Cheltuieli cu marfurile         in negru
Sau
607 Cheltuieli cu marfurile    =    371 Marfuri                in rosu

Inregistrarea plusului de inventar nu genereaza obligatii de ajustare a TVA (ca in cazul minusului de inventar), in general. Nu intelegem exact intrebarea cu privire la TVA. La vanzarea marfurilor se va colecta TVA, identic cu orice alta vanzare, respectandu-se cota de TVA aferenta tipului de produs vandut (20%, 9% sau 5%, dupa caz).

Raspuns oferit pentru

www.portalcontabilitate.ro de S.M. Armaselu - Expert contabil

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
plus la inventarinregistrare plusuriinregistrari contabiletvaajustarerezultatele inventarierii


Data aparitiei: 03 Iunie 2016

Votati articolul "Inregistrare plusuri la inventar. Care sunt implicatiile in ce priveste TVA-ul?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X