Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Inregistrare contabila pentru stingere debit prin contract de dare in plata imobil. Cum procedam?

contract dare in platastingere debitdarea in platainregistrari contabileimobile

In analiza de mai jos, un client persoana fizica cumpara materiale de constructii de la societatea X si nu plateste contravaloarea acestora, iar stingerea debitului intre clientul persoana fizica si societatea X se face prin contract de dare in plata al imobilului construit. Conform raportului de evaluare imobilul are o valoare mai mare decat debitul de incasat. Stabilim care sunt inregistrarile contabile aferente.

Pentru situatia descrisa de intrebarea dvs., consideram  faptul ca anterior a fost inregistrata in contabilitatea societatii vanzarea materialelor de constructii in debitul contului 4111 "Clienti". Avem in vedere raportul de evaluare si  vom pleca de la prezumtia ca persoana fizica nu solicita diferenta de valoare.
 
Apreciem ca darea in plata, prin care se primeste o cladire, cu o valoare mai mare decat valoarea datoriei catre societate, se va inregistra in contabilitatea societatii prin articolele contabile :
212 "Constructii" = 4111"Clienti", cu valoarea creantei stinse prin darea in plata,
respectiv 212 "Constructii" = 7583 "Venituri din vanzarea activelor si alte operaţiuni de capital", cu diferenta favorabila de valoare.
 
In functie de softul utilizat, ce ar fi posibil sa nu agreeze inregistrarea directa de mai sus, pentru valoarea creantei stinse prin darea in plata, e posibila si varianta:
212 "Constructii" = 404 "Furnizori de imobilizari" cu valoarea creantei,

respectiv 212 "Constructii" = 7583 "Venituri din vanzarea activelor si alte operaţiuni de capital", cu diferenta favorabila de valoare.

si 404 "Furnizori de imobilizari"  = 4111 "Clienti", compensarea  datoriei si a creantei avute cu persoana fizica.

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Contabilitatea microintreprinderilor
Contabilitatea microintreprinderilor


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Popescu Diana - Consultant fiscal

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
contract dare in platastingere debitdarea in platainregistrari contabileimobile

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 22 Decembrie 2016


Votati articolul "Inregistrare contabila pentru stingere debit prin contract de dare in plata imobil. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Garantii materiale gestionari

Intrebare: Buna ziua
In cazul in care in urma inventarierii s-a constat lipsa in gestiune imputabila gestionarului care sunt inregistrarile contabile tiind cont ca prin angajamentul de plata se obliga sa achite prejudiciu din garantia materiala constituita.
Art. 128 alin 3 lit d) din codul fiscal prevede bunurile constatate lipsa in gestiune constituie livrare de bunuri . Tiind cont de acest art se emite autofactura sau se colecteaza tva in baza PV de inventariere?
461=%7581
4427

Multumesc

Raspuns: In opinia mea notele contabile sunt urmatoarele: inregistrare lipsa- in cazul in care sunt marfuri...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 22 Decembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X