email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum se inregistreaza in contabilitate deseurile rezultate, de la intrarea in gestiune pana la vanzarea lor?

Institutie publicamonografie contabilacasaremijloace fixeinregistrari contabile

In randurile de mai jos, avem cazul unei institutii publice care urmeaza sa efectueze operatiuni de casare de mijloace fixe si obiecte de inventar. In urma operatiunilor de casare pot rezulta deseuri si materiale de natura obiectelor de inventar sau materiale consumabile. Doar o parte din deseurile rezultate in urma casarii pot fi valorificate la societatile de recuperare a materialelor reciclabile prin vanzarea lor (deseuri feroase, lemn, carton, plastic, textile).

Vom raspunde urmatoarelor intrebari:

Cum se inregistreaza in contabilitate deseurile rezultate (de la intrarea in gestiune pana la vanzarea lor)?

Ce se intampla in situatia in care comisia de casare (care are si atributii de evaluare a materialelor rezultate) nu poate stabili valoarea deseurilor rezultate, ci doar cantitatea acestora si deseurile respective nu pot fi valorificate la societatile de reciclare ?


Conform Legii 15/1994:

 Art. 23 - La scoaterea din functiune a mijloacelor fixe apartinand agentilor economici la care statul detine peste 50% din capitalul social se va urmari valorificarea la maximum a ansamblurilor, subansamblurilor si pieselor componente prin executarea unor mijloace fixe noi, ca piese de schimb in cadrul unitatii respective sau prin vanzare, pe baza de licitatie publica, organizata potrivit legii.
 
Art. 27 - Declasarea si casarea unor bunuri materiale, altele decat mijloacele fixe, sunt de competenta consiliilor de administratie ale agentilor economici, respectiv a responsabilului cu gestiunea patrimoniului. Declasarea si casarea unor bunuri materiale, altele decat mijloacele fixe, apartinand institutiilor publice, sunt de competenta ordonatorului de credite bugetare.
 


Conform Legii 211/15.11.2011 deseu este orice substanta sau obiect pe care detinatorul il arunca ori are intentia sau obligatia sa il arunce.
 
Inregistrari contabile conform OMFP 1917/2005 cu modificarile si completarile ulterioare:
 
I.Valorificarea materialelor rezultate din dezmembrarea si casarea bunurilor scoase din functiune
 
1. Cheltuieli ocazionate de casarea, dezmembrarea, declasarea activelor fixe, materialelor de natura obiectelor de inventar sau altor materiale
      6xx=401
 
2. Materiale rezultate din casare
                                     302(303)                                               =                                   719
Materiale consumabile, Materiale de natura obiectelor de inventar                 Alte venituri operationale
 
3. Valorificarea materialelor rezultate
         602(603)                    =                 302(303)
                                                        Materiale consumabile, Materiale de natura obiectelor de inventar

3.1 cand sumele incasate se retin de institutia publica
411   =   719
   Clienti         Alte venituri operationale

3.2   cand sumele incasate se vireaza la buget
         411     =     448
      Clienti          Alte datorii si creante cu bugetul      

4.    Incasarea facturii
        560(561,770)    =   411
                                       Clienti
5.  Virarea la buget a sumelor obtinute din valorificare
                448                                 =        411
        Alte datorii si creante cu bugetul              Clienti

 6. Inregistrarea stocurilor rezultate din dezmembrarea imobilizarilor
                                         301(302,303)                                                                 =                     791
Materii prime(Materiale consumabile, Materiale de natura obiectelor de inventar)   Venituri din valorificarea unor bunuri ale statului"
 
II.  Inregistrari contabile deseuri rezultate in urma casarii:
1. Intrarea in gestiune a deseurilor rezultate
                    346                          =                 709
     Produse reziduale                              Variatia stocurilor
 
 2.   Vanzarea deseurilor in unitati specializate
 
2.1 cand sumele incasate se retin de institutia publica
411   =   719
   Clienti         Alte venituri operationale

2.2 cand sumele incasate se vireaza la buget
         411     =     448
      Clienti          Alte datorii si creante cu bugetul      

2.3. Incasarea facturii
        560(561,770)    =   411
                                       Clienti
 
 3.  Virarea la buget a sumelor obtinute din valorificare
                448                                 =        411
Alte datorii si creante cu bugetul              Clienti
 
4. Iesirea din gestiune a deseurilor
                       709             =                     346                          
Variatia stocurilor               Produse reziduale                              
 
In situatia in care comisia de casare (cu atributii de evaluare a materialelor rezultate) nu poate stabili valoarea deseurilor rezultate ci doar cantitatea acestora iar deseurile respective nu pot fi valorificate la societatile de reciclare si nu mai sunt utile institutiei, se poate propune distrugerea lor prin intocmirea unui proces verbal de distrugere incheiat de comisia de casare. Distrugerea bunurilor se face cu respectarea normelor legale in vigoare privind protectia mediului.


Raspuns oferit de www.portalcontabilitate.ro


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Stiati ca lipsa politicilor si procedurilor contabile este amendadata cu pana la 4.000 lei?


Comandati chiar acum pachetul complet pentru intocmirea politicilor si procedurilor contabile!

In plus, beneficiati de TRANSPORT GRATUIT pentru cumparaturi a caror valoare depaseste 247 lei (TVA inclusa)!

Pachet Complet pentru intocmirea politicilor si procedurilor contabile cuprinde:

  Stick Manual de politici contabile (100% editabil)
  Stick Proceduri contabile pentru societati comerciale (100% editabil)

Grabiti-va sa comandati ACUM pachetul dvs. cu politici si proceduri contabile!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Institutie publicamonografie contabilacasaremijloace fixeinregistrari contabile


Data aparitiei: 29 Septembrie 2016
Ultima actualizare: 30 Septembrie 2016

Votati articolul "Cum se inregistreaza in contabilitate deseurile rezultate, de la intrarea in gestiune pana la vanzarea lor?":
Rating:

Nota: 4.4 din 5 din 10 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X