Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Lichidare microintreprindere. Cum va arata monografia contabila?

lichidare microintreprindereOMFP 897/2015monografie contabilabunuri patrimoniu

In analiza urmatoare, vom intocmi monografia contabila pentru o microintreprindere care la data de 31.05.2016 prezinta urmatoarele date in balanta:
- cont 1012 = 300 lei (Credit)
- cont 105 (reevaluare teren) = 69.640 lei (Credit)
- cont 1061 = 40 lei (Credit)
- cont 1171 = 12.365,43 lei (Credit)
- cont 121 = 36.821,75 lei (Credit)
- cont 211 = 87.347 lei (Debit)
- cont 214 (echipamente fond) = 191.894,06 lei (Debit)
- cont 267 = 883,96 lei (Debit)
- cont 2814 = 140.722,35 lei (Credit)
- cont 4311 = 33 lei (Credit)
- cont 4312 = 16 lei (Credit)

Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor
Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale
Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale


- cont 4313 = 8 lei (Credit)
- cont 4371 = 1 leu (Credit)
- cont 441 = - 2.846 lei (Credit)
- cont 4423 = - 0,18 lei (Credit)
- cont 444 = 20 lei (Credit)
- cont 447 = 1 leu (Credit)
- cont 4751 = 140722,35 lei (Credit)
- cont 5121 = 100.126,58 lei
- cont 5311 = 17.602,10 lei

Societatea are un singur asociat care este si administrator. Stabilim cum se determina bilantul de lichidare, daca echipamentele se pot trece catre asociat tinand cont ca ele au fost achizitionate din fonduri nerambursabile (si prin ce document), precum si in ce fel terenul va trece in proprietarea asociatului unic?

In conformitate cu prevederile art. 227 alin. 4, art. 233, art. 235 si art. 237 alin. 6-10 din Legea societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile ulterioare, fiind vorba de o societate cu raspundere limitata asociatul unic poate hotari, o data cu dizolvarea societatii, si modul ei de lichidare, respectiv stingerea pasivului sau regularizarea lui in acord cu creditorii si repartizarea si lichidarea patrimoniului (dizolvare voluntara).  Transmiterea dreptului de proprietate asupra bunurilor ramase dupa plata creditorilor (echipamente, teren) are loc la data radierii societatii din registrul comertului, acesta eliberand un certificat constatator al dreptului de proprietate asupra activelor distribuite, in baza caruia asociatul poate proceda si la inscrierea bunurilor imobile in cartea funciara, dupa cum se prevede la art. 235 alin. 3 si 4 din lege.

Pentru echipamente se va tine cont ca ele nu pot fi instrainate ori sa le fie schimbate destinatia, ci trebuie pastrate in stare de functionare si in proprietatea societatii pe intreaga perioada de monitorizare ori cu respectarea celorlalte conditii stabilite prin programul accesat pentru achizitionarea lor din fonduri nerambursabile intrucat, in caz contrar, exista riscul ca autoritatea insarcinata cu monitorizarea sa demareze procedurile de recuperare a alocatiei financiare nerambursabile impreuna cu penalitatile aferente.

In privinta lichidarii propriu-zise se va tine cont de prevederile OMFP 897/2015
pentru aprobarea Normelor metodologice privind reflectarea in contabilitate a principalelor operatiuni de fuziune, divizare, dizolvare si lichidare a societatilor, precum si de retragere sau excludere a unor asociati din cadrul societatilor.

Astfel, societatea va lua masuri pentru plata datoriilor si incasarea creantelor si pregatirea bilantului contabil, dupa cum urmeaza:


- plata datoriilor catre buget

4311 = 5311 (sau 5121) 33 lei

4312 = 5311 (sau 5121) 16 lei

4313 = 5311 (sau 5121)   8 lei

4371 = 5311 (sau 5121)   1 leu

434   = 5311 (sau 5121) 20 lei

447   = 5311 (sau 5121)   1 leu

- recuperarea creantelor
5311 (sau 5121) = 441 2.846 lei
5311 (sau 5121) = 267 883,96 lei

- regularizare sold cont 4423
4423 = 7588 0,18 lei

- trecerea cotei-parti din subventii pentru investitii la venituri, in vederea scoaterii din evidenta a activelor
4751 = 7584 140.722,35 lei

- capitalizarea surplusului din reevaluare, in vederea scoaterii din evidenta a activelor
105 = 1175 69.640 lei

- plata impozitului pe veniturile microintreprinderii, cu respectarea prevederilor art. 53 alin. 1 lit. d din Codul fiscal
(veniturile din subventii se scad) si eventuala adaugare a rezervelor legale si din reevaluare care au fost deduse anterior la calculul profitului impozabil si nu au fost impozitate in perioada in care microintreprinderile au fost si platitoare de impozit pe profit conform art. 53 alin. 2 lit. c din Codul fiscal
(adica 40 lei + 69.640 lei + 0,18 lei = 69.680,18 lei)

698 = 4418 2.090 lei

- plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor
4418 = 5121 2.090 lei (69.680,18 lei x 3%).

Avand in vedere ca bunurile din patrimoniul societatii (echipamente si teren) nu sunt valorificate prin vanzare/instrainare catre terti, ci prin transmiterea lor cu titlu universal catre asociatul unic, este necesara o evaluare a acestora, in conformitate cu pct. 23 alin. 2 din Normele metodologice date in aplicarea art. 94 alin. 11 din Codul fiscal care prevede ca, in cazul lichidarii unei persoane juridice, la transmiterea universala a patrimoniului societatii catre asociati/actionari activele din patrimoniu vor fi evaluate la valoarea justa, respectiv pretul de piata.

Pornind de la aceasta evaluare se va datora impozitul pe veniturile rezultate in urma lichidarii, respectiv asupra excedentului distributiilor in bani sau in natura peste aportul la capitalul social al persoanei fizice beneficiare conform art. 94 alin. 11 din Codul fiscal. Dupa cum se expliciteaza la pct. 23 alin. 2 din Normele metodologice, baza impozabila a impozitului se calculeaza astfel: se determina suma reprezentand diferenta intre valoarea elementelor de activ (bunurile fiind luate in calcul la valoarea justa) si sumele reprezentand datoriile societatii si, ulterior, se determina excedentul acestei sume peste aportul la capitalul social al persoanei fizice beneficiare.

Pasii concreti de urmat pana la inchiderea definitiva a conturilor sunt cei de la exemplul nr. 19 din Normele metodologice aprobate prin OMFP 897/2015, cu deosebirea ca nu este vorba de un partaj a activului net intre asociati, ci de transmisiunea lui universala catre asociatul unic, iar activul net nu contine numai disponibilitati banesti, ci si bunuri (evaluate la valoarea justa doar pentru determinarea impozitului, nu si pentru inregistrarea rezultatelor evaluarii in contabilitate).

Situatia financiara finala va fi de tip S1039. La fisierul PDF avand atasat un fisier xml, care contine datele de identificare a societatii, se ataseaza si fisierul cu extensia zip care contine situatiile financiare anuale si documentele cerute de lege asa cum acestea sunt intocmite de societatile comerciale si scanate, alb-negru, lizibil si cu o rezolutie care sa permita incadrarea in limita a 9,5 MB a fisierului PDF la care este atasat fisierul zip (adica situatia/raportarea financiara tip S1004 cu bilantul de lichidare cu solduri zero, raportul administratorului/asociatului unic, declaratia scrisa pentru asumarea raspunderii intocmirii situatiei financiare si, eventual, balanta de verificare).

 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
lichidare microintreprindereOMFP 897/2015monografie contabilabunuri patrimoniu

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 07 Iunie 2016


Votati articolul "Lichidare microintreprindere. Cum va arata monografia contabila?":
Rating:

Nota: 3.44 din 5 din 8 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Numerotarea paginilor la registrele pfa

Intrebare: Am inteles ca registrele de incasari si plati, precum si cele de inventar si vanzari/cumparari trebuie sa fie numerotate. In cazul in care le cumpar si le completez de mana, paginile acestora fie sunt numerotate din tipar, fie le numerotez eu manual, insa ce fac in situatia in care le listez din programul de contabilitate? De exemplu, registrul de vanzari il listez la fiecare sfarsit de luna si imi printeaza intr-adevar paginile numerotate din program (de ex daca sunt 12 pag, am 1/12, 2/12, 3/12 ?. 12/12), insa la sfarsitul lunii urmatoare cand listez, imi printeaza de asemenea numarul paginilor, numai ca incepe iar de la 1 ... (daca aici am de ex 7 pag, voi avea 1/7, 2/7 ? 7/7) si tot asa in fiecare luna. Nu am continuitate in numerotare. Cum sa procedez?
Va multumesc!

Raspuns: Obligatia pfa este de a tine evidenta incasarilor si platilor in registrul de incasari si plati....... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 07 Iunie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016