email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Reactivare societate declarata inactiva. Ce regim fiscal se aplica?

reactivare societatesocietati inactiveajustari tvainregistrari in scopuri de tva

In randurile de mai jos, avem cazul unei societati comerciale romane inregistrate in scopuri de TVA  (TVA trimestrial si la incasare) si platitoare de impozit pe venit microintreprindere care in ultimii 2 ani nu a avut decat achizitii de servicii (factura de telefonie mobila lunara) si nu a desfasurat alta activitate (nu a inregistrat venituri). In cursul lunii ianuarie 2017 s-a observat ca societatea a fost declarata inactiva incepand cu data de 28.09.2016. Societatea nu a primit instiintare cu privire la declararea societatii ca inactiva. Motivul declararii societatii ca inactiva este cel mai probabil expirarea duratei sediului societatii avand in vedere ca administratorul a decedat in 2014, iar sotia acestuia nu a facut demersuri pentru a prelungi durata contractului pentru sediu.

Stabilim ce se intampla daca nu se doreste reactivarea societatii, precum si ce obligatii declarative are firma. Vom vedea care este procedura pentru a reactiva societatea, ce declaratii are firme de depus si pentru ce perioada, precum si daca este necesar sa se depuna D010.

Contribuabilii, persoane impozabile stabilite in Romania, declarati inactivi conform Codului de procedura fiscala, care desfasoara activitati economice in perioada de inactivitate, sunt supusi obligatiilor privind plata impozitelor, taxelor si contributiilor sociale obligatorii dar, in perioada respectiva, nu beneficiaza de dreptul de deducere a cheltuielilor si a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate.

 

Persoanele impozabile carora li se anuleaza inregistrarea in scopuri de TVA au obligatia sa depuna ultimul decont de taxa, indiferent de perioada fiscala pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost comunicata decizia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA.

Persoanele impozabile se inscriu in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA a fost anulata de catre organul fiscal competent, dupa comunicarea deciziei de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA, in termen de cel mult 3 zile de la data comunicarii. Registrele sunt publice si se afiseaza pe site-ul A.N.A.F.

Efectele anularii inregistrarii in scopuri de TVA:
- pentru persoana impozabila

se ajusteaza TVA aferenta bunurilor destinate operatiunilor care urmeaza a fi efectuate dupa data inregistrarii in scopuri de TVA care dau drept de deducere prin inscrierea in primul decont de taxa depus de persoana impozabila dupa inregistrarea in scopuri de TVA:

Se ajusteaza TVA pentru:
- bunurile aflate in stoc si serviciilor neutilizate, constatate pe baza de inventariere, in momentul inregistrarii;

- bunurile de capital pentru care perioada de ajustare a deducerii nu a expirat, activele corporale fixe in curs de executie, constatate pe baza de inventariere, aflate in proprietatea sa in momentul inregistrarii;

- achizitiile de bunuri si servicii care urmeaza a fi obtinute, respectiv pentru care exigibilitatea de taxa a intervenit inainte de data inregistrarii si al caror fapt generator de taxa, respectiv livrarea/prestarea, are loc dupa aceasta data
 

nu beneficiaza de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferenta achizitiilor efectuate

TVA aferenta bunurilor achizitionate se include in costul bunurilor

are obligatia de plata a TVA colectata aferenta operatiunilor taxabile desfasurate in perioada respectiva.

 

Societatea are obligatia depunerii situatiilor financiare anuale deoarece declaratie de inactivitate se depune doar de catre persoanele juridice care de la constituire nu au desfasurat activitate, dupa cum se prevede la art. 36 alin. 2 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
 

Societatea trebuie sa depuna toate declaratiile prevazute de lege

- 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat";

- 112 "Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate";

- 101 "Declaratie privind impozitul pe profit";

- 300 "Decont de taxa pe valoarea adaugata";- ultimul decont

- 301 "Decont special de taxa pe valoarea adaugata";

- 394 "Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national".

In vederea reactivarii societatii se au in vedere prevederile art. 92 din Codul de procedura fiscala

Contribuabilul/Platitorul declarat inactiv se reactiveaza daca sunt indeplinite, cumulativ, urmatoarele conditii:
a) isi indeplineste toate obligatiile declarative prevazute de lege;

b) nu inregistreaza obligatii fiscale restante;

c) organul fiscal central constata ca functioneaza la domiciliul fiscal declarat.

In vederea reactivarii, pe langa conditiile prevazute ltrebuie sa nu se mai afle in situatia pentru care a fost declarat inactiv, conform mentiunilor inscrise in registrele in care a fost inregistrat.

In cazul in care un contribuabil indeplineste conditiile de reactivare, acesta poate solicita reactivarea, prin depunerea unei cereri la organul fiscal central in a carui evidenta fiscala este inregistrat.

 

Dupa primirea cererii se va efectua verificarea in evidentele fiscale proprii ale organului fiscal competent a indeplinirii conditiilor de reactivare de catre respectivul contribuabil.

Perioada supusa verificarii cuprinde termenele de declarare si de plata aferente perioadei de prescriptie a dreptului organelor fiscale de a stabili obligatii fiscale, inclusiv pentru perioada in care contribuabilul a fost declarat inactiv.
 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu - Auditor financiar


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

NOU! Sistemul e-Factura a devenit obligatoriu!


 Ce aveti de facut pentru a respecta legea?

Raspunsurile exacte va sunt oferite de reputatul consultant fiscal Ionut Jinga. Acesta va explica in detaliu procedurile de urmat si toate subtilitatile utilizarii celor 2 instrumente intr-o lucrare “fierbinte” in contextul actual - e-FACTURA. e-TRANSPORT 2024. Noutati, Obligatii, sanctiuni.

In lucrarea e-FACTURA. e-TRANSPORT 2024. Noutati, Obligatii, sanctiuni sunt prezentate cele mai delicate intrebari ale contribuabililor privind sistemele e-Factura si e-Transport, inclusiv intrebari din sectiunea specializata de pe site-ul ANAF!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
reactivare societatesocietati inactiveajustari tvainregistrari in scopuri de tva


Data aparitiei: 20 Ianuarie 2017

Votati articolul "Reactivare societate declarata inactiva. Ce regim fiscal se aplica?":
Rating:

Nota: 4 din 5 din 6 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri





Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X