email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Spatiu luat cu chirie si acordarea unor stimulente de catre proprietar. Ce inregistrari contabile se fac?

chirieinregistrari contabilefacturarecontract de chiriestimulente contractproprietar

Pentru o societate care a semnat un contract de chirie, se dau urmatoarele conditii:

1. Durata contractului 68 luni
2. Chirie 16,5 euro mp x 820 mp
3. Stimulente la incheirea contractului:
- 8 luni gratuite - acordate astfel 2 luni la inceperea contractului si cate 2 luni in fiecare an.
- 80 euro/mp la data semnarii contractului.

Vom vedea care este monografia contabila in cazul contractelor de chirie cu acordare de stimulente si care sunt inregistrarile contabile pentru facturile acordate gratuit la inceputul contractului, cat si pentru facturile emise de catre proprietar la valoarea de 16.5 euro x 820 mp.

 

Presupunand ca pozitia societatii este de chirias si ca facturarea se realizeaza lunar, se mentioneaza faptul ca in Reglementarile contabile aprobate prin OMFP 1802/2014 se arata:

"223.
(2) Locatarul trebuie sa recunoasca beneficiul agregat al stimulentelor drept o reducere a cheltuielilor cu chiria pe toata durata contractului de leasing, pe o baza liniara, cu exceptia cazului in care o alta baza sistematica este reprezentativa pentru esalonarea in timp a beneficiului locatarului rezultat din utilizarea activului in sistem de leasing.

224. Prevederile pct. 223 referitoare la suportarea liniara a cheltuielilor pe durata contractului se aplica si in cazul stimulentelor acordate cu ocazia incheierii de contracte de inchiriere sau de alte contracte care presupun acordarea de stimulente pentru atragerea chiriasilor."


 
Din textul de lege prezentat, trebuie retinut faptul ca, de fapt, cheltuiala cu chiria lunara este cea aferenta intregului contract, care reprezinta chiria lunara efectiv de plata (16,5 euro * 820 mp), diminuata cu lunile in care nu se plateste chirie (care se pot considera "reduceri").

Astfel, pentru prezentarea calculelor si a monografiei contabile, nu vom tine cont de ultimul stimulet, deoarece nu intelegem la ce se refera.

- durata contract inchiriere = 68 luni
- dintre acestea, 8 luni sunt gratuite
- rezulta numar luni de plata chirie efectiva = 60 luni (68 luni - 8 luni)
- chiria lunara de plata pentru fiecare dintre cele 60 de luni = 16,5 euro mp x 820 mp = 13530 euro / luna
- calcul chirie totala de plata pentru cele 60 de luni = 13530 euro / luna * 60 luni = 811800 euro
- dar spatiul este utilizat, de fapt, 68 de luni
- chiria este datorata, in realitate, pentru 68 d eluni de folosinta, ca urmare, si in contabilitate trebuie inregistrata chiria timp de 68 de luni, si nu numai timp de 60 luni - pentru cat se plateste efectiv
- cheltuiala cu chiria lunara se recalculeaza pentru cele 68 de luni de contract, astfel: 811800 euro / 68 luni = 11938,24 euro / lunar

- la data contractului, se inregistreaza chiria totala datorata, de 811800 euro:
471 = 408   811800 euro

- incepand cu pima luna de utilizare a spatiului pana la finalul acestuia (adica timp de 68 de luni), se efectueaza inregistrarea cheltuielii cu chiria, astfel:
612 = 471   11938,24 euro * 68 luni = 811800 euro

- in primele doua luni, care sunt gratuite, in mod normal nu trebuie sa primiti nici o factura de la proprietar, astfel ca in contabilitate, in fiecare dintre cele doua luni, nu veti avea decat inregistrarea de mai sus:
612 = 471  11938,24 euro
612 = 471  11938,24 euro
 
- in lunile in care veti primi si factura de chirie, de 16,5 euro mp x 820 mp = 13530 euro / luna, timp de 60 de luni, veti face urmatoarele inregistrari:
* factura:
408 = 401  13530 euro
si, concomitent:
612 = 471  11938,24 euro
 
Astfel, veti avea 60 de luni in care veti primi factura si veti face lunar 408 = 401  13530 euro, dupa care contul 408 se inchide, si veti avea 68 de luni de contract (de utilizare a spatiului) in care veti face inregistrarea lunara 612 = 471  11938,24 euro, dupa care contul 471 se va inchide.
 


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Otilia-Mihaela Roman - Expert contabil si Consultant fiscal

 

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

PFA 2024. Ce SOLUTII si AVANTAJE mai sunt?


Important: PFA-urile au fost grav lovite de modificarile Codului Fiscal Mai e ceva de facut pentru a fi rentabile?
Legislatia pentru PFA s-a schimbat!

CUM se aplica, CAT ne afecteaza si (mai ales)
CE SOLUTII exista pentru a ne salva?

Afla acum care sunt solutiile ingenioase oferite de expertul Horatiu Sasu parcurgand lucrarea PFA/II/IF: Taxe, impozite, deduceri, contributii!
Vei gasi aici explicatii si exemple 100% practice, cu aplicabilitate certa si imediata!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
chirieinregistrari contabilefacturarecontract de chiriestimulente contractproprietar


Data aparitiei: 16 Decembrie 2016

Votati articolul "Spatiu luat cu chirie si acordarea unor stimulente de catre proprietar. Ce inregistrari contabile se fac?":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Fisa Postului pentru Contabil Sef [Model]

    • Fisa de post a contabilului sef defineste responsabilitatile si asteptarile asociate acestui rol important. Aceasta pozitie necesita nu doar cunostinte solide in domeniul contabilitatii, ci si abilitati de leadership si capacitatea de a se adapta cu succes intr-un mediu financiar in continua schimbare. In plus, contabilul sef este adesea implicat in procesul decizional al organizatiei, oferind analize si interpretari financiare care sustin obiectivele generale ale afacerii....» citeste mai departe aici

  • Casele de marcat devin obligatorii si la automatele comerciale: Fiscul va incepe sa dea amenzi de la 1 octombrie

    • Operatorii economici care desfasoara livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale si care nu au instalate case de marcat vor fi sanctionati cu o amenda intre 8.000 si 10.000 de lei. Sanctiunea se aplica incepand cu 1 octombrie 2024. In plus, ANAF va confisca sumele nejustificate si va suspenda activitatea operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor. Prin interm...» citeste mai departe aici

  • Majorare de capital social: studiu de caz privind monografia contabila

    • Potrivit art 210 din Legea 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (1) Capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii din nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (2) ...» citeste mai departe aici

  • Recuperarea pierderilor fiscale: ce prevede art. 31 din Codul Fiscal si un studiu de caz practic

    • Legislatia clarifica modalitatile prin care companiile care au functionat initial ca microintreprinderi si au trecut apoi la sistemul de impozitare pe profit pot sa recupereze pierderile fiscale. In nota de fundamentare a OUG nr. 115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, s-au cuprins unele prev...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X