Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Scoatere evidenta clienti pentru care a fost inchisa procedura de faliment. Care sunt documentele de care aveti nevoie?

scoatere evidenta clientidebitori neincasatiprocedura de falimentinregistrari contabile

Tinem cont, prin cele ce urmeaza, de faptul ca, potrivit art. 25 alin. (4) lit. h), cheltuiala cu scoaterea din evidenta a debitorilor neincasati pentru partea acoperita de provizion este deductibila daca procedura de faliment a debitorilor a fost inchisa pe baza hotararii judecatoresti. Asadar, vom identifica documentul in baza caruia se pot scoate din evidenta acesti debitori. Vom vedea daca aceasta este hotararea judecatoreasca sau daca este suficienta informatia disponibila online pe site-ul Registrului Comertului.

Conform prevederilor Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, daca nici un plan de reorganizare nu este confirmat, iar termenul pentru propunerea unui plan a expirat, judecatorul sindic propune inceperea de indata a procedurii falimentului.

Judecatorul-sindic poate decide, prin sentinta sau, dupa caz, prin incheiere, intrarea in faliment in urmatoarele cazuri:
a) debitorul si-a declarat intentia de a intra in procedura simplificata;
b) debitorul nu si-a declarat intentia de reorganizare;
c) niciunul dintre celelalte subiecte de drept indreptatite nu a propus un plan de reorganizare  sau niciunul dintre planurile propuse nu a fost acceptat si confirmat.

O procedura de faliment va fi inchisa atunci cand judecatorul-sindic a aprobat raportul final, cand toate fondurile sau bunurile din averea debitorului au fost distribuite si cand fondurile nereclamate au fost depuse la banca.

Sentinta de inchidere a procedurii este notificata de judecatorul-sindic organelor fiscale teritoriale si oficiului registrului comertului ori, dupa caz, altor registre unde debitorul este inmatriculat.

Din informatiile prezentate retinem ca societatea a inregistrat in exercitiile anterioare cheltuieli cu provizioanele deductibile in procent de 30% din valoarea creantelor.

Pe baza documentelor din care rezulta inchiderea procedurii falimentului, clientul poate fi scos din evidenta:
            491                 =                     7814
"Ajustari pentru deprecierea         "Venituri din ajustari pentru

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Institutiile Statului in Control
Institutiile Statului in Control


creantelor - clienti"                         deprecierea activelor circulante"

654                 =                     4118
"Pierderi din creante                      "Clienti incerti
si debitori diversi"                            sau in litigiu"

Venitul inregistrat in ct. 7814 "Venituri din ajustari pentru deprecierea activelor circulante" este venit neimpozabil, conform prevederilor art. 23, lit. d) din Legea nr. 227/2015 deoarece au rezultat din anularea sumelor cu deprecierea creantelor care au fost nedeductibile initial.

Potrivit prevederilor art. 25 alin. (4), lit. h) din Legea nr. 227/2015 sumele reprezentand pierderile din creante sunt recunoscute ca fiind cheltuieli deductibile in cazul in care sunt inregistrate deprecieri (provizioane) contabile pentru aceste creante, procedura de faliment a debitorilor a fost inchisa pe baza hotararii judecatoresti sau au fost incheiate contracte de asigurare.

In speta prezentata, daca in anul 2015 societatea detinea hotararea de deschidere a falimentului, putea inregistra contabil deprecierea creantelor in cota de 100% si deducea cheltuielile respective 100% conform prevederilor art. 22, alin. (1) lit. j) din Codul fiscal.

Urmeaza ca atunci cand procedura de faliment a debitorului este inchisa pe baza hotararii judecatoresti si societatea este radiata din registrul in care a fost inmatriculata, dupa caz, creanta sa fie scoasa din evidenta.

Orice document eliberat de registrul comertului cu privire la radierea societatii poate justifica scoaterea din evidenta.

Potrivit prevederilor Legii nr. 152/2015 pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul inregistrarii in registrul comertului, hotararile de dizolvare si radiere publicate pe pagina de internet a Oficiului National al Registrului Comertului sau pe portalul de servicii on-line al acestuia pot fi vizualizate cu titlu gratuit. Printati pagina in care apare radierea in baza hotararii judecatoresti.
 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Ionescu - Expert contabil si auditor

 

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
scoatere evidenta clientidebitori neincasatiprocedura de falimentinregistrari contabile

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 18 Iulie 2016


Votati articolul "Scoatere evidenta clienti pentru care a fost inchisa procedura de faliment. Care sunt documentele de care aveti nevoie?":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Achizitii intracomunitare din franta si belgia

Intrebare: sunt o firma platitoare de tva in romania, inregistrata in registrul operatorilor intracomunitare si am achizitionat un autoturism second hand din Franta. iar pe factura scrie tva la marja. Ce declaratii trebuie sa depun pentru aceasta achizitie? Aceeasi intrebare o am si incazul unei achizitii facute din Belgia,

Raspuns: chiar daca achizitia este facuta in regimul marjei?... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 18 Iulie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X