Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Implicatii lipsa gestionar la inventariere. Ce se intampla daca se constata minusuri de inventar?

inventarierelipsa gestionarminusuri la inventariereminusuri inventar

Cum se procedeaza daca gestionarul lipseste nemotivat si inventarul nu se poate efectua? Se poate efectua inventarul in lipsa gestionarului? Ce se intampla daca se constata minusuri de inventar? Sunt intrebari la care expertul contabil Anca Ivanov raspunde in detaliu prin cele ce urmeaza:

Gestionarul nu are voie sa faca parte din comisia de inventariere a propriei sale gestiuni, deci faptul ca este absent nu poate impiedica inventarierea.

Baza legala pentru efectuarea inventarierii este Ordinul nr. 2.861 din 9 octombrie 2009. Acesta prevede la art. 6, alin. (5) din Normele de efectuare a inventarierii (Anexa 1):

"(5 ) Din comisia de inventariere nu pot face parte gestionarii depozitelor supuse inventarierii, contabilii care tin evidenta gestiunii respective si nici auditorii interni sau statutari."
 
Este adevarat ca gestionarul trebuie sa semneze lista de inventariere si are dreptul sa formuleze obiectii (punctul 33).
 
In procedurile de inventariere trebuie sa inscrieti procedura ce se aplica in aceasta situatie : ce se intampla daca gestionarul lipseste. De exemplu: se sigileaza gestiunea sa si se amana inventarierea pana acesta va fi prezent sau ce alta persoana il poate reprezenta in mod legal.
 
Minusurilor la inventar li se va cauta cauza (poate fi vorba de erori contabile, de descarcari din gestiune eronate, de omiterea completarii in fisele de magazie a unor intrari sau iesiri, etc.), se va stabili daca ele sunt imputabile sau nu si, in functie de concluziile acestei analize se va proceda la reflectarea lor in contabilitate si ajustarile fiscale necesare (ajustarea sau nu a TVA deduse la achizitia bunurilor lipsa de exemplu).
 
Atentie! Daca stabiliti ca lipsurile sunt imputabile gestionarului, nu aveti voie sa ii popriti salariul decat daca:

Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG
Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG
Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor
Contabilitatea microintreprinderilor
Contabilitatea microintreprinderilor


- l-ati dat in judecata si detineti o hotararea judecatoreasca definitiva in acest sens sau
- el accepta lipsurile si este de acord sa semneze Decizia de imputare si Angajamentul de plata.
 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil


 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inventarierelipsa gestionarminusuri la inventariereminusuri inventar

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 11 Aprilie 2017


Votati articolul "Implicatii lipsa gestionar la inventariere. Ce se intampla daca se constata minusuri de inventar?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Achizitie lemn persoane fizice

Intrebare: As dori sa stiu ce impozite si taxe plateste o firma care achizitioneza de la persoane fizice (persoane de la tara )peste 50 MC / PERSOANA.Trebuie sa retin impozita la sursa 16 % si sa declar,daca da as dori o monografie contabila. ?Persoana respectiva trebuie sa plateasca ceva la finante ,este o vanzare ocazionala poate nu mai vinde si nu are rost sa isi faca PFA.

Raspuns: Daca eu Platitorul ii retin la sursa impozitul 16 % si contributia sociala 5.5% conform prevederilor...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 11 Aprilie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X