Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Creante neincasate. Cum se pot cesiona creantele catre ANAF?

creante fiscalecesiunecreante neincasatefactoringOMFP 1802/2014

In cazul urmator, o firma se confrunta cu situatia in care unii clienti nu isi achita facturile la scadenta si nici nu doresc plata acestora prin intermediul procedurii de cesionare a facturilor catre o institutie bancara (factoring). Vom vedea care este procedura si in ce conditii se pot cesiona creantele neincasate catre ANAF.

Administratorul societatii, ordonatorul de credite sau alta persoana care are obligatia gestionarii entitatii respective, dupa cum se prevede la art. 10 din Legea 82/1991, republicata, cu modificarile ulterioare are competenta necesara de a scoate din evidenta contabila a creantelor neincasate, prin trecerea lor pe costuri.
 
Conform pct. 328 din Reglementarile contabile aprobate prin OMFP 1802/2014, la scaderea din evidenta a creantelor ale caror  termene de incasare sunt prescrise, entitatile trebuie sa demonstreze ca au fost intreprinse toate demersurile legale, pentru decontarea acestora. Cu alte cuvinte, creantele neincasate vor putea fi scoase din evidenta si trecute pe costuri doar daca termenul de realizare a creantelor respective (de incasare a facturilor) s-a implinit prin intervenirea institutiei prescriptiei (generale de trei ani) si daca se face dovada intreprinderii demersurilor legale pentru incasarea acestor creante.
 
Astfel, potrivit codului fiscal, modalitatea prin care se pot scoate din evidenta creantele neincasate este prin trecerea lor pe costuri.
 

Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Venituri si cheltuieli. Ghidul contabilului corect
Venituri si cheltuieli. Ghidul contabilului corect


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Olteanu

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
creante fiscalecesiunecreante neincasatefactoringOMFP 1802/2014

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 22 Iunie 2017


Votati articolul "Creante neincasate. Cum se pot cesiona creantele catre ANAF?":
Rating:

Nota: 2.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Suspendare intrare in concediu maternitate.

Intrebare: Buna ziua.
Cu data 01.01.2015 salariata societatii ( srl ), intra in concediu de sarcina (concediu prenatal), conform certificat medical eliberat de medicul de familie. Salariata lucreaza la 2 societati comerciale ( la una cu 8 ore iar la cealalta cu 4 ore).
In Codul Muncii, TITLUL II - Contractul individual de muncă
CAPITOLUL 4 - Suspendarea contractului individual de muncă
Art. 50. [suspendarea de drept]
Contractul individual de munca se suspenda de drept in urmatoarele situatii:
a) concediu de maternitate;
Intrebare 1 : se intocmeste DECIZIE SUSPENDARE ACTIVITATE ?
La o prima intrebare la I.T.M. ( 12.01.2014 ) a confirmat ca trebuie intocmita Decizia de Suspendare.
Am intocmit DECIZIA si am vrut sa o transmit prin REVISAL.
In revisal la tipul suspendarii nu exista posibilitatea alegerii art. 50 lit. a
Am revenit la ITM , discutand cu o alta salariata, verificand REVISAL, spune ca nu trebuie transmisa decizia. Se intocmeste si se tine la dosarul salariatei.
Intrebare 2 : Examinand Codul Muncii, ma intreb cum este corect ?
Intrebare 3: Cate dosare se depun la CAS de recuperare a sumelor de la FNUASS?
Sa auzim de bine.

Raspuns: Pentru perioada acordata pentru concediu de maternitate societatea trebuie sa suspende contractul de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 22 Iunie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016