Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Inregistrarea unui punct de lucru. Care sunt implicatiile fiscale?

punct de lucruinstitutie de invatamantcodul de procedura fiscalainregistrare ANAF

In analiza de mai jos, pornim de la o societate care are sediul social in Bucuresti, dar nu desfasoara activitate la sediul social si la o institutie de invatamant situata in Bucuresti. Aici lucreaza doi salariati. La aceasta institutie de invatamant se presteaza servicii educationale mai mult de 6 luni pe an. Serviciile sunt facturate catre persoane fizice si nu catre institutia de invatamant. Institutia de invatamant pune la dispozitia societatii ce presteaza serviciile educationale doar spatiul prin contract de inchiriere.

Vom vedea daca este necesara declararea de catre societate a punctului de lucru la Registrul Comertului pentru acest spatiu inchiriat de la institutie.


De vreme ce la sediul social nu se desfasoara niciun fel de activitate si , probabil, nici nu puteti argumenta ca desfasurati activitatea la sediul beneficiarilor sau ambulant , atunci locul in care in mod sistematic desfasurati activitate economica din care obtineti veniturile societatii este un punct de lucru.

Conform art. 85 din Codul de procedura fiscala

"(3) in sensul prezentului articol, prin sediu secundar se intelege un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea contribuabilului/platitorului, cum ar fi: birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea."

Conform art. 43 din Legea 31/1990 a Societatilor comerciale, alin. (3) "(3) Celelalte sedii secundare - agentii, puncte de lucru sau alte asemenea sedii - sunt dezmembraminte fara personalitate juridica ale societatilor si se mentioneaza numai in cadrul inmatricularii societatii in registrul comertului de la sediul principal."

Este necesara inregistrarea la ANAF a acestui punct de lucru (sediu secundar) si nu puteti face asta fara sa il inregistrati mai intai la Registrul Comertului.
-    contractul de inchiriere atesta dreptul de folosinta asupra spatiului - nu e obligatoriu ca spatiul sa se afla in proprietatea dvs.
-    durata mai mare de 6 luni este relevanta numai pentru santiere de constructii si activitati legate de acestea in cazul schimbarii cotei.

Raspuns oferit pentru

www.portalcontabilitate.ro de  Anca Ivanov  - Expert contabil

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
punct de lucruinstitutie de invatamantcodul de procedura fiscalainregistrare ANAF

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 16 August 2016


Votati articolul "Inregistrarea unui punct de lucru. Care sunt implicatiile fiscale?":
Rating:

Nota: 4.67 din 5 din 3 voturi


Alte articole publicate in data de 16 August 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X